Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie przerywacza kierunkowskazów fiat

23 Paź 2010 16:01 32178 20
  • Poziom 11  
    Witam!
    Długo siedziałem nad instalacją elektryczną fiata cc, ponieważ chce na bazie tego samochodu zrobić sobie w swoim traktorku prostą instalację. A więc tak skupiłem na razie na samych kierunkowskazach i z instrukcji wyczytałem jak podłączyć przerywacz, ale od przerywacza jeden kabel idzie do przekaźnika <--- którego nie mam pojęcia jak podłączyć. Jeśli by ktoś wiedział jak to podłączyć lub miał schemat to bardzo był bym wdzięczny!
  • Poziom 37  
    Coś tu Kolega przekombinował. Ma być jeden przerywacz z oznaczeniami 49a, 49 i 31 - i takiego trzeba mieć.
    Plus to 49a, minus - 31, wyjście na przełącznik lewa/prawa to 49, nieoznaczony lub C to wyjście na kontrolkę przyczepy i to wszystko. Te przekaźniczki to chyba coś nietypowego w wersji z hakiem przyczepy i jeśli chce Kolega wersję z kontrolą działania migaczy przyczepy, to tak wygląda pełna wersja instalki:
    Podłączenie przerywacza kierunkowskazów fiat
    Pominąłem włącznik świateł awaryjnych.
  • Poziom 11  
    To jest przerywacz i przekaźnik od fiata CC.
    Przerywacz dobrze według instrukcji jest podłączony ale nie wiem jak ten przekaźnik podłączyć oznaczenia też są dobra takie jak przełączniku
  • Poziom 37  
    To troszkę inny przerywacz. Patrzyłem na ten od SC
    Zamiast 49a to + (zasilanie),
    zamiast 49 to L przełącznik,
    I zamiast C jest R (dokładniej P) i jest to kontrolka kierunkowskazów pojazdu, nie kierunkowskazu przyczepy. Kontrolkę kierunkowskazów z mego rysunku się pomija.
    Natomiast ten przekaźnik NIE jest częścią kierunkowskazów, to połączenie do masy cewki jakiegoś przekaźnika, może sygnału – nie jest dla nas ważny.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 37  
    We wcześniejszym poście zamieniłem ze sobą opis pinów, już poprawiony. Popatrzyłem na oryginalny schemat CC i ten przekaźnik to przekaźnik reflektorów, Chodzi o to że Fiat stosuje metodę "od urządzenia do urządzenia" i tak jest i tutaj od pinu masy cewki przekaźnika reflektorów idzie przewód do pinu masy przerywacza kierunkowskazów i dopiero do blachy. Można tą część schematu pominąć, byle przerywacz migaczy miał masę z pinu 31!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 37  
    Tzn. ja nie widzę, Kolega InfoTecc dopytywał, co z tym przekaźnikiem, więc piszę - nie istotny dla sprawy. :D
  • Poziom 11  
    To jak jest nie istotny to go pominę. a z tymi pionami to można prosić o rysunek (prosty) bo nie moge tego zrozumieć
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Pin to inaczej gwarowe czy też żargonowe określenie końcówek. Nic nie trzeba rysować, ponad to co Kolega Motronic napisał, chyba że wstawić "zaktualizowany" moj rysunek?
    Oto on, już z aktualnymi oznaczeniami, z pominięciem nieważnego przekaźnika - tylko niezbędne elementy.
    Podłączenie przerywacza kierunkowskazów fiat
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 37  
    Traktorek - SAM; Kolega dopiero to buduje...
    InfoTecc napisał:
    Witam!
    Długo siedziałem nad instalacją elektryczną fiata cc, ponieważ chce na bazie tego samochodu zrobić sobie w swoim traktorku prostą instalację. A więc tak skupiłem na razie na samych kierunkowskazach i z instrukcji wyczytałem jak podłączyć przerywacz, ale od przerywacza jeden kabel idzie do przekaźnika
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Dzięki za pomoc Mam jeszcze jedno pytanie jak bedę robił zwykłe światła to mam się jakoś podłączać do tego układu czy zrobić osobny
  • Poziom 11  
    Nie wiem czy tak moge ale nie chce znowu zakładać tematu więc zapytam tutaj:
    Czy alternator musi być odpowiednio kręcony aby ładował tak jak ma ładować.
    Bo mam silnik Andoria S-15 i wydaje mi się że może mieć trochę małe obroty. Doszedłem do informacji że przy tym silniku kiedyś pracował alternator i nawet udało mi się go dostać. Mam ten stary alternator i akumulator od cinquecento mogę to połączyć i czy będzie to działać???

    Dodano po 2 [godziny] 19 [minuty]:

    Znajdzie się ktoś kto mi pomorze??
  • Poziom 11  
    Ja nie mam alternatora od fiata jest to jakiś stary alternator sprawny, natomiast akumulator mam od fiata cc moje pytanie było takie czy ten stary alternator będzie ładował ten akumulator i czy alternator musi mieć jakieś wymagane obroty??
  • Poziom 35  
    Jeżeli alternator jest sprawny to bez problemu będzie ładował ten akumulator. Jeśli chodzi o obroty to alternator wzbudza się przy około 1800 obr/min i dobrze by było gdyby te obroty alternatora były na wolnych obrotach silnika. Jednak nie mniejsze jak 1500 obr/min.
  • Poziom 37  
    Nie mam pojęcia jakie ten silnik ma obroty biegu jałowego.
    Na przyklad zestawienie silnika z alternatorem w grupie samochodów Fiat-a z lat 70-90 wyglądało mniej wiecej tak: obroty biegu jałowego silników to zwykle wartość ok. 800-850 obr/min, przełożenie silnik:alternator stosowano o wartości od 1:1,4 w Maluchach, co nie zdawało egzaminu (zbyt małe obroty altka) do 1:2 w Zastavie czy Polonezie i to już były dobre wartości. Z tego wynika, że alternator musi mieć te półtora tysiąca obrotów już na luzie. O przekroczenie dopuszczalnych, maksymalnych obrotów nie ma obawy - wytrzymują pracę z obrotami rzędu ponad 10 000 obr/min., a chwilowe mogą sięgać 14 000; Takiego "rozrzutu" czyli zakresu Andoria nie ma.
    Przyjmując, że Andoria ma na luzie 500 obrotów, koło alternatora musi być co najmniej trzy razy mniejsze od koła na silniku. Jeśli obroty silnika są jeszcze mniejsze - to nawet więcej niż trzy razy!
  • Poziom 39  
    Jako że temat staje się wielowątkowy i wprowadza zamieszanie, zamykam.