Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

"Pierdzenie" CB radia przy włączonym silniku gdy k

24 Paź 2010 22:10 18955 78
  • Poziom 13  
    Witam
    Wiem że temat wałkowany setki razy ale każdemu przeważnie chodzi o syk, świst i tym podobne więc zapytam:

    W Uniden 520 który jeździ w Skodzie Felicia (benzyna)mam dziwne ""pierdzenie"" ale tylko gdy silnik chodzi i ktoś nadaje i to nie zawsze ponieważ nieraz słychać czysto (przeważnie tych co są blisko mnie), regulacja [squelch] nawet na godz 11-12 nie pomaga tzn jak kogoś słyszę to ""pierdzi"" radio. Problem ten pojawia się już jak kręci rozrusznik tzn zaczyna skrzeczeć i jak auto zapali to przestaje i pojawia się tylko(to ""pierdzenie"") jak ktoś nadaje. Antena magnetyczna CB LINE 145 zestrojona ( podróbka Sirio), próbowałem innych anten też magnes ale także nie pomagało.Gdy antena wykręcona nie słychać tego skrzeczenia przy zapalaniu auta. Radio podłączone prosto z akumulatora (próbowałem już kilka miejsc) i zamontowałem jakiś filtr 5A chyba z radia który nic albo minimalnie tylko pomógł i dodam że to samo radio w dieslu pracuje wzorowo zero ""pierdzenia"".

    Czy można to ""pierdzenie"" wyeliminować jakimś filtrem silniejszym albo gdzie szukać przyczyny alternator chyba odpada bo nie wzrasta poziom ""pierdzenia"" wraz z obrotami silnika.

    Pomóżcie Panowie bo przeszkadza to strasznie przy jeździe.


    Pozdrawiam i dzięki z góry za pomoc Bartek.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 20  
    Filtr Ci nie pomógł , bo zakłócenie dostaje się przez antenę i trzeba odszukać w aucie ten sprzęt , który to powoduje i jego odkłócić .
    To czasami ciężko zlikalizować , jeżeli nie bardzo możesz wywnioskować kiedy najbardziej i kiedy wzrasta - słabnie , to tylko metodą prób i błędów .
  • Moderator
    Jeśli źródło zakłóceń jest ok 3m od anteny, to żeby promiennik był nawet ze złota, nic to nie pomoże. Należy wyeliminować źródło zakłóceń.
  • Poziom 34  
    Na moje oko kolego to sieją przewody wysokiego napięcia. Dlatego w dieslu nic nie sieje. Można spróbować owinąć je folią aluminiową i zrobić próbę czy coś się zmienia. Napisz też czy czasem nie zamontowałeś sobie "świateł do jazdy dziennej" , elektronika tego wynalazku to następny częsty winowajca takich zakłóceń. Odwagi! Pozdrawiam.
  • Poziom 13  
    Dzięki koledzy za zainteresowanie tematem.

    Świateł dziennych nie mam ani żadnych innych pseudo ksenonów itp.

    Zauważyłem że jak ktoś nadaje z bardzo bliska to słyszę czysto. Dopiero gdy ktoś z oddali mówi tzn. słychać go czysto tylko z tym "pierdzeniem" to wtedy "pierdzi" i raczej nie zauważyłem żeby siła tego narastała lub malała nawet po przy gazowaniu czy spuszczeniu całkiem pedału gazu wydaje mi się na 90% że dzieje się to ze stałą częstotliwością

    Anten Presidenta nie próbowałem tylko Sirio 145 (ale brak różnicy)

    A czy może siać cewka zapłonowa bo kabli Wysokiego Napięcia nie posiadam

    "Pierdzenie" CB radia przy włączonym silniku gdy k


    Aha i jako że jestem średnio w temacie to zapytam dlaczego to "pierdzenie" pojawia się tylko jak ktoś nadaje a nie cały czas????


    Dzięki koledzy za pomoc i czekam na dalsze porady

    Pozdrawiam Bartek

    (A pisownie poprawiłem myślę że w wystarczającym stopniu ):D
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 34  
    Tak - miałem na myśli układy wysokiego napięcia w aucie. Cewkę też. "Pierdzenie" jak to nazywasz jest cały czas, tylko ty je słyszysz wraz z sygnałem, który jest "pobierany" z anteny. O tym, że niektórych słyszysz bez tych zakółceń świadczy tylko o tym , że ich sygnał jest mocniejszy w stosunku do sygnału zakółceń. Jedno jest pewne-jak radził Olek II musisz znaleźć źródło zakłóceń. Jakie jeszcze urządzenia masz zamontowane w aucie? Może też zakłócać pompa paliwowa. A czy próbowałeś przestawiać antenę w inne miejsce na dachu? Postaw ją na początek na środku dachu. Odwagi!
  • Poziom 13  
    Żadnych bajerów innych niż fabrycznych nie posiadam.

    Antena była już w rożnych miejscach na dachu.

    Nie wiem czy dobrze rozumuje ale pompkę paliwa bym wykluczył bo jeśli przekręcę zapłon i pompka się włączy jest normalnie dopiero gdy silnik pracuje to pojawia się ten wkurzający efekt.

    Czy montaż anteny na stałe pomógłby zlikwidować te zakłócenia??? (chociaż tego chciałbym uniknąć).
  • Poziom 34  
    Czyli z twojego opisu jednoznacznie wynika, że źródłem problemu jest układ zapłonowy silnika albo któryś z obwodów elektrycznych, pracujących podczas pracy silnika. Czy włączone lub wyłączone światła auta jest jednakowy efekt? Zrób też tę próbę z zaekranowaniem cewki WN.
    Montaż anteny na stałem raczej nic nie da, każda antena zbierze te zakłócenia skoro są one tak silne.
  • Poziom 18  
    Kolego miałem podobny problem , rozwiązałem go przez przypadek, okazało się, że są uszkodzone diody na alternatorze. może podobnie jest u Ciebie.
  • Moderator
    monter79 napisał:
    Kolego miałem podobny problem , rozwiązałem go przez przypadek, okazało się, że są uszkodzone diody na alternatorze. może podobnie jest u Ciebie.


    Może być, wystarczy na chwilę zdjąć pasek klinowy. Ale gdyby były uszkodzone diody, to byłby brak ładowania.
  • Poziom 25  
    szubertus napisał:
    Pomóżcie Panowie bo przeszkadza to strasznie przy jeździe.

    Zakłóca Ci jakiś element w samochodzie. Tematu nie będę rozwijał, bo było o usuwaniu zakłóceń całe mnóstwo postów na tym i na innych forach dyskusyjnych o CB. Pamiętaj, że pompa paliwa uruchamia się po włączeniu zapłonu, jeśli silnik nie pracuje, po krótkim czasie wyłącza się. Zakłócenia od alternatora i układu zapłonowego zależą od prędkości obrotowej silnika, zakłócenia od wtryskiwaczy zależą od położenia pedału gazu.

    Od siebie dodam, że nie słyszysz zakłóceń, gdy nie odbierasz żadnej stacji, ponieważ układ ANL w Twoim radiu je "wycina". Gdy odbierasz mocny sygnał też ich nie słyszysz, gdyż są od niego dużo słabsze. Z własnego doświadczenia wiem, że "pierdzenie" pojawia się, gdy odbierasz sygnał, nawet może być silny, ale z niskim poziomem modulacji - a takich badziewnych "nadawców drogowych" na CH19 jest dużo. I nawet ambitniejsze radio CB z filtrami ANL+NB pomoże trochę, lecz nie wyeliminuje odbioru tych zakłóceń. Taka już jest uroda modulacji AM. Trzeba znaleźć źródło zakłóceń.

    Jest jeszcze jedna możliwość, co prawda bardzo skrajna, ale nie niemożliwa. W Twoim radiu ktoś coś "zmodernizował" bez sensu i jakiś element półprzewodnikowy w torze odbiornika działa jak detektor AM.
  • Poziom 34  
    Przeprowadź kolego próby i daj znać o wynikach. Pytałem o światła ponieważ obecnie w samochodach, prawie wszystkie obwody pracują "na przekaźnikach". Przekaźniki sterowane są z centralnego modułu wypsażonego w procesor. Każdy przekaźnik posiada styki robocze , które przy zbyt dużym obciążeniu(i tu kłaniają się zbytnie rozbudowy zasilań np.rozdzielacze zapalniczek na 4 gniazda) nadpalają się . Takie nadpalone styki bardzo mocno potrafią emitować tego typu zakłócenia.
  • Poziom 13  
    Włączenie świateł nie wpływa na ten efekt.

    Gdy wyłączę filtr ANL to nawet na zgaszonym silniku słychać nawet przyciśnięcie stopu o dmuchawach i wciskaniu przełączników (taki trzask na momencik przy włączeniu) nie wspomnę ale to chyba nie ma ogromnego znaczenia bo zakłócenia są w każdym aucie chyba, ale jak włączę ANL to jest to niesłyszalne prawie.


    Wieczorem pójdę zdjąć pasek od alternatora i powiem czy coś dało.


    A jak można zaekranować cewkę zapłonową której wstawiłem fotkę ponieważ jest ona nie rozbieralna a jedyne kable które do niej dochodzą to głównie te od komputera?

    Dzięki za chęć pomocy Koledzy.

    Pozdrawiam
  • Moderator
    Jeśli masz silnik benzynowy, to musisz mieć świece zapłonowe. Jeśli nie masz kabli w.n., to na jakiej zasadzie masz zapłon mieszanki? Coś mi tu nie pasuje.
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    Witam.

    szubertus napisał:
    A jak można z ekranować cewkę zapłonową ...

    To chyba jakiś żart. :D

    Musisz zbadać dlaczego i z jakiego miejsca pochodzi owo zakłócenie i jej wyeliminować.

    Proponuje eksperymentować.
    Zacznij od alternatora, wzrokowo sprawdź czy jakaś iskra nie upływa po kablach, spróbuj do masy (obudowy) radiotelefonu dołączyć kabel minusa/masy z autka i itd. .


    Pozdrawiam.
  • Moderator
    Novile napisał:
    Zrób też tę próbę z zaekranowaniem cewki WN.


    Jak człowiek ma takie porady, to pyta jak to zrobić. :D

    Ja też zapytałem nieśmiało, o kable wysokiego napięcia, bo jeśli jest cewka to kable powinny też być.
    oto co przeczytałem:
    szubertus napisał:
    A czy może siać cewka zapłonowa bo kabli Wysokiego Napięcia nie posiadam

    Co o tym myśleć?
  • Poziom 34  
    Olek II napisał:
    Novile napisał:
    Zrób też tę próbę z zaekranowaniem cewki WN.


    Jak człowiek ma takie porady, to pyta jak to zrobić. :D

    Ja też zapytałem nieśmiało, o kable wysokiego napięcia, bo jeśli jest cewka to kable powinny też być.
    oto co przeczytałem:
    szubertus napisał:
    A czy może siać cewka zapłonowa bo kabli Wysokiego Napięcia nie posiadam

    Co o tym myśleć?

    Koledzy ja się sugerowałem fotografią zamieszczoną wyżej. Wygląda to, jak cewka zespolona z plastikowym kolektorem, z którego rzędowo wychodzą 4 fajki na świece. Może to tak być że przy odpowiednim mocowaniu całości czapki wchodzą na świece razem. Kabli po prostu nie ma(lub ich nie widać spod osłony plastikowej kolektora). Zaekranować można jednak ten plastikowy element. Jest to budowa modułowa cewki , jedynie kable zasilające dochodzą na konektory. Nie jestem mechanikiem zawodowym ale technika leci do przodu i niejeden jeszcze kształt może nas zaskoczyć. Nie mniej jedno jest pewne -mieszanka musi dostać zapłon i to ze świecy. Tak działa silnik benzynowy.
    P.S.Pod dokładnym sprawdzeniu okazuje się, że w tym aucie jest tzw Listwa WN . Jest to mniej więcej tak jak to wcześniej opisałem. Kabli WN faktycznie nie ma zaś cewka zintegrowana jest wewnątrz obudowy dodatkowo z modułem elektronicznym.
    Kolego autorze tematu-widzę że jesteś z Krosna, ja mieszkam 50 kilometrów od ciebie. Pytam więc, czy czasem nie jeździsz na paliwie ze Wschodu (Krościenko!)? Bo jeżeli tak to "załatwiony" jeden z wtryskiwaczy owym paliwem "super" jakości też może emitować (a jest to elektromagnetyczny wtryskiwacz) takie zakłócenia. Pytam ,bo połowa Krosna niszczy sobie w ten właśnie sposób układy wtryskowe. Przy wtrysku SPI problem z wtryskiwaczem wychodzi od razu, bo auto nie zapali ,ale przy MPI problem trwa trochę dłużej i trudniej go zdiagnozować.Tym bardziej w twiom aucie gdzie "gary" chodzą parami i jeden na dwa wtryski jest "chory".
  • Poziom 13  
    Kabli wysokiego napięcia NIE ma, do tej cewki dochodzą przewody z komputera i te właśnie 4 zespolone "fajki" nachodzą na świece zapłonowe, komputer steruje iskrą,

    Zdjąłem pasek z alternatora i zapaliłem silnik- "pierdzenie" nie ustało czyli jak mówicie pewnie gdzieś w układzie zapłonowym jest wada.

    Wiem że rozrusznik działa tylko podczas zapalania silnika i chyba zakłóca mi przy zapalaniu ponieważ gdy kręcę nim to trzeszczy i zapalają się 2 kontrolki na CB radiu po zapaleniu ustaje. (nie wiem czy to ma znaczenie ale napisze) Zdjąłem tą kostkę co dochodzi do cewki (modułu zapłonowego) z komputera i przy kręceniu rozrusznikiem trzeszczało ale nie wiem czy "pierdzi" bo silnika nie da rady zapalić bez iskry heheh ( czy przez przerwanie obwodu to "pierdzenie" też będzie występować??? Chodzi mi o to że zdjąłem ta kostkę czyli przerwałem obwód i trzeszczało ale to mogło być chyba od rozrusznika a nie od cewki).

    Czy można sprawdzić ta cewkę czy nie sieje zakłóceniami???

    Sory za niefachowe nazewnictwo ale staram się wytłumaczyć "do bólu" co się u mnie dzieje
  • Poziom 25  
    Zmień świece zapłonowe. Co do samej cewki, niekoniecznie ona może być zamknięta w metalowej obudowie. Wtedy zostaje użycie samoprzylepnej taśmy miedzianej. Klej w takiej taśmie jest przewodzący. Zakłócenia mogą też pochodzić od przewodów prowadzących ze sterownika zapłonu do cewek. Czy ten sterownik jest metalowy i czy ma dobre połączenie z masą???
  • Poziom 13  
    Komputer jest w obudowie aluminiowej lub aluminium z dodatkiem tylko koszyk- mocowanie jest metalowe.

    Wrzucę fotki poglądowe jak jest umieszczona ta cewka i jak wygląda komputer.

    "Pierdzenie" CB radia przy włączonym silniku gdy k


    "Pierdzenie" CB radia przy włączonym silniku gdy k
  • Poziom 13  
    Hehehe na tym paliwku jeździłem sporadycznie jak nie rzadziej bo auto się dziwnie telepało ale zapewne sprzedawca tego paliwa dla większego zarobku lał 92 oktanowe, także może wyjeździłem z 50 - 100 litrów tego specyfiku szoszońskiego.

    Kurcze to mnie pocieszyłeś z tym wtryskiwaczem. Można go sprawdzić na jakimś programie diagnostycznym typu KTS czy innym??? czy tylko wymiana da odpowiedź?? co robić??

    Polskie paliwo też do wzorowych nie należy auto ma przejechane 95 tys. km. ale to stara konstrukcja tylko ten wtrysk wprowadzili Pepiki.

    EDIT:

    Dzięki za link już się w niego zagłębiam


    A czy można "odkłócić" ten wtrysk jakby nie był walnięty tylko zakłócał co??? bo raczej wtrysków nie będę wyciągał bo auto pracuje równo i nie ma spadku mocy ani zauważalnych niedomagań lecz to tylko wzrokowo i słuchowo. Jeżeli tak to czy można takie coś "odkłocacz" kupić bo na elektronice to się nie znam

    Dzięki wielkie jeszcze raz za pomoc Koledzy
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    No jak tam po lekturze linku?
    Ty masz co innego znaleźć- mianowicie co emituje zakłócenia elektromagnetyczne(bo taki charakter mają te twoje zakłócenia). Więc zrób tak: odepnij pierwszą wtyczkę na pierwszym wtrysku, zapal auto i sprawdź czy "pierdzenie" jest. Następnie zapnij pierwszą wtyczkę wtryskiwacza i odepnij drugą, zapal auto i sprawdź czy "pierdzenie" jest. Tak sprawdź każdy wtryskiwacz. Co do samym wtryskiwaczy to w podanym linku widnieje wartość rezystancji każdego wtrysku, ma być w granicach 15 do 20 Ohm. To możesz też sprawdzić ale jak czytałeś to świadczy tylko o dobrym stanie uzwojenia cewki wtryskiwacza.Jeżeli wtryskiwacz jest lekko zabrudzony( a jest to urządzenie bardzo precyzyjne) to iglica sterowana eletromagnetycznie źle siada w gniazdo i...... a nie będę tu robił wykładu z budowy urządzeń. Efektem może być właśnie takie "pierdzenie".Odwagi!
  • Poziom 13  
    Kolego Novile co ja bym zrobił bez ciebie i innych Forumowiczów.

    Jutro sprawdzę te wtyczki tak jak mówisz i zdam relację

    JESZCZE RAZ DZIĘKI i za pomoc i za wytrwałość do mnie heheeheh

    Pozdrawiam
  • Poziom 34  
    Pompa też może zakłócać, tak jak pisał jeden z forumowiczów ona startuje po przekręceniu kluczyka i staje. Po zakręceniu rozrusznikiem i starcie silnika rusza znowu i już pracuje cały czas aż do wyłączenia silnika. Pompy paliwowe są częstymi źródłami zakłóceń. Często pompa paliwa umieszczana jest w baku paliwa i tam jej szukaj. Dodatkowo często bak jest plastikowy i to sprzyja wydostawaniu się zakłóceń na zewnątrz, bo brak ekranu jakim by był bak metalowy(Siatka Farradaya). Musisz znaleźć co "sieje" , potem arkusz folii aluminiowej w "łapy" owijasz źródło i sprawdzasz efekty. Staram się pomóc jak mogę mimo, że nie posiadam wielkiej wiedzy. Odwagi!
  • Poziom 33  
    Spróbuj może nagrać jakoś te zakłócenia bo tak z literek wróżenie to nie jest robota. Źródłem zakłóceń może być wspomaganie kierownicy jeśli jest elektryczne. Napisałeś, że częstotliwość trzasków jest stała więc napisałem o wspomaganiu.
    Pytasz o "odkłócacz", tak więc najlepszym odkłócaczem, który Ci mogę polecić jest radio President Herbert LED. A Uniden jest Chińczyk, czy nie Chińczyk?
  • Poziom 13  
    W tym bolidzie nawet wspomagania nie mam ale dzięki temu na siłownie nie chodzę heheeh,


    Uniden Chiński, a jutro wstawię filmik albo audio jak to wygląda bo dzisiaj nie mam auta "przy sobie"

    pozdro
  • Poziom 33  
    Ostatnio na youtubie pojawił się dość dziwny jak dla mnie filmik o eliminowaniu zakłóceń w chińskich PRO 520xl poprzez ekranowanie wyjścia antenowego (???). Nie wiem o co tu biega, poszukaj sobie ( a ja o mało przez te wideo nie poległem w walce z jednym z moderatorów )
  • Poziom 13  
    Dzięki ! na pewno będę szukał

    EDIT:

    Link do filmu:
    http://www.youtube.com/watch?v=dwE-1tAMucs

    Link do tematu na forum : http://gut.nazwa.pl/forum/index.php?showtopic=3910&st=0
    jeżeli nie można wstawiać takich linków to SORY i usunę jeżeli będzie taka potrzeba,

    Tylko tam jest bardzo mało miejsca i jak czytam na forum trzeba bardzo uważać żeby radia nie upalić. Mam zamiar kombinować z folią aluminiową (zda egzamin czy musi być ta taśma miedziana????) tylko trochę się boję bo czytałem ten link do forum autora filmu i są podzielone zdania.

    Czy oklejenie wewnętrznej części obudowy mogło by dać podobny rezultat jak ten na filmie???? pytam bo nie jestem elektronikiem a nie che sobie radia skopcić czy coś a byłoby chyba prościej
  • Poziom 33  
    Jeśli robisz to pierwszy raz to wielce prawdopodobne, że skopcisz.