Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik Sanyo Dynamotor i kontroler YK87 w rowerze.

jariko 06 Lis 2010 00:07 39649 69
  • #61 06 Lis 2010 00:07
    DmZ
    Poziom 17  

    najfajniejsze akumulatory to turnigy nanotech. polaczenie rozmiarowki z lipol z wydajnosciąlife. i do w dobrej cenie.

    aha, modelarskie silniki 3f wielkosci pudelka zapalek mają faktyczna moc 250-400w. ceny faktycznie są kosmiczne, ale mozna na takim silniczku dzwignąc kilka kilogramow pionowo w gore.

    polecam poczytac fora modelarskie.
    tak czy owak, elekrtryfikacja to przyszłość :D

    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz pendrive 32GB.
  • Sklep HeluKabel
  • #62 06 Lis 2010 07:14
    16072
    Użytkownik usunął konto  
  • #63 06 Lis 2010 17:39
    nanab
    Poziom 27  

    Cytat:
    Z silnikami modelarskimi jest pewien problem: mianowicie chłodzenie.

    Jeśli chodzi o chłodzenie, to zawsze można dotoczyć radiator na rotor i zrobić wentylator na wale-to zdecydowanie poprawiło by chłodzenie.
    Cytat:
    Inna sprawa, to cena Wink

    Akurat cena bezszczotkowego silnika modelarskiego o mocy "x" jest porównywalna, albo zdecydowanie niższa od ceny silnika szczotkowego tej samej mocy, dedykowanego do pojazdów. Dla przykładu silnik o mocy >2,5kW i masie 700g można kupić już za 200zł. Czyli tyle, co za zestaw szczotkowy(silnik, regulator, manetka) o mocy 350W i wadze kilku kg.
    Moim zdaniem największy problem to mały(praktycznie zerowy) moment przy starcie-większość silników modelarskich to silniki bez sensorów (sensorless), w których regulator ustala pozycję rotora na podstawie napięcia indukującego się w nieużywanym w danej chwili uzwojeniu. Przy małych obrotach to się nie sprawdza i regulator musi sterować silnikiem "na ślepo". Przy kręceniu śmigłem to nie problem, ale ruszanie z miejsca ciężkiego pojazdu to inna bajka.

  • Sklep HeluKabel
  • #64 31 Sty 2011 10:34
    wowawirnik
    Poziom 10  

    zasięg zależy od prądowego obciążenia akumulatora, małe obroty silnika duży moment napędowy(duży prąd) duże obroty mały prąd. silniki elektryczne są oszczędne przy relatywnie wysokich obrotach, a silniki spalinowe przy niski. a różnica w oporach toczenia między 28` oponach a 14`przy tej samej szerokości i podobnym profilu jest niewielka a moment (prąd) 2 razy większy pomijam przekładnię motoreduktora czasami montowanego w piaście.

  • #65 31 Sty 2011 14:15
    kkknc
    Poziom 42  
  • #66 01 Lut 2011 05:52
    16072
    Użytkownik usunął konto  
  • #67 01 Maj 2011 09:31
    jariko
    Poziom 15  

    Przyszła wiosna i z wielką radością przesiadłem się na rowerek :) w którym nareszcie zamontowałem układ pomiarowy.

    Silnik Sanyo Dynamotor i kontroler YK87 w rowerze.

    Układ mierzy prąd za pomocą dzielnika prądowego LEM-50 (dzieli prąd 1000 razy) reszta to dwa przetworniki ADS1110, procesorek, wyświetlacz i prosty program w Bascomie. Ale zaskoczyły mnie pomiary mocy w czasie jazdy. Jak na początku pisałem silnik miał mieć coś koło 250W (tak mi się wydawało, bo nie udało mi się odnaleźć specyfikacji), kontroler kupiłem o mocy 350W i on też miał ograniczać moc. A tu wielka niespodzianka ten mały silniczek potrafi przy ruszaniu pobrać do 750W. Przy prędkości w pobliżu 40km/h zżera około 500W. Ale spokojna jazda do 30km/h to już tylko 200-250W.
    Silnik Sanyo Dynamotor i kontroler YK87 w rowerze.

  • #68 10 Cze 2014 20:54
    oper-11
    Poziom 9  

    Jeżdzę od trzech lat na silniku Sanyo Dynamotor który mam w holenderskim rowerze Sparta E-Motion C-2.Niestety po przejechaniu 19600 km rozsypała się przekładnia planetarna.Nastąpiło wyłamanie kilku zębów w każdej z trzech zębatek.A objaw był taki że zaczęło coś lekko stukać,potem coraz głośniej a na koniec mocno chrupnęło.Okazało się że zrobione są z kiepskiego plastiku.A powinny być z poliamidu.Poliamid jest b.mocny i nie wymaga smarowania.Nie przypuszczałem że japońce też robią taki szajs.Na You Tube są filmiki z rozbierania podobnych silników ale w tamtych były zębatki z poliamidu.Na moje szczęście mam kolegę który zna dobrego frezera i ten dorobi mi zębatki.

  • #69 14 Cze 2014 07:41
    parafka
    Poziom 20  

    19 tyś przebiegu i narzekasz?
    Ile oczekujesz?; 200 tyś jak w 1,9TDI.
    Wszystko się zużywa i dlatego w np. samochodach przewidziano wymianę oleju itd.
    Jakby w rowerze kazali wymieniać olej w piastach co sezon to i tak nikt by tego nie robił
    zatem producent sięga po tworzywa sztuczne.
    Gratuluję 19tyś przebiegu -poważnie, to dobry wynik.

  • #70 06 Lip 2014 21:46
    oper-11
    Poziom 9  

    parafka napisał:
    19 tyś przebiegu i narzekasz?
    Ile oczekujesz?; 200 tyś jak w 1,9TDI.
    Wszystko się zużywa i dlatego w np. samochodach przewidziano wymianę oleju itd.
    Jakby w rowerze kazali wymieniać olej w piastach co sezon to i tak nikt by tego nie robił
    zatem producent sięga po tworzywa sztuczne.
    Gratuluję 19tyś przebiegu -poważnie, to dobry wynik.

    Tu się niestety mylisz.Bo nie dlatego zrobili tryby z tworzywa aby nie smarować bo właśnie były wysmarowane czarnym smarem grafitowym.A jak powszechnie wiadomo każdy smar się starzeje to w instrukcji roweru powinna być informacja o obecności tej przekładni w silniku i konieczności wymiany tego smaru po iluś tam kilometrach.A takiej informacji nie było.A tryby są z poliamidu dlatego że raz, są lżejsze a dwa,metalowa przekładnia by grzechotała.A nie rozumiem dlaczego zakładasz że nikt nie dba o sprzęt który wymaga smarowania.Ja smaruję jak jest taki wymóg.