Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat 126p nie odpala zimny

25 Paź 2010 21:55 8419 18
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    POMOCY! HILFE! HELP! AIDE! HJALP! I tak dalej...
    Tylko CO do tej pory SAM sprawdziłeś? To auto proste, jak budowa cepa i punków regulacyjnych jest kilka...
  • Poziom 17  
    Może pompka paliwa???
  • Poziom 37  
    ... i dodałbym AU SECOURS, jakkolwiek by się to czytało.
    Podokręcać gaźnik do silnika lub wymienić uszczelki. Wyregulować skład mieszanki - opisy w necie, ustawić zapłon, wyczyśicić świece itd. Fiat 126p to autko dla fachowców, z dużą wiedzą i talentem technicznym. To podstawy posiadacza Malucha. Jeśli Kolega chce tylko jeździć, było se kupić Audi :D
  • Poziom 35  
    Wybacz, kolego, że zapytam, ale Ty w ogóle włączasz ssanie w tym pojeździe? Bo nic o tym nie piszesz, a to ważne. Jak chodzi na ssaniu, to samo?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 37  
    Ale Kolega za dużo do Fiacika niech nie oczekuje: one nie startują natychmiast po starcie, zimne. Wymagają troszkę rozgrzewki.
    Ten czas można skrócić próbami z różnym ustawieniem zapłonu lub ustawieniem składu mieszanki w gaźniku - tu musi Kolega sam popróbować. Rady "książkowe" są dobre dla ogółu samochodów 126p, konretny egzemplarz może wymagać nieco innych nastawów, np. mój ś.p. Maluch wymagał 14º wyprzedzenia zaplonu zamiast książkowych 10º.
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zapłon jak najbardziej. Doprowadź nastawy do właściwych. Łącznie ze sprawdzeniem luzów zaworowych.
  • Poziom 29  
    Najlepiej wszystko poustawiać tak jak ma być, zapłon, zawory, odstęp elektrod świecy oraz poziom paliwa w gaźniku, i najważniejsze nie ustawiać tego wszystkiego naraz tylko zapłon i zawory,i próba czy przeszło, regulacja gaźnika i próba.
    Jeśli zrobisz kilka rzeczy naraz to później możesz nie dać rady co i gdzie jest nie tak.
  • Poziom 11  
    Jeśli maluch nie pali z rozrusznika mimo, że akumulator jest w dobrym stanie (był podładowany), a zapala na pych, to jedną z przyczyn może być słaba iskra. Zdarza się w wyniku uszkodzenia (przebicia) kondensatora cewki zapłonowej. Najlepiej sprawdzić, czy po odłączeniu tego kondensatora łatwiej da się uruchomić silnik. Jeśli tak, to przyczyną był przebity kondensator, który trzeba wymienić na nowy.

    Również powodem usterki może być coś innego, ale najłatwiej sprawdzić kondensator i od tego trzeba zacząć.

    W maluchu ssanie musi pochodzić kilkanaście sekund, a na mrozie dużo dłużej. W tym czasie nie należy naciskać na gaz (czyli uchylać przepustnicy gaźnika), bo powietrze nie będzie szło przez układ ssania (który ma większe opory przepływu), lecz przez gardziel gaźnika, która nie wzbogaca mieszanki tak intensywnie - to dlatego zgaśnie. Powietrze zawsze wybiera drogę łatwiejszego przepływu. Nie jest to usterka, ale prostota konstrukcji gaźnika w 126 p.

    W celu skrócenia nagrzewania, można włączyć I bieg i jechać bez dodawania gazu, potem wrzucić dwójkę (też bez gazu).

    Mój patent na rozruch w mrozy (poniżej -10 st. C) polega na ogrzewaniu gaźnika od spodu za pomocą świeczki, a właściwie kapsla z knotem i 0,5 cm sześciennych nafty. Pali się to dwie minuty i potem silnik łatwo się uruchamia, bo gaźnik jest gorący i łatwiej odparowuje w nim benzyna. Kiedyś widziałem jak sąsiedzi z wioski radzili sobie ogrzewając gaźnik zapalniczką, więc podchwyciłem ten pomysł.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Na próbę zapiąć mu zasilanie cewki z plusa przy alternatorze, jak zapali, dołożyć przewód od sterowania elektromagnesu rozrusznika do zasilania cewki, oczywiście zabezpieczony diodą, ale pierwsze co to wymienić świece.
  • Poziom 36  
    Skoro tylko zimny nie pali, to żadne cewki i kondensatory. Lewy luft łapie i tyle.
  • Poziom 11  
    Dawno temu byłem posiadaczem Malucha
    Właściewie żeby pojechać z dziewczyną ( obeną żoną ) musiałem zakasać rękawy i niczym Adam Słodowy zrobić sobie samochód. Ale nie czas na przechwałki.
    1. Zapłon tradycyjny czyli z przerywaczem czy elektroniczny ( nowsze wersje )
    2. Ustawienie wyprzedzenia zapłonu na kole zamchowym wg GMP ( górny martwy punkt ) dotyczy ustwienia tradycyjnego
    3. Zasilanie benzyną
    a. gaźnik ( zapchana dysza wolnych obrotów )
    b. niedokręcony kolektor dolotowy
    4. Kompresja do sprawdzenia manometrem ( jeżeli jest za niska to coś jest nie tak )
    a. ustwienie zaworó luzów
    b. nieszelnośc pierścieni na tłokach ( bywają połamane lub przetarte )
    c. niedokręcona głowica ( tez bywają takie przypadki )
    d. niedokręcone świece


    Jeżeli już nic nie pomaga to trylko piwo i chwila spokoju

    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    kamiloscs123 napisał:
    Fiat 126p nie odpala zimny, rozrusznik kręci ale brak reakcji, ale na ,,pycha" odpala po pewnym czasie ale nie mogę dawac gazu bo nie odpali, a jak już odpali to tak z 30sekund musi chodzic na wolnym gazie inaczej jak dam mu gaz to gaśnie. POMOCy

    Witam
    powiem krótko upewnij się czy zapłon jest dobrze ustawiony???
  • Poziom 12  
    Ustaw przerwy na świecach na 0,6mm.
  • Poziom 10  
    Może wymien świece. przyczyną może też być rozrusznik, wyczyść go albo kup nowy.

    Moderowany przez fortronik:

    3.1.19. (13) Zabronione jest publikowanie wpisów w dyskusjach archiwalnych. 3.1.11. (10.2, 10.7, 12) Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  • Poziom 8  
    opóźnić zapłon sprawdz olej ,pompę paliwa ,gaźnik, przewody, zawory, i ma chodzić
  • Poziom 36  
    mechanik996 napisał:
    opóźnić zapłon sprawdz olej ,pompę paliwa ,gaźnik, przewody, zawory, i ma chodzić
    Gość jest pewnie wniebowzięty. Prawie trzy lata czekał na to odkrycie!