Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 AFN - za słaby na 110koni

25 Paź 2010 10:15 14083 20
  • Poziom 12  
    Witam

    Posiadam passata 1.9tdi AFN 98r. (110koni), jest za słaby jak na ten silnik, do setki koło 14 sekund, na 4 biegu nie przyspiesza tak jak passaty z tym silnikiem na filmikach na youtube. V-max 180-190km/h. Oto logi:

    Grupy: 004,008,010 - http://vaglog.rtnet.pl/grlakomy_23054.html
    Grupy: 000,000 - http://vaglog.rtnet.pl/grlakomy_23055.html
    Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/grlakomy_23056.html
    Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/grlakomy_23057.html
    Grupy: 003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/grlakomy_23058.html
    Grupy: 001,003,004 - http://vaglog.rtnet.pl/grlakomy_23059.html

    Z góry dziękuję za pomoc.
  • Poziom 33  
    Problem z termostatem, albo pośpieszyłeś się z logami.
  • Poziom 12  
    z termostatem raczej jest problem bo nawet w trasie jak jestem to maksymalnie dochodzi do niecałych 90* na liczniku a potem spada do kreski przed 90*, więc termostat albo czujnik. A jak wygląda ładowanie turbiny, czy włącza się w dobrym czasie czy za późno ?? Czasami mi wchodzi w tryb awaryjny, a turbo było czyszczone i wymieniona łopatka bo była pogiętą. Może być taka możliwość że samochód nie idzie poprawnie ponieważ oryginalna przepływka powinna być BOSHA w tym silniku a mam PIERBURGA ??
  • Poziom 33  
    Jest kilka wad, turbo póżno wstaje i przepływka nie mierzy dobrze.
  • Poziom 27  
    Turbo nie się powodu czepiać, przepływki tym bardziej.
    Zauważyć trzeba że nic nie tnie dawki poza ogranicznikiem momentu.
    Niewielki brak mocy oraz najprawdopodobniej gorsze poranne/zimne odpalanie zawdzięczasz źle ustawionemu kątowi statycznemu wyprzedzenia wtrysku, przez to podczas jazdy nie wyrabia i staje na 12btdc. Widać to też w logach statycznych i BS
  • Poziom 12  
    to jak w końcu turbo dobrze wstaje czy za późno?? i jaka może być przyczyna jeśli turbo wstaje zbyt późno?? oraz jaki może być koszt ustawienia tego kątu wtrysku?? kolega z ostatniego postu ma racje, na zimnym przy odpalaniu tak dziwnie odpala jakby szarpało silnikiem.
  • Poziom 27  
    Zrobisz to sam w 15 minut.
    Demontujesz obudowę rozrządu, luzujesz 3 śruby pompy za jej kołem, oraz jedną z tyłu, robisz dla wlasnego komfortu psychicznego kreskę pompa-silnik, pompę należy pchnąć w stronę silnika o jakąś grubość kreski pozostawionej śrubokrętem. Logujesz grupę 000 wartość powinna oscylować w BS 54-56, ale jak ustawisz 60 czy nawet 70 to też nie będzie źle.
  • Poziom 12  
    a wg Ciebie turbo u mnie wstaje dobrze czy za późno i jak z ładowaniem oraz z przepływomierzem, ponieważ kolega wyżej napisał ze wada to wstawanie turbo i mierzenie przepływki. Ja nie posiadam VAG'a, jutro jestem umówiony z mechanikiem na wymianę termostatu, wężyków podciśnieniowych, o czym mu nadmienić od razu żeby zrobił, bo najlepiej wszystko za jednym razem żeby było dobrze. Z góry dzięki.
  • Poziom 27  
    Nie rób nic z turbo, jeśli spróbujesz skrócić przykładowo cięgno aby szybciej wstawała to zyskasz trochę lepszą dynamikę poniżej 2kRPM ale już w tej chwili widać sporadyczne przeładowanie o 200mbar powyżej 3krpm, jeśli to zmienisz to ją wykończysz szybko bo overboosty będą tylko większe. Przepływka mierzy dobrze.
    Jeśli coś chcesz koniecznie poprawić nie psując niczego innego przy okazji to zrób adaptację kanału 001 i wpisz najmniejszą możliwą wartość (chyba 32686 czy coś koło tego) zmniejszając dawkę wyliczaną zwiększysz realną, powinieneś zyskać jakieś 1-2mg w całym zakresie obrotów, przy okazji ciut lepiej turbo się podnosić będzie.
  • Poziom 12  
    Ok, więc tak ja nie mam zamiaru nic grzebać. Czy mógłbyś wypisać mi w punktach/myślnikach o czym nadmienić mechanikowi żeby zrobił?? Oraz pytanko, ponieważ napisałeś że turbina przeładowuje, i to jest prawda bo czasami złapie notlaufa, najczęściej na 3-cim biegu przy 4tyś obrotów, czy da się to naprawić żeby te notlaufy nie występowały, czy to też może być wina tego kątu?? Najbardziej mi zależy abyś wypisał mi o czym mam powiedzieć mechanikowi. Ja chcę zrobić żeby ten passat przyspieszał jak powinnien a nie 14 sekund do 100km/h ;/ Z gó¶y dzięki.
  • Poziom 27  
    W sumie to chodzi o dwie sprawy na ten moment:
    1.regulacja początku wtrysku
    2.sprawdzić czy cięgno i grucha turbiny chodzą płynnie bez zacięć. Jeśli tak to wyregulować cięgno wg logów dynamicznych na drodze aby nie przeładowywało.
  • Poziom 34  
    Do tego co podał kolega ainal od siebie dodam, że turbo wstaje późno i przynajmniej ja co do tego nie mam żadnych wątpliwości (widać to wyraźnie w 011 dynamicznym jak i BS) a przyczyny szukaj w nieszczelnościach w układzie podciśnienia i druga ważna również rzecz, o której nikt wcześniej nie wspomniał, to sprawdzenie i regulacja potencjometru pedału gazu - widać wyraźnie, że w grupie 010 nie osiąga wartości 100% więc albo trzeba go będzie wymontować i wyregulować, sprawdzając uprzednio zakres jego pracy w grupie 002 na włączonym tylko zapłonie i niepracującym silniku. Zanim jednak mechanik przystąpi do jego regulacji to niech sprawdzi czy plastikowy zderzak pod pedałem gazu nie został przez kogoś wcześniej wykręcony zbytnio do góry. Po ww. korektach ponownie sprawdzić zakres jego pracy w grupie 002. Z logów dynamicznych 011 wynika również, że zmienna geometria ma tendencję do przycinania się i nie jest wykluczone, że podczas jej czyszczenia nie zostały usunięte ewentualne rysy wyżłobione w bieżni muszli gorącej przez kierownice spalin. Kwestia z regulacją kąta wyprzedzenia początku tłoczenia jak i kwestia termiki silnika zostały już wyjaśnione więc tutaj nie mam nic do dodania.
  • Poziom 12  
    Dziękuje za pomoc.
  • Poziom 27  
    Sztomel - pamiętaj że lepsze jest wrogiem dobrego :) 1620mbar dla 1700rpm to nie jest źle a głębsze naciśnięcie pedału gazu w tym wypadku nie zmieni nic więc nie trzeba szukać przyczyny ani robić adaptacji ponieważ doładowanie jest takie samo dla pozycji pedału 40mg jak dla >45mg a ogranicznik momentu jest i tak w całym zakresie niżej.

    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    witam ponownie

    Auto odebrałem od mechanika i wydaję mi się, że tak jakby troszkę lepiej chodził ale minimalnie, kąt wtrysku nie był ustawiany, będę się umawiał na inny termin. Czy od kątu wtrysku również może zależeć przyspieszenie, chociaż minimalnie?
  • Poziom 12  
    Witam ponownie,

    Ciągle myślę, że mój passat (AFN, KOMBI) ma słabe przyspieszenie do setki, raz mam 12.9s, czasem 13.8s nie wiem może nie mam wyczutego zrywnego ruszania i szybkiej płynnej zmiany biegów :/ dzisiaj jadać do domu sam i jakieś 30-40kg bagażu zrobiłem taki oto pomiar:

    od 30-35km/h na dwójce gaz do dechy kręcąc do 4.2tys obr. trójka weszła płynnie i szybko. Wynik końcowy tj. od 30-35km/h z biegu drugiego do 100km/h zajęło mi 10.66s dodam że minimalnie było pod górkę. Jak myślicie dobry wynik czy passat zamulony? Ja już nie wiem czy mi się wydaję czy na prawdę nie ma takiej mocy jaką powinien mieć ;/ (dodam że do wymiany mam sprzęgiełko alternatora oraz kąt wtrysku do ustawienia bo jest opóźniony, ale nie wiem czy coś z tych rzeczy może być przyczyną niewielkiego braku mocy, chociaż jeden gościu mówił że opóźniony kąt jest przyczyną niewielkiego niedoboru mocy). Z góry wam dziękuję za pomoc i przepraszam że tak często piszę o przyspieszeniu mojego passata, ale nie lubię jak coś nie chodzi tak jak powinno.
  • Poziom 12  
    wywal katalizator
    niech ci mechanik zwiększy dawkę na 3,0mg
    podmień N75 Z N18, jak silnik nabierze wigoru N75 do wymiany
    turbina kwalifikuje się do czyszczenia albo gruszka nie domaga
    statyczny kat wtrysku ustaw
  • Poziom 12  
    Dziękuję za odpowiedź.

    1. Czego dawkę ma mi zwiększyć na 3.0mg i jak to się robi?
    2. Turbina była czyszczona po czym silnik nadal wpadał w tryb awaryjny dopóki nie wymieniłem termostatu i wężyków podciśnieniowych.

    3. Jeśli gruszka nie domaga to czy jest możliwość jej wyczyszczenia czy trzeba wymieniać na nową?

    Z góry dziękuję.
  • Poziom 14  
    Kolego rozciagasz problem na rozne czesci silnika, a z podstawami nie robisz nic. Tak turbo wstaje troche pozno i przeplywomierz nie podaje zbyt poprawnie. W tej chwili jednak to jest problem. ZACZNIJ PRACE OD USTAWIENIA KATA WTRYSKU, potem zrob logi statyczne i dynamiczne. Bedzie mozna cos poradzic. Jak powyzej praca to max 15min nawet dla uposledzonego (bez obrazy), nie masz swojego kabelka-kup na a...gro koszt 50zl. Jezeli potrzebujesz na passat, golf, audi forum znajdziesz opis ze zdjeciami step-by-step.
  • Poziom 39  
    Jedyne co się dowiedziałem z tego filmu to że masz uszkodzony AIR BAG