Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z wentylatorami chłodnicy VW Touran 2.0 TDI AZV 2004

easyshare 22 Paź 2010 17:52 13476 11
  • #1 22 Paź 2010 17:52
    easyshare
    Poziom 9  

    Witam forumowiczów,

    Niedawno w moim Touranie pojawił się problem stale włączonych wentylatorów chłodnicy. Wentylatory pozostawały włączone aż do rozładowania akumulatora. Jedynym sposobem chroniącym akumulator przed całkowitym rozładowaniem było jego odłączanie od obwodu elektrycznego.
    Oryginalne wentylatory są firmy TEMIC i ich moc wynosi 300 W dla 360 mm i 220 W dla 295 mm.
    Uszkodzeniu uległ sterownik który jest zintegrowany z większym wentylatorem ( 360 mm ) więc kupiłem zestaw używanych wentylatorów wraz z obudową ( koszt 400 zł ). Po otrzymaniu przesyłki sprawdziłem typ zakupionych wentylatorów po czym okazało się, że są to wentylatory SIEMENSA i ich moc jest niższa. Wynosi odpowiednio 220W na wen. 360 mm i 150W dla 295 mm.

    Mogę zamontować wentylatory o mniejszej mocy w tym przypadku ?

    0 11
  • SterControl
  • #2 24 Paź 2010 17:45
    grzechu40
    Poziom 21  

    Oczywiście możesz jedynie co możesz się spodziewać do nie co dłuższej pracy przy zschładzaniu chłodnicy.

    1
  • #3 24 Gru 2010 21:02
    maslomaslane
    Poziom 8  

    Cześć mam ten sam problem przy silniku 2.0 BKD, czy oprocz wymiany wentylatorów, jest inny sposób na rozwiązanie tego problemu?

    2
  • SterControl
  • #4 17 Mar 2011 21:33
    qwertyuiop1000
    Poziom 24  

    Ostatnio miałem podobny przypadek ,po właczeniu stacyjki po 5 sekundach właczały się wentylatory i pracowały cały czas ,okazało się ze powodem było uszkodzenie zewntrznego czujnika temperatury :idea::D,tego w zderzaku :D:D

    1
  • #5 17 Mar 2011 22:03
    carrot
    Moderator Samochody

    śmiem wątpić w poradę kolegi, z drugiej strony w tym wyrobie samochodopodobnym wszystko jest możliwe....

    0
  • #6 18 Mar 2011 10:46
    qwertyuiop1000
    Poziom 24  

    To jest fakt :!:,sam jestem bardzo zdziwiony bo walczyliśmy z tym trzy godzinki VAG cały czas pokazywał błąd tego czujnika i dalsze kasowania błedów nic nie dawały ,klijent od tourana wyszedł z założenia ,że czujnika temperatury zewntrznej narazie nie potrzebuje żeby działał ,a tylko chciał żeby mu naprawić te cały czas pracujące wentylatory ,ale spróbowałem jednak zrobić podmianke tego czujnika i wentylatorki już nie kręciły się :idea::D

    0
  • #7 05 Lip 2015 22:07
    .ami
    Poziom 11  

    Opisywane są tutaj dwa przypadki:
    - gdy wentylatory działają cały czas po wyłączeniu samochodu i wyjęciu kluczyka ze stacyjki (aż do rozładowania akumulatora)
    - gdy wentylatory działają cały czas przy włączonym zapłonie

    Pierwszy przypadek to uszkodzenie elektroniki sterującej w większym wentylatorze. Dochodziło do niego nagminnie w wentylatorach firmy TEMIC, które były montowane do touranów przed liftem (do 2006r). Potem były już stosowane wentylatory SIEMENS, w których ta usterka nie występowała.
    W drugim przypadku to uszkodzenie czujnika temperatury zewnętrznej. Sposób diagnostyki tegoż przypadku:

    Link
    .

    1
  • #8 25 Wrz 2018 12:12
    alcest81
    Poziom 9  

    Witam,
    Nie do końca zgodzę się z wnioskiem, że wentylatory SIEMENSA nie miały problemów z elektroniką w środku. Moje objawy w Touranie 1.9 BXE 2006 są następujące: wentylatory włączają się i wyłączają kiedy chcą i jak chcą. Klimatyzacja działa prawidłowo, drugi (mały) wentylator od klimy chodzi ok. Po wyjęciu mojego wentylatora chciałbym go naprawić ale przerasta mnie sposób dojścia do tranzystorów, nie mówiąc o czyszczeniu tego uszczelnienia.
    Czy ma ktoś pomysł jak się do nich dostać i sprawdzić co padło? Zaznaczam nie mam błędów w kompie (sprawdzane VCDS). Profilaktycznie wymieniłem jeden z czujników temperatury (ten w chłodnicy, który ponoć steruje wentylatorami). Problem z wentylatorami chłodnicy VW Touran 2.0 TDI AZV 2004Problem z wentylatorami chłodnicy VW Touran 2.0 TDI AZV 2004

    0
  • #9 27 Wrz 2018 11:39
    zdonki
    Poziom 5  

    Miałem te dwa przypadki. W pierwszym - wymieniłem zestaw wentylatorów na SIMENSA (mocowanie i przyłącze pasowały) , drugi to czujnik zewnętrzny i problemy ustały. Był jeszcze duży problem z modułem komfortu. Elektronik przez przypadek zamontował mi od pasata i jest OK. (przy tym należało tylko wymienić automat stopu,

    0
  • #10 27 Wrz 2018 12:47
    alcest81
    Poziom 9  

    Kolego ale zmieniłeś na SIEMENSA oryginał (cały zestaw czy tylko "duży" wentylator?) Ile Cię to kosztowało? A w drugim przypadku miałeś błędy z tego czujnika w VCDS-ie? U mnie nie ma błędów. Zmieniłem czujnik cieczy w chłodnicy, został jeszcze przy pompie VAC-um i ten czujnik o którym mówisz. Też się skłaniam jeszcze nad zmianą czujników temperatury zanim zamówię nowy (zamiennik) wentylatora. Dzięki za info.

    0
  • #11 28 Wrz 2018 14:56
    zdonki
    Poziom 5  

    To prawda wymieniłem cały zestaw wentylatorów i nie jest to astronomiczny koszt - są tacy co mają poszczególne elementy i chcą sie tego pozbyć.
    Głowa do góry - wystarczy porozmawiać.

    0
  • #12 29 Wrz 2018 11:23
    alcest81
    Poziom 9  

    Zmieniłem czujnik temperatury zewnętrznej i o dziwo jest dużo lepiej, tzn odpalił się raz rano (+5C) a tak cisza. Pojeżdżę i poobserwuje. Wymienić wentylator zdążę. Używek nie polecam, chyba że młoda a takie ciężko trafić. Jak rozbitek to często przód bity....

    0