Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

"Pierdzenie" CB radia przy włączonym silniku gdy k

szubertus 27 Paź 2010 22:10 18514 78
  • #31
    Novile
    Poziom 33  
    Kolego mam nadzieję , że zdajesz sobie sprawę z tego, iż założenie takiego ekranu z folii (jak na tym filmiku) będzie ograniczało chłodzenie niektórym elementom elektroniki. Poza tym, niech ci do głowy nie przyjdzie zakładać samą folią aluminiową elektronikę, musisz pod nią dać jakiś izolacyjny arkusz. Wiesz oczywiście co stało by się, gdyby folia spadła pomiędzy elementy płyty a nie było izolatora pod nią?
    Myślę jednak , że nadal powinieneś znaleźć źródło zakłóceń w twoim aucie a nie przerabiać radio. Może masz możliwość podstawienia innego radia na próbę do auta . Zobaczyłbyś, czy też zbierze te zakłócenia. Odwagi!
  • SterControl
  • #32
    szubertus
    Poziom 13  
    Też myślę że pewniejszym dla mnie rozwiązaniem będzie szukanie źródła i tak będę czynił chyba że trzeba będzie wymienić silnik albo zmienić auto żeby nie było zakłóceń heheh.

    Podmieniałem już też radio tylko że na takie samo tylko inne i było jeszcze gorzej zbierało także świst z alternatora

    Odwagę to ja mam gorzej z $$$$$ heheh jak to u studenta i dlatego wolę 3 razy zapytać niż później czuć swąd spalonego CB heheheh

    Pozdrawiam Tych wytrwałych, których moje pytania jeszcze nie zwaliły z krzesła albo nie zabiły śmiechem DZIĘKI!!!
  • SterControl
  • #33
    SP8JZ
    Poziom 33  
    Powiem Ci to, co każdy powinien powiedzić Ci na początku: z takimi zakłóceniami walczy się na miejscu. Samochód masz, teraz szukaj łebskiego gościa
  • #34
    Olek II
    Moderator
    Popatrzyłem na ten filmik i o mało nie poparzyłem się kawą. Uśmiać się można z głupoty ludzkiej. Trzeba pomyśleć:
    - jeśli obudowa radia jest stalowa, to po co na ową obudowę od środka zakładać folię aluminiową? Blacha stalowa nie stanowi ekranu? Na próbę podłącz przewodem obudowę radia z karoserią auta. Jest różnica?
    Po drugie trzeba się dokładnie przyglądnąć fragmentowi filmu gdzie podłączone są 2 radia Uniden, jedno leży na bateri 9V, to chyba 4 część. Mam pytanie dlaczego na przerobionym radiu nie ma śladu korespondenta, a na nieprzerobionym świeci 2 diody sygnału odbieranego?
    Czarna magia? nie! obniżył czułość odbiornika po to, aby nie było słychać poziomu zakłóceń :D. Za takie usprawnienia dzięki.
    Sprawdź, czy zakłócenia idą z anteny. Otwórz blokadę, włącz silnik, posłuchaj radia. Jeśli będą zakłócenia, wykręć antenę i co będzie? jeśli radio będzie "ciche" to nie pomoże nawet owijanie złotem, bo zakłócenia idą z anteny. Szukaj źródła zakłóceń do skutku, a nie kombinuj z radiem, bo to nic nie da.
    Pozdrawiam.
  • #37
    szubertus
    Poziom 13  
    Małe wielkie sprostowanie z mojej strony dzisaij wziąłem się za szukanie usterek i :

    Pompkę paliwa bym odrzucił ponieważ jak się włącza na zapłonie "pierdzenia" nie ma wtryskiwacze też nie sieją oporność wszystkich po kolei to średnio 15,5 Oma.

    I teraz najważniejsze !!!
    Wyłączyłem dla porównania Filtr ANL i:

    Zakłócenia są nawet bez anteny i wzrastają z dodawaniem gazu (ale namieszałem w pierwszym poście za co przepraszam) jutro spróbuję zmienić całkiem drogę kabla do akumulatora z CB i zobaczę czy coś dało. mam założony filtr wrzucę fotkę i powiedzcie czy on coś daje czy aby należałoby założyć inny. Aha i jak zdjąłem pasek od alternatora to "pierdzenie" nadal było. Wciśniecie np.włącznika świateł czy awaryjnych powoduje zakłócenie (ale tylko gdy wciskam później zanika tylko słychać w radiu jak pracują awaryjne) lub dmuchawy na wyższy bieg Dodam że wyłączyłem ANL.

    Wrzucam filmik jak to wygląda (Sory za słabą jakość ale nie mam lepszego sprzętu)



    tak to mniej więcej wygląda radio skręcone żeby zbierało wszystko ok 6s słychać jak przy gazuje że natężenie wzrasta

    "Pierdzenie" CB radia przy włączonym silniku gdy k


    czyli zakłócenia biorą się z nie z anteny prawda????
  • #38
    Stilonowy
    Poziom 11  
    Hey kolego mam to samo. Samochód Hyundai i30 benzyna 1.4. Pierdzi tak samo- to podobno sterowanie wtryskiwaczami. Jakiś myk stosują producenci samochodów-sterowanie przez masę. W poprzednim aucie (Fiat Stilo MultiJet-diesel) miałem jeszcze gorzej- tam siały również wtryskiwacze-piezoelektryczne.
    Link do filmiku z poprzednim autem:
    http://www.youtube.com/watch?v=muMrRKSxrQg
    link do filmu przy obecnym aucie, w tle rozmów słychać pierdzenie:
    http://www.youtube.com/watch?v=OaddXATYgPc

    Generalnie to porażka, ponoć niewiele można z tym zrobić.
  • #39
    szubertus
    Poziom 13  
    No to kiszka pewnie tylko wymiana radia na "lepsze" może pomóc tylko czemu w jednych sieje a w jednych - nie rzeczywiście porażka.

    Zachciało mi się CB to mam hehehe.

    Ale gdyby ktoś coś umiał na to poradzić to napiszcie swoje spostrzeżenia
  • #40
    SP8JZ
    Poziom 33  
    szubertus napisał:
    alternator chyba odpada bo nie wzrasta poziom ""pierdzenia"" wraz z obrotami silnika.

    Miałem zamiar pytać o częstotliwość trzasków. Wydaje mi się, że jest proporcjonalna do obrotów silnika. Nie wygląda mi to na ucho na układ zapłonowy, jednak istnieje metoda która pozwoli stwierdzić źródło zakłóceń. Poszukaj sobie kogoś z interfejsem np. vag com lub diagnoskopem i zróbcie test elementów wykonawczych. To będzie kosztować jakieś 30-50zł, co do za auto felicja ? Jakbyś podał kod silnika i czy miałeś na myśli że częstotliwość jest stała? Bo jeśli tak jest to jest jeszcze opcja, że zakłóca jakiś zawór na biegu jałowym
  • #41
    Novile
    Poziom 33  
    No tak właśnie myślałem, od początku nie wierzyłem w tą "stałą częstotliwość" owego pierdzenia. Kolego na początek spróbuj zasilić radio z innego miejsca najlepiej z gniazda zapalniczki. Jeżeli to nic nie da wyjmij radio z uchwytu i połóż na podłodze auta jak najdalej od środkowej konsoli.Jednym z wyjść może być właśnie zmiana lokaliacji radia względem źródła załóceń.Podejrzewam, że to ta twoja cewka modułowa(inna nazwa Listwa WN) tak sieje. Odwagi!

    PS.Filtr masz ABASCO całkiem niezły ale próby lepiej robić bez filtra.
  • #43
    SP8JZ
    Poziom 33  
    Ale z tego filmiku to mi jakoś ciężko stwierdzić czy jest proporcjonalnie, autor może się wypowie lepiej. Niedawno w jednym z radyjek miałem przyjemność słuchać w oplu 16v multec uzwojenie w/w zaworu
  • #44
    Novile
    Poziom 33  
    SP8JZ napisał:
    Bo jeśli tak jest to jest jeszcze opcja, że zakłóca jakiś zawór na biegu jałowym

    Kolego możesz napisać jaki zawór masz na myśli? Po przeczytaniu tej wypowiedzi większość elektryków samochodowych umarła by ze śmiechu. Proszę się zapoznać z budową pojazdu samochodowego Panie SP8JZ.

    A tak na marginesie- kolega autor tematu napisał parę postów wcześniej, że częstotliwość zakłóceń zmienia się w czasie!
  • #45
    SP8JZ
    Poziom 33  
    Trochę techniki i się człowiek gubi. Cewka elektromagnesu zaworu może być zasilana falą prostokątną o zmiennym wypełnieniu impulsu. Nie wiem co to za silnik, więc masz rację że lepiej będzie się z tym zapoznać
    Osobiście nie bawiłbym się w to tylko zrobił test komponentów
  • #46
    szubertus
    Poziom 13  
    Tak zmienia się w czasie mój wielki błąd ponieważ za pierwszym razem słuchałem przy włączonym ANL i "zdawało mi się tak " Ale Jest tak jak opisałem kilka postów wcześniej

    Skoda Felicia 1.3 MPI 98r kod silnika S781.136B

    Jest tak jak napisałem w poście z filmikiem !!!!! częstotliwość jest proporcjonalna do obrotów silnika tzn jak przygazuje to pierdzenie się nasila i przyśpiesza (ale namieszałem ufff)
  • #47
    SP8JZ
    Poziom 33  
    W jaki sposób stwierdziłeś, że to nie są wtryski ?
  • #48
    szubertus
    Poziom 13  
    Tak jak kolega Novile radził odpinałem po kolei wtyczki od wtryskiwaczy i zapalałem auto żadnej zmiany
  • #49
    SP8JZ
    Poziom 33  
    No tak wtryskiwacz (komputer mono motronic - to jest motor jednopunktowy) no to spróbuj jeszcze odpiąć halla na wałku rozrządu
  • #50
    szubertus
    Poziom 13  
    nie MPI wielopunktowy wtrysk paliwa komputer Siemens Simos2p bodajże
  • #51
    Novile
    Poziom 33  
    SP8JZ napisał:
    Trochę techniki i się człowiek gubi. Cewka elektromagnesu zaworu ......
    kolego właśnie o tym pisałem. To nie jest "zawór" tylko "elektrozawór" i posiada uzwojenie. Zawory to są w kranie i w silniku.
    A tak na marginesie "szubertus" sprawdź ten czujnik Halla, może akurat, chociaż gdyby był z nim problem to zauważył byś po pracy silnika.
  • #52
    szubertus
    Poziom 13  
    OK zebrałem nowe informacje juto z samego rana je sprawdzę

    Dzięki !!!
  • #53
    Novile
    Poziom 33  
    Jeszcze jedno-czujnik Halla wcale nie musi być na wałku rozrządu jak pisze SP8JZ. Może być zamocowany u dołu silnika i mierzyć zęby na kole osadzonym bezpośrednio na wale głównym tak jest np. we Fiat Seicento 900.
  • #54
    szubertus
    Poziom 13  
    On jest nad kołem zamachowym już się wyedukowałem w między czasie :D

    A takie pytanie czy auto będzie nadal chodzić jak ściągnę wtyczkę z tego czujnika??? (żebym mógł sprawdzić czy dalej pierdzi) bo nie będą wysyłane impulsy ????
  • #55
    SP8JZ
    Poziom 33  
    Chodzi o to, że nie będzie chodzić i pewnie nie będzie trzasków. Jeśli nie będzie pierdziało idziesz po nitce do kłębka na końcu jest cewkomoduł tam jest chyba wzmacniacz zintegrowany. Faktycznie sprawdziłem i hall jest na kole zamachowym (błąd na schemacie) a w cieniasie nie ma halla jeno indukcujny jak w maluszku. Zawór odpada, bo jest zwykły motórek prądu stałego
    Ten silnik jest prosty jak d.... słonia mam nadzieję, że szybko rozwiążesz rebusa
  • #56
    Novile
    Poziom 33  
    szubertus napisał:
    On jest nad kołem zamachowym już się wyedukowałem w między czasie :D

    A takie pytanie czy auto będzie nadal chodzić jak ściągnę wtyczkę z tego czujnika??? (żebym mógł sprawdzić czy dalej pierdzi) bo nie będą wysyłane impulsy ????
    Nie będzie chodzić! Możesz jedynie sprawdzić jego parametry. Jakie i ile powinny wynosić to już zajrzyj do książki serwisowej.
  • #57
    rafal_rx
    Poziom 25  
    Stilonowy napisał:
    Generalnie to porażka, ponoć niewiele można z tym zrobić.

    Odbiornik w CB-radiu z NB+ANL. Pomaga trochę.
  • #58
    szubertus
    Poziom 13  
    Kurde sorki ale na szybko wczoraj sprawdzałem ten typ silnika i jest to S 136 MPI nie doczytałem bo było to pod koniec książki

    Kolego SP8JZ to nie schemat jest walnięty tylko mój wpis
  • #59
    Stilonowy
    Poziom 11  
    rafal_rx napisał:

    Odbiornik w CB-radiu z NB+ANL. Pomaga trochę.


    Jedynym radyjkiem któe sobie z tym radzi jest Omega. Ale tylko ta wersja która po właczeniu przycisku z filtrem NB zapala na wyświetlaczu ANL i NB. Są też wersje które po włączeniu powyższego zapalają tylko NB i one nie radzą sobie z tymi zakłóceniami. Sprawdziłem osobiście obydwie wersje.
    Wszystko było by ok, ale Omega jak dla mnie przegrywa sromotnie pod 1 względem-totalny brak ergonomii. I dlatego pozbyłem się tego radyjka. Ale dało sie go spokojnie słuchać przy siejacych wtryskiwaczach.
  • #60
    rafal_rx
    Poziom 25  
    Zdecydowana większość ma filtr ANL "załączony na stałe". Niektóre mają wyłącznik. Na przykład: TTI 660 i 880 - ten sam układ, tylko dodana dźwigienka na panelu on/off zwierająca obwód. Na tym forum można znaleźć opis takiego filtra, wyczerpujący i przystępny. Układ ten "wycina" w torze audio sygnały o sile większej niż średnia. I wszystko.

    Natomiast NB jest bardziej zaawansowany, pracuje w torze odbiornika. Trzeba by zobaczyć schemat Omegi. Sam mam auto z Common Rail i używam Pr. Grant. Lekko go "zmodernizowałem". Jak na razie nic lepszego nie znalazłem pod względem odbiornika AM (może Stabo xm4012n było porównywalne, ale miałem je krótko).

    Dodano po 4 [minuty]:

    szubertus napisał:
    nie MPI wielopunktowy wtrysk paliwa komputer Siemens Simos2p bodajże

    Zrób tak, może Ci się uda. Zapewne do każdego wtryskiwacza masz dwa kable. Spróbuj do każdej pary podłączyć kondensator 10nF na 100V conajmniej. Na próbę, może uda je się jakoś wetknąć. Ja bym próbował.