Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

600 km napędzanym elektrycznie Audi A2 od DBM Energy

pseven 28 Paź 2010 17:36 5976 39
  • #31 28 Paź 2010 17:36
    cefaloid
    Poziom 29  

    michal-michalik napisał:
    >>cefaloid
    Przesadziłeś :D
    17-22kWh na elektryka
    4-5l na diesla
    Realniej do tego samochód ładuje się w nocnej taryfie więc lekko można przyjąć 0.35-0.45zl
    Czyli 6-10zl za elektryka i 17-21 za diesla do tego opłaty. No i akumulatory, ale to temat długi jak Wisła ;)


    Nie przesadziłem. A2 to malutkie autko a nie sedan klasy C.

    Audi A2 1,2 TDI:
    http://www.audiworld.com/news/01/A2TDI/content.shtml
    http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_A2
    W obu linkach zostało napisane że te 3l to w cyklu mieszanym. Inni twierdzą tak samo. Przy emeryckiej jeździe w trasie do wykonania (czyt. styl jazdy jak autem elektrycznym).

    Co do ładowania w nocy to powiedz sam kto w miastach ma liczniki "dwutaryfowe". Są głównie na wsiach i to też w zdecydowanej mniejszości domów.

    Piszesz też przy dieslu "do tego opłaty". Ale zaraz zaraz, a samochód elektryczny opłat nie wymaga? Nie potrzeba przeglądów, OC? Potrzeba, plus jeszcze jak się rozpowszechnią dojdą wliczone w paliwo akcyza i podatek drogowy. I koszt ogniw. Jak wiemy znane nam ogniwa litowe mają żywotność około 500 cykli. Ładowane codziennie zdechną po 2 latach.

    A teraz coś ekstra:

    Emisja CO2
    Wyprodukowanie energii elektrycznej, w większości przypadków, skutkuje emisją tlenku węgla IV (CO2). Wytworzenie 1 kWh prądu http://en.wikipedia.org/wiki/Emission_factor :

    * z węgla to 955 g CO2
    * z ropy naftowej to 893 g CO2
    * emisja spalin w polskich realiach, w Bełchatowie: CO2 1080 g/kWh!!!

    Samochód elektryczny klasy średniej będzie zużywał ok. 20 kWh/100 km, co daje:

    * z węgla: 20 kWh/100 km*955 g CO2/kWh=191 g CO2/km
    * z ropy: 20 kWh/100 km*893 g CO2/kWh=179 g CO2/km
    * w polskich realiach: 20 kWh/100 km*893 g CO2/kWh=216 g CO2/km

    Nie widać tu korzyści, w stosunku do samochodów napędzanych silnikami spalinowymi. Dla porównania wyniki dla spalinowego VW Passata:

    * Passat 1.4 TSI Ecofuel (CNG) 150 KM: 119 g CO2/km
    * Passat 1.8 TSI (benzyna) 160 KM: 180 g CO2/km

    A nie porównujmy tu Passata 150KM do jakichś pierdziawek elektrycznych o Vmax = 90km/h. A gdzie straty na przesył energii? Gdzie na sprawność akumulatora? Gdzie poprawka na toksyczne substancje do budowy ogniw?
    Po prostu nie ma to sensu ani ekonomicznego, ani ekologicznego. Passat zawstydza samochody elektryczne bardziej niż Turbodymomen

  • #32 28 Paź 2010 17:52
    michal-michalik
    Poziom 23  

    Opłaty tyczą się obu konstrukcji, źle sformułowałem sorki.
    Już napisałem, że gdyby nie akcyza to tesla by nie powstała w ogóle ;)
    Czekamy na wydajniejsze elektrownie i rewolucję w akumulatorach i jest szansa, że zaczniemy na tym jeździć ;)
    Nic szczególnego, że emisja CO2 jest taka sama. To jest ten sam proces spalania w sumie tego samego surowca... Więc nie ma się co dziwić.

    A te 3 litry to jakoś ciężko mi uwierzyć ;) Ale skoro tak piszą to wynik 3,5 lekką ręka można zrobić więc nie jest źle.

  • #33 28 Paź 2010 20:01
    basstec
    Poziom 34  

    Emisja CO2 przez elektrownie atomowe jest znikoma, z elektrowni wiatrowych, wodnych czy geotermalnych jest zerowa. W tym kierunku zmierzamy, im więcej energii będzie z atomu i źródeł odnawialnych tym mniej nasz samochód elektryczny będzie emitował CO2. To proste :)

  • #34 29 Paź 2010 09:28
    cefaloid
    Poziom 29  

    basstec napisał:
    Emisja CO2 przez elektrownie atomowe jest znikoma, z elektrowni wiatrowych, wodnych czy geotermalnych jest zerowa. W tym kierunku zmierzamy, im więcej energii będzie z atomu i źródeł odnawialnych tym mniej nasz samochód elektryczny będzie emitował CO2. To proste :)


    - elektrowni atomowych nie mamy, zanim będziemy mieć braknie uranu
    - elektrownie wiatrowe nie dość że przynoszą wątwpliwą moc to zabijają i straszą ptaki wędrowne
    - elektrownie wodne ingerują mocno w życie zwierząt wodnych, ryb
    - elektrownie geotermalne i słoneczne to już w ogóle generują tak znikomą moc że buduje się je chyba tylko po to by społeczeństwo lepiej się poczuło

    Typowa opinia: postawi się kilka wiatraków i nie będzie emisji spalin. No to prosze bardzo: Elektrownia Bełchatów produkuje 28 TWh/rok i moc 4440 MW. Jedna elektrownia wiatrowa ma maksymalną moc 2 MW, co już oznacza konieczność postawienia 2220 "wiatraków". Niestety wiatr nie wieje non stop, dlatego tę liczbę należy przemnożyć około pięciokrotnie. Trzeba by postawić 11000 sztuk. Dodatkowo, żeby dobrze wykorzystać elektrownie wiatrowe, należałoby je kojarzyć z akumulatorami energii - np. elektrowniami szczytowo-pompowymi.

    To już kilkakrotnie taniej wybudujemy siłownie jądrowe. I nie wyzabijamy wszystkich ptaków wędrownych łopatami turbin wiatrowych.

  • #35 29 Paź 2010 11:19
    koczis_ws
    Poziom 21  

    michal-michalik napisał:
    >>cefaloid
    Przesadziłeś :D
    17-22kWh na elektryka
    4-5l na diesla
    Realniej do tego samochód ładuje się w nocnej taryfie więc lekko można przyjąć 0.35-0.45zl
    Czyli 6-10zl za elektryka i 17-21 za diesla do tego opłaty. No i akumulatory, ale to temat długi jak Wisła ;)

    Do ceny paliwa jest doliczony podatek drogowy, do prądu nie, więc koszty trochę wzrosną. Tylko jak to będą rozliczać, czy tak jak z paliwem rolniczym będą barwić prąd na zielono :D

    Dodano po 14 [minuty]:

    [quote="cefaloid"]
    michal-michalik napisał:
    >>cefaloid

    ...Co do ładowania w nocy to powiedz sam kto w miastach ma liczniki "dwutaryfowe". Są głównie na wsiach i to też w zdecydowanej mniejszości domów.

    ...


    Przy licznikach "dwutaryfowych" więcej się płaci za I taryfę, a w nocy i tak nic więcej nie zasilisz bo całą moc pobierze ładowaka, więc znowu koszty.

  • #36 13 Kwi 2011 16:32
    kaskader555
    Poziom 8  

    Zbyt czarno to widzicie;
    Energia słoneczna dostarcza około 1,3kW/m2, powiedzmy u nas panel słoneczny jest w stanie w obecnych czasach odebrać około 150W(15%) z tej energii; dach i maska w samochodzie to 2m2 większe 3m, czyli stosując na dachach samochodów i maskach nie licząc innych części które są narażone na drobne stłuczki możnaby odzyskać 300W na 10 godzin daje 3kW a to już coś; są już panele dochodzące do 70% odzysku energii słońca; przyjmując postęp technologiczny do 45% odzysku na bardziej masową skalę za kilka lat można będzie liczyć; mogłoby to dać około 10KW na te 10godzin, czyli z wyliczeń mniej więcej 50km dziennie tylko ze słońca (dużej ilości osób wystarczy na dzień), a w domu można się podłączyć także do takiej małej elektrowni bądź do sieci; nie wygląda to tak czarno :)

  • #37 13 Kwi 2011 16:40
    michal-michalik
    Poziom 23  

    kaskader555 napisał:
    Zbyt czarno to widzicie;
    Energia słoneczna dostarcza około 1,3kW/m2, powiedzmy u nas panel słoneczny jest w stanie w obecnych czasach odebrać około 150W(15%) z tej energii; dach i maska w samochodzie to 2m2 większe 3m, czyli stosując na dachach samochodów i maskach nie licząc innych części które są narażone na drobne stłuczki możnaby odzyskać 300W na 10 godzin daje 3kW a to już coś; są już panele dochodzące do 70% odzysku energii słońca; przyjmując postęp technologiczny do 45% odzysku na bardziej masową skalę za kilka lat można będzie liczyć; mogłoby to dać około 10KW na te 10godzin, czyli z wyliczeń mniej więcej 50km dziennie tylko ze słońca (dużej ilości osób wystarczy na dzień), a w domu można się podłączyć także do takiej małej elektrowni bądź do sieci; nie wygląda to tak czarno :)


    70% WOW Ja takich nie widziałem, jakoś mi się wydawało, że obecnie 15% to realny wynik...

  • #38 19 Kwi 2011 11:46
    kaskader555
    Poziom 8  

    Jakiś Polak, w warunkach domowych, któy zajmował się tym przez kilka lat zrobił panele ~40% o ile mnie pamięć nie myli, czytałem o tym gdzieś na necie rok temu, a te ~70% to póki co warunki laboratoryjne ;)

  • #39 20 Kwi 2011 10:40
    koczis_ws
    Poziom 21  

    michal-michalik napisał:
    >>cefaloid
    Przesadziłeś :D
    17-22kWh na elektryka
    4-5l na diesla
    Realniej do tego samochód ładuje się w nocnej taryfie więc lekko można przyjąć 0.35-0.45zl
    Czyli 6-10zl za elektryka i 17-21 za diesla do tego opłaty. No i akumulatory, ale to temat długi jak Wisła ;)


    Trzeba tylko jeszcze doliczyć koszty związane z większą ceną prądu w taryfie dziennej mając licznik dwutaryfowy bo to przecież wchodzi razem z samochodem do bilansu finansów domowych.

    Ale tak z drugiej strony patrząc na aktualną sytację z paliwami to zaczyna to trochę inaczej wyglądać.

  • #40 31 Paź 2012 21:32
    faraday-diskus
    Poziom 8  

    Dodano po 2 [minuty]:

    cefaloid napisał:
    Wyczytałem, że średnie zużycie energii samochodów elektrycznych to jakieś 20-25kW/h na 100km. Ale nie ważne dokładnie ile. Ten rząd wielkości.
    600km dystansu sugeruje więc, że zużyto 120-150kW/h energii. Dajmy na to że 120kW/h.

    Żeby naładować ogniwa taką energią w 6 minut (czyli 0,1 godziny) moc dostarczana to musi być "jedyne" 1,2MW. Hohoho!

    Przy klasycznej trójfazowej linii przesyłowej 400V daje to

    1,2MW / 3 fazy / 400V = 1000 amper (!!!) na fazę.

    Na jeden ładowany samochód. Źle to widzę. Do takich stacji musiały by być podprowadzone specjalnie linie średniego napięcia 15kV. Wtedy prądy będą w okolicach 30A/fazę na jedno stanowisko ładowania. Już lepiej. Czyli jadąc na stację ładowania będziemy wypatrywać ich po obecności słupów kratowych :)

    A koszt takiej lini?? Boję się pytać.

    Tak sobie myślę że jeśli by taki akumulator miał np napięcie 60V, a faz tu nie ma bo to prąd stały, to prąd ładowania wychodzi mi 20kA (!!). Ciekaw jestem jak oni sobie poradzili z tą "drobnostką". Nie wiem co dokładnie wynaleźli ale jest to nie lada innowacja. Jeśli się uda osiągnąć akceptowalne koszta i trwałość to gratuluję.

    Chciałbym jednak przypomnieć ekologom że prąd nie bierze się z nikąd.


    A ladowales kiedys moze kondensator 1farad . kilka sekund i jest pelny a kable zimne.
    Mysle ze wystepuja jakies fenomeny w fizyce.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME