Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna 2.0 16V + LPG, 2000 rok spalanie a rozrząd?

25 Paź 2010 07:43 7870 2
  • Poziom 9  
    Witam! Mam ze swoim autkiem mały problem. Od niedawna znacznie wzrosło mi spalanie (zarówno benzyny (o jakieś 3 litry) jak i gazu (o jakieś 4-5 litrów)). Szukałem już na innych forach rozwiązania tego problemu ale wszędzie opisana jest sytuacja że ze zwiększonym spalaniem występuje również spadek mocy! Ja wyczuwam że silnik pracuje mocniej niż pracował wcześniej, aż w niektórych momentach dosłownie huczy przy przyspieszaniu! Obecnie przy ruszaniu i do 40km/h tymczasowe spalanie sięga 30litrów, przy prędkości 60km/h wynosi około 11litrów, przy 100km/h TYLE SAMO. Jeszcze miesiąc temu przy płynnej jeździe 100km/godz palił mi 6.5litra;-/
    No i oczywiście wszyscy poruszają sprawy elektryczne: sonda lambda, zapłon itp (wszystko to sprawdziłem i jest OK). A co z rozrządem? A dokładnie kołem zmiennych faz rozrządu? Kiedyś miałem już problem taki że koło zatrzymało się w jednym położeniu/zaklinowało i nie zmieniało szczelin w zaworach w trakcie jazdy.
    Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć przy jakich obrotach następuje przestawienie się tego koła? Ono przestawia się pod wpływem ciśnienia oleju, tak? A czy moment przestawienia (czy też ciśnienie oleju) da się zmienić/wyregulować? Jak sprawdzić czy koło działa prawidłowo, skoro ono się przestawia automatycznie tylko w czasie jazdy??? Jakie powinny być wartości min i max szczelin w jednym i drugim położeniu koła?
    Interesuje mnie to ponieważ mam wrażenie że silnik opracuje cały czas na "dużej mocy" nawet gdy jadę płynnie jedynie podtrzymując prędkość.
  • Metal Work Pneumatic
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tak, fazator jest sterowany ciśnieniem oleju, ale nie na tej zasadzie że obroty rosną - rośnie ciś. oleju i wtedy fazator się przestawia, lecz jest tam elektrozawór sterujący tym fazatorem, podłączyć Clipa i obserwować parametry pracy silnika.

    Jaki przebieg? Nie słychać jeszcze jego głośnej pracy? Takie "klekotanie" z okolic rozrządu na wolnych obrotach?
  • Metal Work Pneumatic
  • Poziom 9  
    Owe klekotanie na "luzie" czy wolnych obrotach było właśnie wtedy gdy miałem pierwszy problem z kołem - gdy się zacięło. Silnik pracował wtedy jak stary diesel!!! Ale wtedy wymieniłem cały kompletny rozrząd (pasek, rolki) łącznie z tym kołem (łącznie wydałem 1800zł) i problem ustało. Warto było. Spalanie przy takim silniku miałem po mieście maks 9l a na trasie 6,5-7l. Gazu odpowiednio 11l i 8-9l. Teraz...tragedia;-/ czy to możliwe żeby koło znów się zepsuło? Wtedy jak wymieniałem (grudzień 2009r.) samochód miał 185tyś km. Teraz ma 197tyś km.

    Dodano po 10 [minuty]:

    A przy okazji...może wiesz jaki i skąd kabel/interfejs mam kupić żeby podłączyć autko do komputera? Nigdzie nie mogę znaleźć takiego co Laguny z 2000r obsługuje;-/