Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

temperatura silnika-audi a3 2001

ania5576 22 Paź 2010 14:02 6507 12
  • #1 22 Paź 2010 14:02
    ania5576
    Poziom 7  

    Hej jestem tu nowa i nawet nie jestem pewna czy pisze we wlasciwym miejscu.Ale fajnie jakby ktos pomogl :)
    O toz mam powazny problem z samochodem i potrzbuje kogos porady.Bylo by super jakby ktos odpisal....Dzieki z gory
    A chodzi o to ze niedawno jachalam samochodem z mezem do miasta i po 30 minutach jazdy (na autostradzie)zapalila sie czerwona kontrolka temperatury i zaczelo sie kopcic z maski :/ Okazalo sie ze plyn z chlodnicy nagle ulotnil...Dolalismy plynu i zaczelismy jechac samochodem dalej....Po parunastu minutach jazdy temeratura wzrastala nawet na 120 stopni wtedy zwalnialam i puszczalam nawiew na kabine i maxaa. Dojechalismy do mechanika i okazalo sie ze chlodnica walnela :/ Zmienil chlodnice , termostat dolal plynu chlodniczego i na drugi dzien go odebralam .Jezdzilam sobie tam gdzie z 15 minutek w ta i spowrotem, samochod tez chodzi na wolnych obrotach i spoko. Powiedzial ze powinno byc ok. TAK, bylo... przez 20 nastepnych minut jazdy. Jak tylko wjechalam na autostrade i caly czas trzymalam noge na gazie TEMPERATURA ZNOWU ROSLA....PORAZKA. Zapozno bylo juz zeby wracac no i w sumie to nie maialam sily i bylam na niego zla ze sam go nie sprawdzil!!!Pozniej jezdzilam nim na krotkich odcinkach i spoko.Postanowilam jednak zmienic olej (bo na korku wlewu oleju byl bialy osad ) i przetestowac go na komputerze czy moze jakis czujnik nie walnal. Komputer nie pokazal nic. A pan powiedzial ze ten olej to jest taki bo po prostu poprzedni olej musial byc jakis tani i dlatego- ?)OK. Powiedzial tez ze system moglbyc tez zapowietrzony i dlatego jeszcze tak temp rosla....Ok, Postanowilismy sie go przetestowac i wybrac do miasta. Po 20 minuteach jazdy to SAMO....ZalamkaProsze powidzcie mi co moze byc. Problem tu taki ze nie jestem w polsce a tu w uk dobrego mechanika ciezko spotkac moze to jakas bzdura ktora moge supic i wymienic...Nam nadzieje

    Dzieki, ale sie opisalam a dodam ze auto to audi a3 2001 z silnikiem 1.6l

    1 12
  • Fibaro
  • #2 22 Paź 2010 14:15
    teskot
    Poziom 25  

    Witam,
    trudno tak na odległość coś powiedzieć, generalnie niepokojący jest ten biały "osad" na korku oleju. Coś takiego świadczy z reguły o uszkodzonej uszczelce pod głowicą (usterka typowa, ale dosyć droga w naprawie). Czy ubywa Ci płynu chłodniczego? Jak wygląda sam płyn, czy auto nadmiernie nie "kopci"?

    0
  • Fibaro
  • #3 22 Paź 2010 14:31
    ania5576
    Poziom 7  

    Dziekuje za odpowiedz. No wiem ze ciezko tak na odleglosc cos stwierdzic, ale uwierz mi ze czasami musisz tu mechanikom trzeba podpowiedziec zeby sie domyslili co jest :/ I jeszcze tak kasuja za naprawe samochodu i testowanie ze szok. Plynu nie ubywa, olej na bagnecie czysty, ale osad na korku powrocil (a byl wymieniany tydzien temu) Jak to glowica mam przerabane.Tu koszt wymiany glowicy to jakies 400 funtow z palnowaniem. I sumie to nie wiem czy moge im ufac :/ Dziekuje Ci za pomoc

    Dodano po 5 [minuty]:

    ...A zapomnialam dodac ze jak temperatura zwrosnie, ''zbije'' i ja klimatyzacja, zatrzymam samochod albo zwolnie to jak zaczynam jechac to jest slaby przez jakis czas. Pozniej po paru minutach jazdy ok....Dzieki

    0
  • #4 22 Paź 2010 14:33
    teskot
    Poziom 25  

    No niestety, ta maź pod korkiem jest złowieszcza. Ale sam zaczynam wątpić w moje przypuszczenia, jeśli nie ubywa płynu to nie jest jeszcze najgorzej. No i w tym wszystkim nie jest to powodem przegrzewania się silnika, chyba, że spaliny podgrzewają płyn. A ten wzrost temperatury to podczas jazdy, czy tylko na postoju? Jeśli to drugie to może po prostu nie włącza się wentylator chłodnicy?

    A, właśnie doczytałem, że daje się "zbić temperaturę" puszczając płyn przez nagrzewnicę. To by wskazywało na brak obiegu przez chłodnicę. Jeśli możesz, masz jak to sprawdź temperaturę chłodnicy u góry (przy wlocie) i na dole (przy wylocie). Jeśli będzie wyraźnie chłodniejsza nić powiedzmy te 90-100 °C to by świadczyło o uszkodzeniu termostatu bądź pompy układu chłodzenia.

    0
  • Fibaro
  • #5 22 Paź 2010 14:41
    ania5576
    Poziom 7  

    No wlasnie... (ta temperatura rosnie tylko podczas szybszej jazdy na dluzszych odcinkach.) Dzisiaj nawet zauwazylam ze temperatura byla caly czas w normie 90 stopni a podczas zwalnienia na krzyzowce temperatura gwaltownie zmalala z 90 na 60/70 i po wyjezdzie na autostrade znowu doszla do 90 az do tego feralnego momentu gdzie musielismy sie zatrzymac :/ Dzieki za pomoc

    0
  • #6 22 Paź 2010 14:52
    teskot
    Poziom 25  

    No to ja obstawiam zdławiony przelot przez chłodnicę, czyli zawieszony termostat. A nad uszczelką trzeba się zastanowić w najbliższej przyszłości, ale niekoniecznie już, natychmiast (może podczas wizyty w polsce?).

    0
  • #7 22 Paź 2010 15:03
    ania5576
    Poziom 7  

    Dzieki wielkie za pomoc i poswiecony czas.

    0
  • #8 22 Paź 2010 15:16
    teskot
    Poziom 25  

    Nie ma problemu, mam nadzieję, że głupot nie napisałem:P No i zyczę powodzenia w rozwiązaniu problemu.

    pozdrawiam
    teskot

    0
  • #9 22 Paź 2010 15:56
    carrot
    Moderator Samochody

    Cytat:
    Okazalo sie ze plyn z chlodnicy nagle ulotnil...Dolalismy plynu i zaczelismy jechac samochodem dalej

    Pytanie, zaczekaliście jak silnik ostygnie, czy od razu sru 5l zimnej cieczy do silnika, który miał >100 °C ?

    0
  • #10 22 Paź 2010 16:38
    ania5576
    Poziom 7  

    Witam. Odczekalismy jakies 45 minut, bo wlasnie wtedy dojechal do nas kolega z woda i plynem. Dzieki

    0
  • #11 22 Paź 2010 18:35
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Osad na korku to nie problem, w tym klimacie i przy krótkich odcinkach jazdy to prawie norma. Dobrze Ci koledzy napisali o sprawdzeniu obiegu wody. Sprawdzić trzeba koniecznie temperaturę na chłodnicy. Węże wodne nie powinny być też twarde jak kamień, wykluczyć należy też zacinający się termostat.

    0
  • #12 22 Paź 2010 20:31
    ania5576
    Poziom 7  

    A co mylicie o czujniku temperatury chlodnicy ?

    0
  • #13 02 Lis 2010 19:08
    ania5576
    Poziom 7  

    Tylko tak dla zainteresowanych. Okazalo sie ze to byl czujnik temeparury :/ Usterka naprawiona :)

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo