Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seicento 1.1 (alternator Magneti Marelli) - za wysokie napięcie ładowania

krzys315 22 Oct 2010 20:43 8938 20
  • #1
    krzys315
    Level 9  
    Witam.
    Mam problem z Seicento 1.1 sporting (alternator Magneti Marelli).
    Chodzi o to że napięcie ładowania jest za wysokie.
    Akumulator jest nowy i sprawdzałem przy wyłączonym zapłonie jest ok. 12,5V.
    Po zapaleniu silnika napięcie na akumulatorze na wolnych obrotach waha się miedzy 14,4-14,55V. Po dodaniu gazu rośnie do 15,2V a potem przy obrotach powyżej 3 tys. rośnie do 15,6V i to jest maksymalna wartość. Mierzyłem też napięcie na D+ i na wolnych obrotach wynosi ok. 12V na nowym regulatorze (na starym niecałe 10V).
    Skąd ta różnica napięcia na akumulatorze i na regulatorze?
    Kontrolka ładowania świeci cały czas a po przekroczeniu ok. 3 tys obrotów gaśnie.
    Pierścienie ślizgowe (bieżnie) są już trochę wytarte (są rowki od szczotek).
    Regulator napięcia jest nowy.
    Co wg Was może być tego przyczyną?

    Z góry dzięki za odpowiedzi i wskazówki.
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    KingKong
    Level 25  
    Ja stawiam na mostek diodowy, to stąd ta róznica. Dioda wzbudzenia padła. I przy zasilaniu regylatora 12V (D+) daje on wyższe napięcie na wirnik. :)
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    KingKong
    Level 25  
    Nie pisze się bdzura tylko bzdura, a ja robiłem takie rzeczy we fiatach, mimo, że nie jestem moderatorem na elektrodzie. Fiat ma takie specyficzne alternatory. Nikt nie musi mnie słuchać. To była dygresja i nie bzdurować mi tu, bo nie jestem dwulatkiem. Jest taka możliwość jesli chodzi o alternator, ale tylko wtedy gdyby miał zwarcie wewnątrz zwojowe i strumień magnetyczny byłby większy.
  • #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    KingKong wrote:

    I przy zasilaniu regylatora ...

    Panie dokładny nie pisze się regylatora tylko regulatora. Więc oszczędź sobie takich uwag na przyszłość.
    Merytorycznie to się zgadzam z Kolegą Motronic, nie twierdzę też, że nie robiłeś alternatorów w fiatach.
  • #9
    korarm
    Level 13  
    Motronic wrote:
    Aaaaa.
    To masz wirnik do roboty, po prostu trzeba zdjąć pierścienie ślizgowe i zrobić co trzeba. Będzie ci też potrzebne trochę rurki izolacyjnej ( może być nawet termokurczka) i tubka Superglue.

    Ale co dokładnie masz na myśli?
    jeśli pierścienie ślizgowe były by zużyte to szczotki by mogły nie kontaktować w wyniku czego było by mniejsze pole elektromagnetyczne = niższe ładowanie a nie jak autor tematu ma za wysokie...

    Dodano po 2 [minuty]:

    KingKong wrote:
    Ja stawiam na mostek diodowy, to stąd ta róznica. Dioda wzbudzenia padła. I przy zasilaniu regylatora 12V (D+) daje on wyższe napięcie na wirnik. :)

    którą diodę masz na myśli?
    Wirnik zasilany przeważnie jest z diod wzbudzenia i masą z regulatora.
    Przepalona dioda= niższe napięcie zasilania wirnika = mniejsze pole elektromagnetyczne = niższe ładowanie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    krzys315 wrote:
    Witam.
    Mam problem z Seicento 1.1 sporting (alternator Magneti Marelli).
    Chodzi o to że napięcie ładowania jest za wysokie.
    Akumulator jest nowy i sprawdzałem przy wyłączonym zapłonie jest ok. 12,5V.
    Po zapaleniu silnika napięcie na akumulatorze na wolnych obrotach waha się miedzy 14,4-14,55V. Po dodaniu gazu rośnie do 15,2V a potem przy obrotach powyżej 3 tys. rośnie do 15,6V i to jest maksymalna wartość. Mierzyłem też napięcie na D+ i na wolnych obrotach wynosi ok. 12V na nowym regulatorze (na starym niecałe 10V).
    Skąd ta różnica napięcia na akumulatorze i na regulatorze?
    Kontrolka ładowania świeci cały czas a po przekroczeniu ok. 3 tys obrotów gaśnie.
    Pierścienie ślizgowe (bieżnie) są już trochę wytarte (są rowki od szczotek).
    Regulator napięcia jest nowy.
    Co wg Was może być tego przyczyną?

    Z góry dzięki za odpowiedzi i wskazówki.

    Trochę się narobiłem różnych alternatorów i nigdy nie widziałem innej przyczyny za wysokiego ładowania jak zepsuty regulator napięcia!
    Jak wyżej kolega napisał jest taka możliwość w przypadku zwarcia międzyzwojnego w wirniku= większe pole magnetyczne= większe ładowanie to logiczne
  • #10
    andiRT
    Level 18  
    Przy padniętej diodzie wzbudzenia kontrolka lekko żarzy i rzeczywiście ładuje troche za dużo ale tylko przy małym obiążeniu.Włączenie większej ilości odbiorników spowoduje spadek ładowania do ok. 13.5 V.Mechanicy nagminnie przynoszą mi takie alternatory z wymienionym regulatorem i ..."nie pomogło".Podobnie starsze Lucasy.Wymieni w ciemno regulator a tam tradycyjnie mostek- Lucas -Marelli zresztą.
    Dioda wzbudzenia może być zwarta i traktować wirnik i regulator prądem zmiennym i stąd te wariacje z ładowaniem.
  • #11
    KingKong
    Level 25  
    Przez takich moderatorów nie chce mi się tu pisać. Ja stawiam na diodę wzbudzenia, bo to robiłem. Przy uszkodzonych pierścieniach byłby kłopot z ładowaniem, byłoby za niskie lub wcale (brak połaczenia na komutatorze). We fiatach alternator będzie prawie poprawnie ładował przy dwóch diodach, regulator zwiększy napięcie na wirniku. Tak jest skonstuowany. Pozdrawiam i żegnam, nie będę tu pisał. Dziękujcie moderatorom, bo zjedli wszystkie rozumy i urażają czyjeś wiadomości i doświadczenie.
  • #12
    krzys315
    Level 9  
    korarm wrote:
    Motronic wrote:
    Aaaaa.
    To masz wirnik do roboty, po prostu trzeba zdjąć pierścienie ślizgowe i zrobić co trzeba. Będzie ci też potrzebne trochę rurki izolacyjnej ( może być nawet termokurczka) i tubka Superglue.

    Ale co dokładnie masz na myśli?
    jeśli pierścienie ślizgowe były by zużyte to szczotki by mogły nie kontaktować w wyniku czego było by mniejsze pole elektromagnetyczne = niższe ładowanie a nie jak autor tematu ma za wysokie...

    Dodano po 2 [minuty]:

    KingKong wrote:
    Ja stawiam na mostek diodowy, to stąd ta róznica. Dioda wzbudzenia padła. I przy zasilaniu regylatora 12V (D+) daje on wyższe napięcie na wirnik. :)

    którą diodę masz na myśli?
    Wirnik zasilany przeważnie jest z diod wzbudzenia i masą z regulatora.
    Przepalona dioda= niższe napięcie zasilania wirnika = mniejsze pole elektromagnetyczne = niższe ładowanie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    krzys315 wrote:
    Witam.
    Mam problem z Seicento 1.1 sporting (alternator Magneti Marelli).
    Chodzi o to że napięcie ładowania jest za wysokie.
    Akumulator jest nowy i sprawdzałem przy wyłączonym zapłonie jest ok. 12,5V.
    Po zapaleniu silnika napięcie na akumulatorze na wolnych obrotach waha się miedzy 14,4-14,55V. Po dodaniu gazu rośnie do 15,2V a potem przy obrotach powyżej 3 tys. rośnie do 15,6V i to jest maksymalna wartość. Mierzyłem też napięcie na D+ i na wolnych obrotach wynosi ok. 12V na nowym regulatorze (na starym niecałe 10V).
    Skąd ta różnica napięcia na akumulatorze i na regulatorze?
    Kontrolka ładowania świeci cały czas a po przekroczeniu ok. 3 tys obrotów gaśnie.
    Pierścienie ślizgowe (bieżnie) są już trochę wytarte (są rowki od szczotek).
    Regulator napięcia jest nowy.
    Co wg Was może być tego przyczyną?

    Z góry dzięki za odpowiedzi i wskazówki.

    Trochę się narobiłem różnych alternatorów i nigdy nie widziałem innej przyczyny za wysokiego ładowania jak zepsuty regulator napięcia!
    Jak wyżej kolega napisał jest taka możliwość w przypadku zwarcia międzyzwojnego w wirniku= większe pole magnetyczne= większe ładowanie to logiczne


    Jeśli chodzi o regulator to dodam że sprawdziłem to na dwóch regulatorach prosto ze sklepu i na obydwu jest tak samo...
  • #13
    korarm
    Level 13  
    jeśli sprawdziłeś na dwóch regulatorach to dlaczego nie rozlutować i nie sprawdzić diod?
    Nie twierdzę, że zjadłem wszystkie rozumy i jeśli czegoś nie widziałem to nie znaczy, że nie ma takiej możliwości.
    Sprawdz te diody i daj znać co jest.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    krzys315
    Level 9  
    korarm wrote:
    jeśli sprawdziłeś na dwóch regulatorach to dlaczego nie rozlutować i nie sprawdzić diod?
    Nie twierdzę, że zjadłem wszystkie rozumy i jeśli czegoś nie widziałem to nie znaczy, że nie ma takiej możliwości.
    Sprawdz te diody i daj znać co jest.


    po sprawdzeniu diód okazało sie że jedna padła, jutro postaram sie kupić nowe i dam znać czy to coś pomogło
  • #16
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie. Przypadek opisany przez kolegę Motronic był swojego czasu zmorą w Polonezach. Tam też pomagało przyklejenie koncóweku zwojenia. Pozdrawiam.
  • #17
    krzys315
    Level 9  
    po wymianie triody (diód wzbudzenia) ładowanie jest na poziomie 14,45V - 14,5V i nie rośnie po dodaniu gazu, pod obciążeniem (światła, ogrzewanie, dmuchawa itp.) 13,5V więc wszystko jest OK
    zdam jeszcze relacje po tygodniu jazdy ale myśle że będzie dobrze :)

    dzięki wszystkim za podpowiedzi
  • #18
    andiRT
    Level 18  
    Czyli wielcy tego forum tym razem nie mieli racji.Choc oczywista rzecz,że i takie przypadki wystepują.
  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    andiRT
    Level 18  
    Czyli wielcy tego forum tym razem nie mieli racji.Choc oczywista rzecz,że i takie przypadki wystepują.
  • #21
    krzys315
    Level 9  
    no i moge stwierdzić że wszystko jest OK, ładowanie jest na poziomie ok 14,5V, dzięki wszystkim za podpowiedzi