Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 2.0 DTI po dłuższym postoju nie pali

26 Paź 2010 15:30 34823 46
  • Poziom 9  
    Witam jestem nowym użytkownikiem tego forum. Mam problem z moim autkiem Opel Astra II 2000 rok 2.0 DTI 101 KM mianowicie autko zapowietrza się. Wymieniłem już węże przelewowe sprawdziłem połączenia między nimi, wymieniłem uszczelniacze, sprawdzona została szczelność filtra założony został zawór zwrotny na wężu przelewowym do baku, wymienione świece, wyjęty bak i uszczelnione węże znajdujące się w nim. Oczywiście tymi wymianami zajmował się mechanik. Kiedy odebrałem auto od naprawy po nocnym postoju cała sytuacja zaczęła się powtarzać. postanowiłem sprawdzić parę rzeczy na własną rękę i doszedłem do następujących stwierdzeń: Kiedy auto stoi 2-3 h już nie odpala. Kiedy postawiłem je na górce tyłem ku górce było znacznie lepiej. Kiedy zostało zatankowane do pełna po nocnym postoju odpaliła- co prawda nie od razu bo trzeba było dość długo ją kręcić ale odpaliła.
    Umieściłem butelkę z ropą wysoko nad autem nalałem do niej ropy i połączyłem to z wyjściem ropy z filtra paliwa, tak aby ropa trafiała bezpośrednio do pompy. Z butelki zeszły jakieś dwa litry paliwa i trafiły do baku.
    W kolejnym "eksperymencie" w/w butelkę pozostawiłem tak samo podłączoną ale szczelnie zamknąłem wąż przelewowy tak aby paliwo się nie cofało do baku, efekt zaskakujący z butelki zeszła minimalna ilość paliwa a auto po dwóch dniach odpaliło prawie na dotyk co może być przyczyną takiego zachowanie.
    Dodam że auto odwiedziło już paru tzw. mechaników i nic nie pomogło. Proszę o pomoc i z góry dziękuję. Pozdrawiam
  • Moderator Samochody
    W Astrze mojego ojca pompa zapowietrzała się na króćcu od przewodu z przelewów, pomogła wymiana podkładki miedzianej na nową (jest jednorazowa).
  • Poziom 9  
    Dzięki sprawdzę to... może akurat, a pamiętasz na którym przewodzie tzn. zasilanie pompy czy przelew do baku
  • Moderator Samochody
  • Poziom 9  
    wymieniłem te miedziane uszczelki jednak nic to nie dało ale dzięki za pomoc zawsze to jedno miejsce mniej :)
    A może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł...
  • Poziom 2  
    moza to jest wina imo ?
    nie zamyka paliwa pomimo wylaczenia zaplonu?
    paliwo " ucieka " z pompy wtryskowej.
    zaznaczam ze to tylko spekulacja.
  • Poziom 14  
    Wtryski uszczelnione?

  • Poziom 27  
    Tak to napewno immo albo silnik krokowy,nie wiadomo czy się śmiać czy płakać
    A tak na poważnie to jak wszystko posprawdzane to zapowietrza się na uszczelniaczu pompy wtryskowej
  • Poziom 9  
    witam, cały układ uszczelniony i przejrzany. wszystkie wężyki uszczelniacze wtrysków i wiele innych, nawet zmieniłem filtr paliwa (obudowę) a mianowicie założony został taki hermetyczny od VW. Masakra... Pozostała tylko pompa. I tak sobie gdybaliśmy z mechanikami i chyba kolega niuniu36 ma rację, bo nic innego nie zostało.

  • Poziom 27  
    I jeszcze mogę ci to naprawić jak co to zadzwoń
  • Poziom 2  
    Witam. Kubas84 mam pytanie

    Jestem nowy na forum ale łączy nas ten sam problem z astrą .
    Mam astre 2.0 dtl i identyczne objawy ...zostawie na noc na wzniesieniu przodem do spadku to odpala na dotyk a gdy zostawie na równym terenie koniec musze długo kręcić aby odpaliła jak raz odpali to potem od strzału pali .Problem jest dopiero rano po całej nocy . Czy udało ci się ustalić przyczynę tej usterki????
    bo ja już nie wiem co robić:cry: pozdrawiam.
  • Poziom 2  
    Witam.Mam to samo auto 2.0 dtl ,po około dwóch dniach postoju latem zapowietrzał się silnik i bardzo ciężko palił .Pojechałem do Diesel Service i tam mi powiedziano że może to być:pompa,podstawa filtra paliwa,nieszczelność wewnątrz silnika.Wybrałem to ostatnie zrobili minęło 3 lata i dalej działa ,koszt 350zł.Jakość usługi oceniam na dobrą.Życzę powodzenia.
  • Poziom 2  
    Witam
    Miałem podobną sytuacje z moim oplem i nadal ją mam .Po przejechaniu jakiś 15 km samochód zgasł i niechciał odpalic . Gdy zaprowadzilismy go do mechanika okazało się że trzeba wymienic sterownik pompy , po jego wymianie odebralismy samochód i po przejechaniu 50 km zostawilismy go na noc i już nie odpalił . Znowu zaprowadziłem go do mechanika i teraz okazało się że trzeba wymienic całą pompe . Po jej wymianie gdy odebralismy wózek gdy wróciłem do domu na drugi dzień nie odpalił do tej pory . W przewodach paliwowych były banki powietrza to go odpowietrzylismy i nawet na wtryskach poszło paliwo i nic głuchy jak pień . Prosze o jakieś uwagi i pomoc!! jest to opel astr g 2.0dtl pomóżcie bo juz niewiem co mam robić!!

  • Poziom 27  
    Co za pompa została zamontowana
  • Poziom 2  
    Była to pompa o nr 0 470 504 003 oddałem starą i dostałem po regeneracji , dostałem na nią równiez gwarancję . Była to firma z Żychlina jak się niemyle czy to może byc znowu pompa ?

  • Poziom 27  
    A jakie kody błędów występują w tej chwili
  • Poziom 2  
    Niewiem niezdążyłem zobaczyć, ani niemam kompa w garażu aby go podpiąć .
  • Poziom 12  
    Dodam jeszcze ze do tego zapowietrzania po nocy przyczyna czesto jest mostek wtryskiwacza montowany pod wałkiem rozrządu. Rozpoznać to można w dość łatwy sposób ściągając wężyk od przelewu i zobaczyć czy paliwo (ropa) jest czarna od oleju który zasysa z silnika. Jeśli jest czarna usczelka pomiedzy wtryskiwaczem a mostkiem jest do wymiany.
  • Poziom 23  
    Odkręcić sekcję wysokiego ciśnienia założyć nowy duży oring na sekcję i mały na powrót z tej że sekcji i po kłopocie.
  • Poziom 2  
    Witam, coś pomogło w końcu?

    Astra g 99r 2.0 dti
    mam ten sam problem, samochód po nocce nie odpala, dopiero po dłuższym kręceniu odpali. Przewody wymienione, zawór zwrotny wstawiony i jest nadal ten sam problem. Jak stoi przez noc na wzniesieniu odpala na dotyk. Problem mam od dłuższego czasu i nie jest rozwiązany i skutki są takie iż potrzebuje coraz mniej czasu na postoju aby się zapowietrzył, kwestia 2h na prostym podłożu.

    Jeśli jest ktoś w stanie nakierować gdzie szukać problemu (oczywiście nie chętnie wymienił bym pompę wtrysków) będę wdzięczny.
  • Poziom 2  
    czysto, nie ma oleju sama ropa
  • Poziom 2  
    Witam. Moj problem polega na tym, ze po 8 godz postoju astra nie chce odpalic paliwo tak jakby cofa sie do baku. Mam wsadzona reczna pompke (gruszke) do podpompowania paliwa ale to juz nic nie pomaga auto jak sie zapowietrzy to trzeba pilowac ladna chwile zeby odpalilo przy czym jest chmura siwego dymu jak juz odpali. Pozniej oczywiscie autko pali na dotyk przez calutki dzien. Sprawdzalem cala intalacje paliwa od baku do pompy i nic nie znalazlem, sprawdzilem paliwo na powrocie czy jest czyste czy nie jest zmieszane z olejem, mam zalozone zawory zwrotne przed filtrem i na powrocie ( zalozyl je mechanik) lecz niestety bez zmian, wymienialem tez przewody przelewowe i dalej sie zapowietrza. Chcialem sie zapytac czy moge zalozyc w miejsce smoka w baku pompke paliwowa z vectry 1.8 benzyna ? Czy cisnienie ktore wytwozy pompka nie bedzie za duze? Czy moze lepiej jest zalozyc jakas inna pompke wspomagajaca podawanie paliwa poza bakiem. Bylem u elektromechanika i on powiedzial ze jest w stanie mi takie cos podlaczyc .

  • Poziom 27  
    Polak potrafi.......... to trzeba naprawić a nie kombinować.
  • Poziom 2  
    Witam rok już prawie minął a od tego czasu bardzo dużo się wydarzyło . Na początku roku założyłem pompkę paliwowa do baku z astry g 1.8 16V ale niestety nic z tego, przyczyna za duże ciśnienie przewody przelewowe wypychało i paliwo lało się na silnik. Później poszedłem po rozum do głowy jeździłem po różnych mechanikach krzyczeli spora kasę a rezultatów nie było. W końcu zaryzykowałem i kupiłem pompkę paliwa niskociśnieniową montowaną poza bakiem na allegro kosztowała 105 pln z przesyłką założyłem sobie ją sam i mogę powiedzieć że jeżdżę już ładny czas i nic się nie dzieje AUTKO pali bardzo dobrze
  • Poziom 1  
    Witam wszystkich użytkowników opli które po dłuższym postoju ciężko odpalają,mowa o dieslu,problem z zapowietrzeniem pompy,temat do ogarnięcia w dwie godziny i autko pali jak zegarek czy stoi na prostym czy z górki lub pod górkę nockę czy dwie.jeżeli jest ktoś zainteresowany pomogę.Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Witam ! Proszę o pomoc w tej sprawie
    Po dłuższym postoju odpali . ale po 20 sekundach gaśnie, i trzeba trochę piłować
    Zimny silnik ma od 1.4 obr.min, do 1.6 obr.min.
    rozgrzany ma od 0,4 obr.min, do 0.6 obr.min .
    chciałem wymienić zawór NSC ale nie pasuje . bo poprzednik wymienił pompę do modelu 2007. a ja mam model 2005.
  • Poziom 43  
    piter727 napisał:
    Witam wszystkich użytkowników opli które po dłuższym postoju ciężko odpalają,mowa o dieslu,problem z zapowietrzeniem pompy



    A jak ci zapowietrzają trawersy lub sama pompa , bo wężyki , bak i filtr powietrza to pikuś.
    A jak pompa długo wytwarza w sobie ciśnienie bo jest zużyta po prostu?
  • Poziom 2  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    piter727 napisał:
    Witam wszystkich użytkowników opli które po dłuższym postoju ciężko odpalają,mowa o dieslu,problem z zapowietrzeniem pompy



    A jak ci zapowietrzają trawersy lub sama pompa , bo wężyki , bak i filtr powietrza to pikuś.
    A jak pompa długo wytwarza w sobie ciśnienie bo jest zużyta po prostu?

    przejechałem 20 000, i dalej jest tak samo.
  • Poziom 43  
    Pompka 0,2 bar zamontowana przed filtrem pomaga przeważnie:
    np.
    021906091A
    021906091B
    FORD 1634067
    FORD 85GB9350AB
    ISUZU 8941674933
    NISSAN 17020B8011
    PIAGGIO 72144051
    RENAULT 6001008843
    ROVER ASU1678
    SUBARU 42021GA140
    SUBARU 742021100
    SUBARU 742021270
    76046
    E01-0077
    MAM00008
    02SKV0004
    VOLKSWAGEN 021906091A
    VOLKSWAGEN 021906091B
    VW / AUDI 021906091A
    VW / AUDI 021906091B

    70zł kosztuje zamiennik a tyle radości.