Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat IBiza 1.3 AAV - kontrolka ciśnienia oleju

22 Paź 2010 20:42 4141 5
  • Poziom 13  
    Chciałbym poruszyć temat który był już wielokrotnie przerabiany ale nie doczekał się dotychczas jasnego wytłumaczenia.
    W moim samochodzie w przypadkowych momentach po przekroczeniu 2000 obrotów czasami zapala się i wyje alarm ciśnienia oleju. Nielogiczne wydaje się jednak w tym przypadku obwinianie zużycia panewek silnika, ponieważ usterka występuje bardzo sporadycznie i krótkotrwale.
    Większość forumowiczów obwinia w tym miejscu niesprawny czujnik "wysokiego" ciśnienia oleju, z czym tez chętnie bym się zgodził.
    Dotychczas doczytałem iż logika działania układu w starszych autach grupy VW jest następująca:
    - po przekręceniu kluczyka świeci kontrolka zapalona przez czujnik niskiego ciśnienia (ale jeśli jest zaburzona logika czujników np. kiedy zadziałanie czujnika wysokiego ciśnienia następuje przy braku reakcji z czujnika pmin to kontrolka miga sygnalizując błąd czujników)

    - po zapaleniu silnika następuje zadziałanie czujnika niskiego ciśnienia i lampka gaśnie
    - po przekroczeniu 2tys obrotów odczytywany jest czujnik wysokiego ciśnienia i w tym momencie jeśli jest za niskie to uruchamiany jest piszczyk z kontrolką.

    Moje pytanie brzmi: gdzie w silniku benzynowym 1.3 AAV jest drugi czujnik ciśnienia oleju? Pierwszy zlokalizowałem w głowicy (kolor niebieski).
    Najciekawsze jest to że dokumentacja samochodu wspomina tylko o jednym czujniku. A jeśli więc rzeczywiście go nie ma to w jaki sposób ustalany jest drugi próg wystąpienia alarmu?
  • Poziom 25  
    Drugi czujnik był w VW i Audikach na obudowie filtru oleju. Jeśli wogóle jest to tylko tam. :)
  • Poziom 37  
    Witam
    Tam jest jeden . Jaki masz filtr oleju ?
  • Poziom 13  
    Mam zwykły filtr DENKERMANA, ale raczej nie podejrzewam go o zbyt duży przepływ.
    Zawsze można wyciąć z licznika sygnalizator:), ale ten problem nie daje mi spokoju.
    Ciekaw jestem na jakiej podstawie rozwiązali wykrycie drugiego progu ciśnienia
  • Poziom 37  
    Witam
    Ilość czujników do kontroli ciśnienia w układzie olejowym w zasadzie nie ma wpływu na poprawność kontroli /wskazań / . Ciśnienie w wielu silnikach kontrolowane jest tylko jednym czujnikiem .
    zajczyk napisał:
    Ciekaw jestem na jakiej podstawie rozwiązali wykrycie drugiego progu ciśnienia

    Na poziomie producenta silników nie jest to przecież problem , a sposób odczytu informacji o zdarzeniach , można przedstawiać w wieloraki sposób .
  • Poziom 1  
    czujnik jest napewno jeden w głowicy,ale przy innych silnikach w tym autku były dwa więc sprawć sobie czy zegarki masz z tego modelu bo może ktoś przekombimował z innego,to autko nie powinno mieć nawet piszczyka w zegarach.