Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Brak świateł mijania w Lagunie I

deczka85 22 Oct 2010 18:21 10100 18
  • #1
    deczka85
    Level 10  
    Witam Fachowców mam problem jechałem ostatnio swoją Laguną i mając włączone swiatła mijania nie paliły sie ona. Sprawdziłem bezpieczniki żarówki i wszystko było ok. Wziołem kawałek kabelka i podłączyłem swiatła mijania do swiateł postojowych w lampie i na krótko były. Wróciłem do domu ale po drodze zobaczyłem ze po tej modernizacji swiateł nie pali sie zegarek i podswiatlanie klimy. Co to moze byc? gdzie szukac pomocy ??? POMÓŻCIE koledzy.
  • #2
    twingo
    Level 17  
    Nie wpadłes na to, że postojowe to żarówki 5W a mijania jakieś 11x większe ?
    Zmostkowałeś obwód niskoprądowy z wysokoprądowym więc pewniakiem się coś zjarało...oby bezpiecznik.
  • #3
    mariuszekjula
    Level 15  
    Częsty przypadek w renówkach sprawdz bezpieczniki,przełączniki przy kierownicy ten po lewej,potem centralka pod kierownicą za bezpiecznikami.
  • #4
    Anonymous
    Anonymous  
  • #5
    deczka85
    Level 10  
    Prąd z włacznika wychadzi ale gdzieś po kierownica ginie do swiatwł mijania. Sprawdziłem bezpieczniki i wszystkie są dobre. Najgorsze że nie ma prądu w zegarku ipodswietlenie cyfr w klimie. To gdzie dalej szuka?
  • #6
    milejow
    Level 43  
    Dalej szuka w bezpieczniku:D Mistrzu, przeczytaj swoją wypowiedź i pomyśl, czy ktoś oprócz ciebie to rozumie???
  • #7
    deczka85
    Level 10  
    To moze od początku. Zgasły świtła mijania, jakis tam niby mechanik sprawdzał i powiedział ze prąd wychodzi z włącznika i na odcinku od mniej wiecej kolumny kierowniczej do lamp nie ma go. Podłączył na krótko ze świateł postojowych i na chwilęobecna prowizorycznie świecą. W momencie kiedy spioł postojowe z mijania zgasł zegarek i podswietlenie klimy. Sprawdził bezpieczniki, powiedział że sa dobre i nie wie co dalej ma robic. Wiec zabrałem auto od niego i z problemem zostałem sam.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Więc prosze o rade Was Fachowcy
  • #9
    deczka85
    Level 10  
    Ja mam Lagune I
  • #10
    JCK
    Level 25  
    No to rączki na klawiature i goooogluj za schematem elektrycznym twojego auta bo inaczej się nie da.
    Jak znajdziesz to wklej link, to wtedy można bedzie pogadać co i gdzie szukać!
    Ponieważ jeszcze po drodze od kolumny jest przekaźnik świateł, który najczęściej jest w skrzynce z bezpiecznikami. Inna sprawa, każdy producent na klapce skrzynki bezpieczników podaje ich opis.
  • #11
    deczka85
    Level 10  
    Wszystkie bezpieczniki dobre
  • #12
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ale gniazda tych bezpieczników nie koniecznie. Szukaj schematu, nie ma łatwo.
  • #13
    deczka85
    Level 10  
    Jak wkładałem i wyjmowałem bezpiecznik słyszałem jak ODZYWAŁ sie właśnie jakis przekaznk z tyłu za bezpiecznikami wiec chyba jest dobry

    Dodano po 54 [sekundy]:

    Dodam ze Laguna to przekładka z anglika i moze tu jest pies pogrzebany???
  • #14
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zaczniesz działać czy będziesz teoretyzował? Ściągaj schemat i jazda do pomiarów, żarówką a nie miernikiem!
    Choćby była i przekładką z Turka, Bengalczyka, czy kogo tam jeszcze to nic nie zmienia.
  • #15
    deczka85
    Level 10  
    Na schematach sie nie zman
  • #16
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To auto do kogoś kto się zna. Chleb też sam pieczesz czy kupujesz od piekarza?
  • #17
    deczka85
    Level 10  
    oki pogrzebę jeszcze jurto, moze cos znajde
  • #18
    JCK
    Level 25  
    Instalacja elektryczna samochodu to nie jedna bateryjka, silniczek i żaróweczka.
    Twoje odpowiedzi dają nam do zrozumienia, że tak to pojmujesz!
    To są setki przewodów, złaczek, masa bezpieczników, czujników, przekaźników, przełaczników, wiele modułów elektronicznych łatwych do uszkodzenia itp. itd.
    Jeśli wolisz pogrzebać auto=czytaj jeszcze coś uwalić to twoja sprawa.
    Każdy pojazd ma inaczej zaprojektowaną instalację i tylko elektryk z serwisu danej marki i z dużym doswiadczeniem może, powtarzam może bez schematu dość szybko ustalić przyczynę awarii.
    A normalna droga to schemat(którego nie chce ci się szukać w sieci) i jak kolega już napisał prosty próbnik z żarówką.
    Nikt nie każe ci go rozumieć, masz go znaleźć, aby pomógł nam poprowadzić cię za rękę co masz sprawdzać.
    No, ale obawiam się, że i tak pomimo wskazówek wiesz lepiej co robić.
    Amen
  • #19
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    Autorze , to że przekaźnik stuka po włożeniu bezpiecznika wcale nie znaczy że jest dobry. Cewkę może mieć ok. , ale wypalone styki wystarczą.
    Jak Koledzy wyżej napisali , jak nie masz schematu i nie wiesz jak i co posprawdzać , to lepiej oddaj auto do dobrego warsztatu. Bo sam nie mając wiedzy i umiejętności możesz jeszcze pogorszyć sprawę. Samochody są jak komputery z nieco większymi gabarytami. Każdy element jest ważny.