Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL ASTRA 2,bład klimatyzacji P1540

25 Paź 2010 19:42 13970 26
  • Poziom 27  
    Witam jak w temacie OPEL ASTRA 2, rok 2000, poj.1,4i,nie mozna załaczyc klimatyzacji(manualna)po właczeniu klimy zapala sie lampka na właczniku ale nie załancza sie sprezarka.Sprawdzono bezpieczniki,kostki,instalacje,podmieniono czujnik wysokiego cisnienia,podmieniono modół wentylatorów,i efektów niema.W sterowniku silnika zapisany jest bład P1540 -Sygnał ciśnienia systemu klimatyzacji,za słabe wejscie-obecny,jak wypne modół bład znika ale wpadaja inne błedy,prosze o wskazówke gdzie szukac usterki,dziekuje z góry.
  • Moderator Samochody
  • Poziom 27  
    Układ napełniony cisnienie ok 6 bar, jak sciagne kostke z czujnika cisnienia załancza sie wentylator,czyli wyglada ze jest ok,drugi czujnik tez podmieniałem i nic sie niezmienia,brak mi pomysłow co jest nie tak,i gdzie szukac usterki.
  • Poziom 27  
    sterownik widzi 1,8bar ,a w rzeczywistosci jest 6bar,wiem ze cisnienie musi byc powyzej 2 bar zeby załaczyła sie sprezarka ale niewiem w jakim kierunku juz isc i co szukac podmieniłem czujnik,podmieniłem modół wentylatorów i nic choc na 100%niejestem pewien czy był on sprawny.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Test sprezarki był robiony i sie niezałancza sprzegło na sprezarce,auto wczesniej przeszło dwóch elektrykow a na poczatku własciciel cos tez cwiczył, i nikt z problemem niemógł sobie poradzic mysle czy ktorys z nich niemostkowac czujnka cisnienia tego koło skraplacza bo wtedy mogłby byc zonk.A jak nawet wciskam przyciska AC to silnik niewskakuje na wyzsze obroty choc na kompie pokazuje ze przełacznik załaczony jest,czy moze byc cos ze sterownikiem silnika nie tak? A i tak na marginesie swieci sie cały czas lampka check na liczniku i w sterowniku silnika jest tylko jeden bład P1540 i nic wiecej poza tym niema
  • Moderator Samochody
    Sprawdziłeś chociaż elektromagnes sprzęgła czy jest sprawny?
    15darekvw napisał:
    mysle czy ktorys z nich niemostkowac czujnka cisnienia tego koło skraplacza bo wtedy mogłby byc zonk

    Czemu zonk? 5V jest?
    I właściwie gdzie niby masz ten drugi czujnik ciśnienia bo ja tam tylko jeden widziałem.
  • Poziom 27  
    cewka sprawna sprezarka na krótko działa i jest ok,tak własnie pomyslalem podczas pisania na forum o tym napieciu 5V bo niesprawdzałem go czy jest na czujnku ale jakby go niebyło to niebyło by róznicy jesli chodzi o wentylator bo jak kostke wypne z czujnika to złancza sie,a jak wepne to wyłancza.

    Dodano po 4 [minuty]:

    dla sprostowania to czujnik jest jeden,ale ja podmieniłem drugi inny bo myslałem ze ten co jest w aucie jest uszkodozony.
  • Poziom 27  
    Dzis sprawdziłem napiecie dochodzace na czujnik jest 5V,sprawdziłem dokładnie przewody przy sterowniku wentylatora,sprawdziłem wizualnie płyte wewnatrz sterownika jest ok,w sterowniku niema błedów.Jak załanczam klime przyciskiem AC słychac jek przekazniczek taki lapie i zapala sie dioda,niewiem co jeszcze mógłbym sprawdzic,prosze o jakies podpowiedzi,moze ktos miał z was taki problem,dzieki z góry.

    Dodano po 4 [godziny] 45 [minuty]:

    Sprawdziłem ciagłosc przewodów od czujnika do sterownika wentylatorów i jest ok,ale najdziwniejsze jest to ze jak wewnatrz w aucie wyłacze wentylator na pozycje 0 to przyciskiem AC moge załaczyc klime zapala sie diodka(sprezarka sie oczywiscie niezałancza),a przeciez niepowinien działac ten przycisk,symulowałem cisnienie azotem na czujniku i tez nic czy sa 3bar czy 10bar nic sie niedzieje,ale w parametrach sterownika zmieniaja sie wartosci i czujnik działa prawidłowo widac, niepodmieniałem jeszcze panelu sterujacego moze w nim jest podłoze całego problemu.
  • Użytkownik obserwowany
    Kolego masz błąd niskiego cisnienia czynnika.
    Czujnik jest potencjometryczny.

    Mam pytanie czy robiłes tak.
    Zasymulowanie ciśnienia 6bar- widziane przez sterownik, wykasowane wszystkie błędy, właczenie klimy.

    O ile pamięć mnie nie myli to żadanie klimy idzie ze sterownika silnika.
    Przycisk - AC - steruje tylko ECU a ECU steruje sterownikiem wentylatorów który uaktywnia odpowiedni program coolerów i sprzęgło klimy.
    Jeśli sterowniki będą nie z jednego autka to czasami cyrk będzie,

    Ale w diagnozie wszystko wyjdzie.
  • Poziom 27  
    cisnienie w układzie na dzien dzisiejszy ok 5,5bar kasowałem bład ze sterownika silnika P1540 bo tylko taki tam jest,w sterowniku wentylatorów jest czysto zadnego błedu w zaleznosci od cisnienia parametry sie zmieniaja,jak wypne czujnik załanczaja sie wentylatory czyli objaw prawidłowy,sterownik taki sam o oznaczniu FR
  • Użytkownik obserwowany
    Próbowałeś ręcznie aktywować sprężarkę?
  • Poziom 27  
    niezbyt rozumie pojecie aktywowac recznie,jesli chodzi o bezposrednie podłaczenie do zasilania cewki sprezarki to było sprawdzane i jest ok sprzegiełko łapie.
  • Użytkownik obserwowany
    I jakie ciśnienie wskazuje przy właczonej sprężarce?

    Czuć zimno z rurek i w środku?
  • Poziom 27  
    cisnienie na ssaniu ok 2bar. rurka ssaca zimna tłoczna ciepła,jak jest wyłaczona to jest 5,5bar i niezalancza sie po załaczeniu przyciskiem.Dodam ze klima działała prawidłowo cały czas a problem zaczał sie jak własciciel zaczał właczac i wyłaczac klime przyciskiem AC kilkakrotnie,po chwili zaplił sie check i przestała działac sprezarka.
  • Użytkownik obserwowany
    Behr czy dephi.
    Badałeś czy sygnał z przycisku dochodzi do sterownika silnika , po drodze jest czujnik w parowniku który rozłacza jeśli parownik zamarznie , może sie zawiesił.
  • Poziom 10  
    sprawdź dławik, zawór rozprężny w układzie AC
  • Poziom 27  
    Sterownik DELPHI,pali sie check silnika,od klimy kontrolka gasnie i jest ok, niesprawdzałem czy na sterownik silnka idzie napiecie po wcisnieciu przycisku AC,a ten czujnik a raczej termostat temperatury w którym miejscu jest umiejscowiony? i czy ma on wpływ na taki kod błedu?
  • Użytkownik obserwowany
    Zbadaj czy dochodzi do ECU sygnał AC.
  • Poziom 27  
    Na ECU idzie sygnał od włacznika AC +12V(przewód zielono-czarny) czyli jest ok,robiłem dzis symualcje jeszcze na czujniku cisnieniem i wyglada to tak ;

    -NAPIECIE CZUJNIKA 4,9V
    -NAPIECIE SYGNŁU CZUJNIKA 1,71V
    -CISNIENIE 8,2bar
    -PRZEŁACZNIK AC - AKTYWNE 12V
    -POLECENIE AC -NIEAKTYWNE 12V
    i czy cisnienie wzrosnie czy zmalaje parametry na czujniku i napiecie sie zmieniaja a sprezarka niezałancza sie a bład silnika check sie swieci,po wykasowaniu powraca spowrotem,wszystko co mogłem to sprawdziłem,jakby był problem z klima to swieciła by sie kontrolka od wentylatorów chyba a nie check silnika,co wy na to?
  • Użytkownik obserwowany
    Może sa na forum koledzy którzy wiedzą jak ECU komunikuje się z modułem wentylatorów poprzez te 4 linie.
    Mnie też to ciekawi bo tego lata troche tego było, i czasami trzeba było nieźle rozgrzebać.
  • Poziom 27  
    No własnie dla mnie temat jest troche niejasny jak to jest z tymi kabelkami bo jeden jest impuls +12V,po właczeniu przycisku AC ,pozostaja trzy jak one sie komunikuja ze steronikiem wentylatorów i ECU ? problem lezy podejrzewam ze tu własnie bo jakby był problem z klima to paliła by sie kontrolka od wentylatorów.A w tym przypadku pali sie kontrolka silnika czyli bład jest zgłaszany do sterownika silnika ECU,tym bardziej ze czujnik ma wejscie do modółu wentylatorów a nie do ECU,jesli ktos wie jak jest przeprowadzana komunikacja miedzy tymi dwoma sterownikami prosze o naswietlenia sprawy,dzieki.
  • Poziom 25  
    A nie zmieniałeś czasami ecu w tym aucie?
  • Poziom 27  
    Powiem tak ECU było zmieniane ok 3 lata temu,klima załaczała sie i działała bezproblemu,do czasu co do diagnozy to sie poddaje poniewaz stanałem na tych przewodach co powyzej sie pytałem.
  • Poziom 25  
    Napisz jeszcze czy bher czy delphi ,czy jag włączysz klimę czy ecu podnosi obroty czy nie ?Zobacz w okolicach filtra przeciwpyłkowego jest czujnik który rozwiera jak jest za niska temperatura na ewapulatorze Zobacz jak podłączysz cewkę spreżarki na krotko jakie ci pokaże ciśnienie po stronie wysokiego ciśnienia powinno być powyżej 10 bar.
  • Poziom 27  
    DELPHI ,jesli chodzi o obroty to tak jak juz pisałem niepodnosza sie niesłychac tego,sprezarka na krótko jak podłaczy sie sprzeglo smiga elegancko,cisnienie po załaczeniu podnosi sie i po chwili jest powyzej 10bar,jesli chodzi o ten czujnik to jest to ten czujnik chyba zeby parownik niezamarzł(termostat)ale jesli on by był trafiony to niebyło by komunikatu o cisnieniu w układzie klimatyzacji w ECU,i check na liczniku tez by niewidniał.