Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Głośniki Grundig- jaki wzmacniacz?

bula7 23 Oct 2010 18:02 1756 7
    bula7
    Level 2  
    Witam
    Nieoczekiwanie stałem się właścicielem 4 takich głośników: Grundig DPS 5200
    Link
    Link
    Jestem kompletnie zielony w sprawach nagłośnienia, RTV, elektroniki itp. więc proszę o radę. Czym mogę spiąć je "do kupy" aby grały mi dźwięki z TV, ew. komputera? Użyć wzmacniacza, amplitunera? Proszę o podanie możliwie jak najtańszego sposobu na podłączenie głośników do tv.
    Pozdrawiam
    Koren
    Level 11  
    Hej, nie za bardzo co jest zrobić z czterema kolumnami, na stereo za dużo a do prawdziwego kina za mało, ja bym proponował kupić jakiś tani wzmacniacz ( ok 200zl ) i podpiąć dwie kolumny aby było stereo a to spiąć wejściem z TV.
    bula7
    Level 2  
    Przepraszam że odkopuję stary temat, ale problem dotyczy tego samego i nie opłaca się zakładać nowego tematu.
    Niestety wyszło tak, że w końcu nie kupiłem żadnego wzmacniacza itp, więc od roku głośniki stoją w szafie. Jednak znalazłem na allegro amplituner z tego samego zestawu, co moje głośniki http://allegro.pl/grundig-cinio-avr-5200-dd-dvd-gdp-5240-hi-end-i1695688232.html . Jako że jestem w stanie wydać tyle pieniędzy, mam pytanie: opłaca się inwestować w ten amplituner? Czy może jest jakaś lepsza alternatywa w tej samej/niższej cenie? Jeśli zdecydowałbym się na zakup, to wypadałoby dokupić subwoffer i kolumnę centralną. Chciałbym na nie wydać razem nie więcej niż 400zł. Jakieś propozycje ?
    Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
    PS: czym różnią się subwoofery pasywne od aktywnych ?
    Uzytkowinik19
    Level 38  
    SubWoofer aktywny posiada swój własny wzmacniacz wbudowany w kolumnę. a pasywny potrzebuje zasilania z zewnątrz. Priorytet to muzyka czy filmy?