Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

temperatura silnika-audi a3 2001

22 Paź 2010 14:02 7098 12
  • Poziom 8  
    Hej jestem tu nowa i nawet nie jestem pewna czy pisze we wlasciwym miejscu.Ale fajnie jakby ktos pomogl :)
    O toz mam powazny problem z samochodem i potrzbuje kogos porady.Bylo by super jakby ktos odpisal....Dzieki z gory
    A chodzi o to ze niedawno jachalam samochodem z mezem do miasta i po 30 minutach jazdy (na autostradzie)zapalila sie czerwona kontrolka temperatury i zaczelo sie kopcic z maski :/ Okazalo sie ze plyn z chlodnicy nagle ulotnil...Dolalismy plynu i zaczelismy jechac samochodem dalej....Po parunastu minutach jazdy temeratura wzrastala nawet na 120 stopni wtedy zwalnialam i puszczalam nawiew na kabine i maxaa. Dojechalismy do mechanika i okazalo sie ze chlodnica walnela :/ Zmienil chlodnice , termostat dolal plynu chlodniczego i na drugi dzien go odebralam .Jezdzilam sobie tam gdzie z 15 minutek w ta i spowrotem, samochod tez chodzi na wolnych obrotach i spoko. Powiedzial ze powinno byc ok. TAK, bylo... przez 20 nastepnych minut jazdy. Jak tylko wjechalam na autostrade i caly czas trzymalam noge na gazie TEMPERATURA ZNOWU ROSLA....PORAZKA. Zapozno bylo juz zeby wracac no i w sumie to nie maialam sily i bylam na niego zla ze sam go nie sprawdzil!!!Pozniej jezdzilam nim na krotkich odcinkach i spoko.Postanowilam jednak zmienic olej (bo na korku wlewu oleju byl bialy osad ) i przetestowac go na komputerze czy moze jakis czujnik nie walnal. Komputer nie pokazal nic. A pan powiedzial ze ten olej to jest taki bo po prostu poprzedni olej musial byc jakis tani i dlatego- ?)OK. Powiedzial tez ze system moglbyc tez zapowietrzony i dlatego jeszcze tak temp rosla....Ok, Postanowilismy sie go przetestowac i wybrac do miasta. Po 20 minuteach jazdy to SAMO....ZalamkaProsze powidzcie mi co moze byc. Problem tu taki ze nie jestem w polsce a tu w uk dobrego mechanika ciezko spotkac moze to jakas bzdura ktora moge supic i wymienic...Nam nadzieje

    Dzieki, ale sie opisalam a dodam ze auto to audi a3 2001 z silnikiem 1.6l
  • Poziom 32  
    Witam,
    trudno tak na odległość coś powiedzieć, generalnie niepokojący jest ten biały "osad" na korku oleju. Coś takiego świadczy z reguły o uszkodzonej uszczelce pod głowicą (usterka typowa, ale dosyć droga w naprawie). Czy ubywa Ci płynu chłodniczego? Jak wygląda sam płyn, czy auto nadmiernie nie "kopci"?
  • Poziom 8  
    Dziekuje za odpowiedz. No wiem ze ciezko tak na odleglosc cos stwierdzic, ale uwierz mi ze czasami musisz tu mechanikom trzeba podpowiedziec zeby sie domyslili co jest :/ I jeszcze tak kasuja za naprawe samochodu i testowanie ze szok. Plynu nie ubywa, olej na bagnecie czysty, ale osad na korku powrocil (a byl wymieniany tydzien temu) Jak to glowica mam przerabane.Tu koszt wymiany glowicy to jakies 400 funtow z palnowaniem. I sumie to nie wiem czy moge im ufac :/ Dziekuje Ci za pomoc

    Dodano po 5 [minuty]:

    ...A zapomnialam dodac ze jak temperatura zwrosnie, ''zbije'' i ja klimatyzacja, zatrzymam samochod albo zwolnie to jak zaczynam jechac to jest slaby przez jakis czas. Pozniej po paru minutach jazdy ok....Dzieki
  • Poziom 32  
    No niestety, ta maź pod korkiem jest złowieszcza. Ale sam zaczynam wątpić w moje przypuszczenia, jeśli nie ubywa płynu to nie jest jeszcze najgorzej. No i w tym wszystkim nie jest to powodem przegrzewania się silnika, chyba, że spaliny podgrzewają płyn. A ten wzrost temperatury to podczas jazdy, czy tylko na postoju? Jeśli to drugie to może po prostu nie włącza się wentylator chłodnicy?

    A, właśnie doczytałem, że daje się "zbić temperaturę" puszczając płyn przez nagrzewnicę. To by wskazywało na brak obiegu przez chłodnicę. Jeśli możesz, masz jak to sprawdź temperaturę chłodnicy u góry (przy wlocie) i na dole (przy wylocie). Jeśli będzie wyraźnie chłodniejsza nić powiedzmy te 90-100 °C to by świadczyło o uszkodzeniu termostatu bądź pompy układu chłodzenia.
  • Poziom 8  
    No wlasnie... (ta temperatura rosnie tylko podczas szybszej jazdy na dluzszych odcinkach.) Dzisiaj nawet zauwazylam ze temperatura byla caly czas w normie 90 stopni a podczas zwalnienia na krzyzowce temperatura gwaltownie zmalala z 90 na 60/70 i po wyjezdzie na autostrade znowu doszla do 90 az do tego feralnego momentu gdzie musielismy sie zatrzymac :/ Dzieki za pomoc
  • Poziom 32  
    No to ja obstawiam zdławiony przelot przez chłodnicę, czyli zawieszony termostat. A nad uszczelką trzeba się zastanowić w najbliższej przyszłości, ale niekoniecznie już, natychmiast (może podczas wizyty w polsce?).
  • Poziom 8  
    Dzieki wielkie za pomoc i poswiecony czas.
  • Poziom 32  
    Nie ma problemu, mam nadzieję, że głupot nie napisałem:P No i zyczę powodzenia w rozwiązaniu problemu.

    pozdrawiam
    teskot
  • Moderator Samochody
    Cytat:
    Okazalo sie ze plyn z chlodnicy nagle ulotnil...Dolalismy plynu i zaczelismy jechac samochodem dalej

    Pytanie, zaczekaliście jak silnik ostygnie, czy od razu sru 5l zimnej cieczy do silnika, który miał >100 °C ?
  • Poziom 8  
    Witam. Odczekalismy jakies 45 minut, bo wlasnie wtedy dojechal do nas kolega z woda i plynem. Dzieki
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Osad na korku to nie problem, w tym klimacie i przy krótkich odcinkach jazdy to prawie norma. Dobrze Ci koledzy napisali o sprawdzeniu obiegu wody. Sprawdzić trzeba koniecznie temperaturę na chłodnicy. Węże wodne nie powinny być też twarde jak kamień, wykluczyć należy też zacinający się termostat.
  • Poziom 8  
    A co mylicie o czujniku temperatury chlodnicy ?
  • Poziom 8  
    Tylko tak dla zainteresowanych. Okazalo sie ze to byl czujnik temeparury :/ Usterka naprawiona :)