Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mondeo 2.0 TDCI po regeneracji turbiny ciągnie od 3000rpm

andrewka 26 Paź 2010 22:06 9018 13
  • #1 26 Paź 2010 22:06
    andrewka
    Poziom 9  

    Witam wszystkich.
    Padła mi w aucie turbina (silnik 130KM). Została zregenerowana - cały środek nowy. W aucie został wymieniony: olej, filtr oleju, filtr powietrza (sportowy). Wyczyszczone zostały węże dolotowe, EGR i kolektor ssący, intercooler.
    Po zamontowaniu turbiny słychać dość mocno jej pracę. W trakcie przyspieszania na I biegu nie ma odczucia ładowania przez turbinę. Przy przyspieszaniu np. na 3 biegu od 1200 rpm - słychać turbinę od osiągnięcia 1800rpm, ale nadal odczuwalne słabe słabe przyspieszanie (choć nieco lepsze niż na niższych obrotach). Ale w momencie osiągnięcia 3000 rpm auto dostaje kopa tak dużego, że na II i III zabuksują koła przy tych obrotach.
    Auto było podpięte do komputera - brak nieprawidłowości i błędów. Ciśnienie doładowania jest niby dobre, a auto zbiera się dopiero na dużych obrotach. Co ciekawe, jeśli jadę np. na III mając 3000rpm i zmienię na IV (obroty ok. 2000rpm) i dalej przyspieszam to jest odczuwalne ładowanie turbiny.
    Czy możecie mi coś poradzić, może ktoś miał podobny objaw?

    0 13
  • #2 26 Paź 2010 22:29
    daw1217
    Poziom 21  

    Witam to nie działaj sam z tym tylko jedź z tym do tego co to robił pewnie masz gwarancje na robotę?

    0
  • #3 26 Paź 2010 22:55
    andrewka
    Poziom 9  

    Ten co regenerował turbinę twierdzi, że turbina jest ok, że to musi być wina sterowania. A nie ma sprzętu, żeby się podpiąć. Więc pojechałem na komputer - i nic wszystko jest niby ok, nie ma błędów, a problem jest. Gwarancję mam na 12 miesięcy

    0
  • #4 26 Paź 2010 23:04
    daw1217
    Poziom 21  

    Hm a uszczelki wymienił wszystkie może gdzieś ma przedmuchy uroki takich mechaników szczerze jechać na serwis tylko koszty

    0
  • #5 27 Paź 2010 09:57
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, masz nieszczelność na dolocie możliwe że nie wielką i dlatego takie objawy, a test dynamiczny co? pokazał, jakie parametry , czasami jak zakładane sa stare opaski zaciskowe lubi przeskoczyc na ostatnim ząbku i zonk :D, powodzenia

    0
  • #6 27 Paź 2010 18:54
    andrewka
    Poziom 9  

    Sprawdzałem i był jeden waż poluzowany - łatwo sprawdzić, bo odrazu olej zaczyna z takiego miejsca cieknąć - ale po poprawnym założeniu dalej to samo. Wczoraj sprawdziłem ładowanie - jest od 0,95 na obrotach biegu jałowego do 2,43 bara jak się mocniej przyciśnie (około 3,5 tys obrotów).
    Co do pomiaru dynamicznego to nie wiem jaki współczynnik ma być wpisany w programie PCMSCAN w specyfikacjach opony

    0
  • #7 27 Paź 2010 21:00
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, z podanych wartosci cisnienia to przeładowuje jak dobrze pamiętam to 0,8-1,2 bara, sprawdz sterowanie turbiną , elektryczne czy podciśnieniem?, powodzenia

    1
  • #8 27 Paź 2010 22:32
    andrewka
    Poziom 9  

    Elektrozawór steruje za pomocą podciśnienia zmienną geometrią turbiny

    0
  • #9 05 Lis 2010 21:05
    andrewka
    Poziom 9  

    Nie przeładowuje - od tego ciśnienia trzeba odjąć atmosferyczne

    0
  • #10 06 Lis 2010 00:12
    jurekk55
    Poziom 35  

    Identyczny objaw był w aucie przy pękniętym wężu intercooler-kolektor.Jak podpowiedział Ci wopor szukaj nieszczelności.Oczyść z nalotu olejowego rury i jazda,szybko powinna się pojawić plama w miejscu nieszczelności.

    0
  • #11 06 Lis 2010 10:52
    Figurant
    Poziom 14  

    Do sprawdzenia sugeruję również EGR. Jego uszkodzenie może powodować brak tzw efektu turbo. Zdarza się, że zawór może się blokować i przycinać a na testach komputerowych diagnoskopem nie zawsze to wyjdzie.

    1
  • Pomocny post
    #12 09 Lis 2010 19:48
    sebamat
    Poziom 1  

    z doświadczenia wiem, że przy regeneracji turbiny ze zmienną geometrią, czy potrzeba czy nie szlifuje się lekko kierownice tej turbiny (aby się nie zatarły z powodu nadmiaru nagaru), niestety często zdarza się, że osoba regenerująca zeszlifuje o kilka setek za dużo i powstaje luz pomiędzy tymi kierownicami, a podstawą po której się poruszają, efekt jest taki, że w dolnym zakresie obrotów powiedzmy poniżej 2500 (+/-) pojawia się brak ciągu gdyż część spalin ucieka przez powstały luz, a przed regeneracją wszystkie były kierowane na wirnik, temat bardzo znany z turbosprężarek garreta ze zmienną geometrią z silników VW, konstrukcja turbiny jest bardzo podobna, w razie pytań jestem do dyspozycji

    0
  • #13 02 Gru 2010 22:39
    andrewka
    Poziom 9  

    EGR mam sprawdzony i sprawny.
    Kierownica została wymieniona ze względu na uszkodzenia przy łopatkach. Nowa przed założeniem została wyszlifowana. Trochę się poprawiło.
    Teraz dużo śniegu więc nie mam już jak kontynuować testów.
    Jak narazie wszystko zmierza do zmiany ustawień na cięgnie turbiny.

    0
  • #14 19 Lut 2012 15:28
    andrewka
    Poziom 9  

    Aby temat był dokończony, to napiszę, że po 14 miesiącach regenerowana turbina padła. Kupiłem tym razem używaną i śmiga aż miło.
    Wniosek: Źle przeprowadzona regeneracja...

    0