Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 3 1.8 wypluwa wodę,<uszczelka głowicy>

Pablogsm 27 Paź 2010 18:05 9700 38
  • #1 27 Paź 2010 18:05
    Pablogsm
    Poziom 9  

    Witam.
    Mam taki problem, zauważyłem. że w Golfie ubywa mi wody nawet mi reduktor zamarzł podczas jazdy. Dolałem wodę i wszystko niby ok. Wymieniłem płyn w całym układzie, żeby na wodzie nie jeździć ale znajomy zobaczył, że autko się gotuje i przez to mi woda ucieka.
    Stwierdziliśmy, że to wina termostatu więc go wymieniliśmy i niestety nie pomogło. Autko na postoju się zagotowuje a podczas jazdy jest w miarę dobrze ale gdy np stoję na światłach znowu się gotuje i wypluwa praktycznie całą wodę z układu.
    Po przejechaniu w celu odpowietrzenia autka, gdy już ogrzewanie w aucie dawało na maxa, to chłodnica nie parzyła a wentylator załącza się w momencie gdy woda ze zbiorniczka ciurkiem ucieka.
    Auto pracuje w miarę normalnie chociaż ciężko nieraz pali.
    Czego to może być wina przypuszczam, że uszczelka głowicy jest przejechana ale nie skończona, więc raczej tę ewentualność bym zostawił na sam koniec.

  • #2 27 Paź 2010 18:32
    ociz
    Moderator Samochody

    Po pierwsze to drożność wężyka między króćcem na głowicy a zbiorniczkiem wyrównawczym, dokładnie to rurka tego króćca się często zapycha jak ktoś np jakiegoś "uszczelniacza" doda. Wtedy brak obiegu bo pompa nie chce się odpowietrzyć.

  • #3 27 Paź 2010 18:40
    Pablogsm
    Poziom 9  

    ok to sprawdzę ten wężyk, chociaż mam wrażenie że on będzie drożny a przyczyna będzie bardziej poważna. Jak jeszcze ktoś ma jakieś propozycje to pisać posprawdzam wszystko. Pozdrawiam.

  • #4 28 Paź 2010 10:52
    rafalh1983
    Poziom 11  

    Osobiście obstawiam uszczelkę głowicy lub pękniecie z tego co opisujesz

  • #5 28 Paź 2010 13:34
    PAJAK-78
    Poziom 9  

    Ja na początek sprawdziłbym termostat może się nie otwiera i gotuje wodę na małym obiegu później pozostaje głowica i uszczelka pod głowicą.
    Sprawdzić termostat można w bardzo prosty sposób wystarczy go wymontować i zagotować wodę w garnku razem w termostatem i zobaczyć czy się otwiera

  • #6 28 Paź 2010 15:32
    rafalh1983
    Poziom 11  

    termostat jest nowy podobno

  • #7 28 Paź 2010 17:33
    Pablogsm
    Poziom 9  

    Termostat nowy czujnik załanczania chłodnicy też nawet przegnałem go bez termostatu żeby sprawdzić czy się zagotuję no i się gotuje w zbiorniczku, a wentylator się załącza po dłuższej chwili wrzenia wody. Obieg jest drożny a pompa wody nie dawno zmieniana. Też myślę że głowica albo uszczelka ale zastanawia mnie to że za ładnie pali, ale faktycznie momętami siwo kopci. Przepraszam za błędy ale piszę z telefonu.

  • #8 28 Paź 2010 17:40
    rafalh1983
    Poziom 11  

    spotykałem się już z takimi przypadkami. wystarczy ze miałeś przegrzany motor a w uszczelce np.wydmuchało kawałek przy cylindrze i kompresje pcha w wodę- zbiornik będzie bulgotał jakby go gotowało

  • #9 28 Paź 2010 18:01
    Usunięty
  • #10 28 Paź 2010 18:20
    rafalh1983
    Poziom 11  

    Rad udzielam zgodnie z doświadczeniem a nie teorią,mam do tego prawo a klienci jakoś nie narzekają i nie wracają z reklamacjami. Post pisze się z pytaniem a inni udzielają odpowiedzi i próbują pomóc. To też właśnie robię!

  • #11 28 Paź 2010 18:26
    Usunięty
  • #12 28 Paź 2010 18:47
    ociz
    Moderator Samochody

    Mnie to najbardziej dziwi to doświadczenie, bo mi np tylko raz się zdarzyło że poszła uszczelka pod głowicą w tym silniku, ale to już był przypadek że długo jechał bez płynu aż zagrzał do czerwoności i silnik poszedł na złom.

  • #13 28 Paź 2010 20:49
    lukasz506
    Poziom 19  

    Tak jak kolega napisal 1.8 to praktycznie nie zniszczalny silnik jeśli się o niego dba. I ja coś dodam kiedyś zakładałem posta ale niewiele odpowiedzi uzyskałem. Problem dotyczy auta kolegi którym i ja jeżdże czasami i jest dokładnie jak w tym temacie bo jadąc normalnie trasą to temp waha sie w granicach ok 70 stopni a jak tylko zatrzymać się na światłach to wskaźnik idzie w oczach do 100 stopni, kontrolka się nie zapala od przegrzania, płynu nie wyrzuca, schładza wentylator płyn poniżej 90 stopni i znowu to samo jak auto stoi. Moc ma pali na dotyk a wszystko to stało sie po wymianie paska rozrządu, przedtem mimo tegorocznych upałów wentylator włanczał sie sporadycznie a teraz to głowica i pokrywa wałka taka gorąca że nie da się wytrzymać aż parzy i czuć takie intensywne ciepło z komory silnika a przedtem tak nie było. Rozrząd sprawdzany znaki ok tylko teraz po nocnym postoju słychać któryś popychacz przy odpalaniu i po ok 2 sekundach ustaje. Silnik 1.4 ABD 150 tys przebiegu auto w pierwszych rękach. Zainteresowani mogą odnaleźć posta.
    Pozdrawiam

  • #14 28 Paź 2010 21:10
    bruno360
    Poziom 15  

    Też mam golfa III 1,8 ten silnik tak jak ktoś już wspomniał jest nie do zajechania ale trzeba dbać .Co do przegrzewania na postoju to może warto sprawdzić łopatki na pompie wody czy jeszcze są całe.

  • #15 28 Paź 2010 21:48
    robokop
    Moderator Samochody

    Nieszczelny reduktor LPG, na ten przykład, druga sprawa - możliwy wadliwy czujnik temperatury i trzecia sprawa - w co niektórych silnikach dawało się odwrotnie założyć pasek wieloklinowy, na skutek czego pompa wody kręciła się w drugą stronę - objaw to właśnie zimna chłodnica i podwyższona temperatura silnika. Uszczelka pod głowicą powoduje raz obłoki białego dymu, dwa kulawą pracę silnika.

  • #16 29 Paź 2010 09:00
    Pablogsm
    Poziom 9  

    Witam panowie wczoraj do późna walczyłem z kolegą z tym golfem i w końcu się poddałliśmy stwierdziliśmy że rano bierzemy się za głowicę, ale ku naszemu ździwieniu golf po dojechaniu do domu nie wyrzucał już wody a wentylator się załączał normalnie już myśleliśmy że jakieś cudowne ozdrowienie nastąpiło, to też padło hasło jedziemy na trasę go sprawdzić. Przejechaliśmy spory kawałek i wszystko niby ok. Robiliśmy co jakiś czas przerwy aby dać mu czas na zagotowanie się ale było dobrze wentylator się załączał i nie wypluwał wody. Dojechaliśmy spowrotem profilętaktycznie otwarliśmy maskę a tu co pluje wądą.

  • #17 29 Paź 2010 09:29
    Jack.stanley
    Poziom 9  

    Witam serdecznie!
    Zaznaczam nie jestem serwisantem, ale ten temat raz przerabiałem. Wypluwanie wody przez "słabe punkty" też przerabiałem. Czy mogła być to uszczelka pod głowicą do tej pory nie wiem ale znajomy serwisant zasugerował mi żeby zacząć od spraw najprostszych. Wtedy zacząłem szukać i stwierdziłem, że korek od zbiornika wyrównawczego nie odprowadza nadciśnienia i wypluwa wodę jak mu wygodnie. Korek kosztował mnie 20 zł. Oczywiście nastąpiła przy okazji nieszczelność chłodnicy. W warsztacie panowie przy pomocy testera na CO2 stwierdzili, że minimalnie odbarwia płyn!? Co to znaczy minimalnie? Na razie jeżdżę i chwilowo problemu nie ma. W każdym bądź razie nie wywala płynu w sposób lawinowy. Koledze proponuję sprawdzić to samo. Koledze o... proponuję wyłączyć agresję gdyż to nie jest forum polityczne.
    Pozdrawiam forumowiczów.

  • #18 29 Paź 2010 11:31
    skyliner34
    Poziom 8  

    Pablogsm napisał:
    Witam mam taki problem zauważyłem że w golfie ubywa mi wody nawet mi reduktor zamarzł podczas jazdy. Dolałem wodę i wszystko niby ok. Wymieniłem płyn w całym układzie żeby na wodzie nie jeździć ale znajomy zobaczył że autko się gotuje i przez to mi woda ucieka Stwierdziliśmy że to wina termostatu więc go wymieniliśmy i niestety nie pomogło. Autko na postoju się zagotowuje a podczas jazdy jest w miarę dobrze ale gdy np stoję na światłach znowu się gotuje i wypluwa praktycznie całą wodę z układu. Po przejechaniu w celu odpowietrzenia autka gdy już ogrzewanie w aucie dawało na maxa, to chłodnica nie parzyła a wentylator załącza się w momencie gdy woda ze zbiorniczka ciurkiem ucieka. Auto pracuje w miarę normalnie chociaż ciężko nieraz pali. Czego to może być wina przypuszczam że uszczelka głowicy jest przyjechana ale nie skończona więc raczej tę ewentualność bym zostawił na sam koniec.

    Witam. I co było przyczyną wypluwania wody?

  • #19 29 Paź 2010 19:33
    Pablogsm
    Poziom 9  

    Powiem tak nic więcej nie zrobiliśmy tylko wymieniony został termostat (stary na 100% dobry sprawdzony otwierał jednocześnie z nowym) i czujnik załączania się wentylatora( przypuszczam że też był dobry gdyż na nim było to samo co z początku na nowym) po czym nadal wypluwał wodę ale odziwo dzisiaj po kilku krotnym nagrzaniu odpowietrzeniu i przegnaniu na trasie i praktycznie na nowo wlanej cieczy chłodzącej jaką w danym momencie jest woda(nowy płyn został gdzieś na asfalcie) auto pracuje normalnie nie przegrzewa się i załącza wentylator no czasami tylko paruje delikatnie z zbiorniczka ale już nie pluje. Ogólnie to sam nie wiem co było nie tak mam nadzieję że po prostu gdzieś w układzie coś było zatkane i się przepchło albo już sam nie wiem. Mam tylko nadzieję że to nie chwilowa poprawa bo jeżeli znowu się popsuje to tylko głowica mi zostanie. Ale wtedy dam znać co i jak.

  • #20 29 Paź 2010 21:20
    lukasz506
    Poziom 19  

    My też z braku pomysłów jeśli chodzi o konkrety, zaczeliśmy od najprostszych spraw czyli wymiana termostatu, co się okazało że na nowym było zdecydowanie gorzej, podmieniony czujnik temp. też nic nie dało, pompa wody też nic nie dało robiony był pomiar czy spaliny nie dostają się do układu chłodzenia, wszystko ok a najgorsze jest to że jak pojedziesz do jakiegoś znawcy to od razu parsknie śmiechem że panowie co wy chcecie silnik pracuje równo, a że gorący to jeśli schładza go wentylator to wszystko jest ok ale nikt nie może zrozumieć tego że latem mimo takich upałów wentylator się tylko załanczał gdy się stało w korku, a teraz postój na światłach przy temp na zewnątrz wieczorem 5 stopni i temp rośnie w oczach, to co dopiero mówiąc jak przyjdzie lato i będzie 35 stopni, to na masce będzie można jajecznice zrobić, he teraz już jak dotknąć maski to jest gorąca od silnika a latem aż strach myśleć. Ja napisałem posta więdząc że nikt mi sensownie nie określi przyczyny bo na odległość to jest takie gdybanie ale liczyłem że może gdzieś tam w Polsce ma podobny przypadek, bo przecież w Polsce jest tyle Golfów:D:D:D
    Koniecznie daj kolego znać jeśli zdiagnozujesz przyczynę, u nas co prawda nie wypluwa wody ale nie ukrywam że jest gorąco
    Pozdrawiam

  • #21 30 Paź 2010 00:16
    toku74
    Poziom 31  

    czy w aucie sprawdzony został korek zbiornika wyrównawczego? mam na myśli o-ring uszczelniający. zdarza się /i to często/, że przy starszych autach jest on trochę "ciastowaty" i przy odkręcaniu korka potrafi się podwinąć.
    ps. tych korków nie dokręca się na siłę. czuć kiedy o-ring uszczelnia. to dla tych po którch trzeba szczypcami odkręcać.

  • #22 30 Paź 2010 14:40
    Pablogsm
    Poziom 9  

    Jeżeli chodzi o korek to raczej jest w porządku ponieważ golf ma w zbiorniczku wylot odpowietrzający przynajmniej u mnie tak jest i tam tędy uciekała woda jak się zagrzał, no chyba że w miejscu tego otworka powinien być jakiś zaworek co po prostu sobie wyleciał ale patrząc na to wygląda na fabryczne ujście.

  • #23 30 Paź 2010 16:39
    lukasz506
    Poziom 19  

    U mnie korek był podmieniany od dwóch samochodów, u których wszystko jest wporządku, niestety nic to nie dało

  • #24 30 Paź 2010 18:14
    Pazdzioch12345
    Poziom 2  

    obstawiam uszczelke mialem to samo

  • #25 30 Paź 2010 22:23
    toku74
    Poziom 31  

    posłuchaj /autorze postu/. nie chcę ci tłumaczyć "jak krowie na rowie". to że masz otworek to dobrze. sprawdź ten o-ring.

  • #26 31 Paź 2010 14:13
    Pablogsm
    Poziom 9  

    toku74 napisał:
    posłuchaj /autorze postu/. nie chcę ci tłumaczyć "jak krowie na rowie". to że masz otworek to dobrze. sprawdź ten o-ring.


    Tylko co z tego, że uszczelnię korek jeżeli całe ciśnienie i tak ucieknie bokiem? To nie jest ten typ pojazdu co ma zaworek w korku to nie jest jakiś opelek.

  • #27 31 Paź 2010 14:19
    ociz
    Moderator Samochody

    Tu się mylisz, bo ma zaworek który ma puścić przy 1,3-1,5 bar-a.

  • #28 31 Paź 2010 14:27
    Pablogsm
    Poziom 9  

    Ale tłumaczę wam, że w tym samym zbiorniczku który jest zakręcony owym korkiem jest otwór przez który swobodnie może uchodzić ciśnienie tędy też wylatuje woda tak też jeżeli uszczelnię korek to ciśnienie i tak ucieknie otworkiem w zbiorniczku. A to, że przeważnie w korkach znajduję się zaworek to prawda ale raczej nie w tym modelu. Dlatego też pisałem że jeżeli miałby być gdzieś zaworek to raczej w tym zbiorniczku w miejscu gdzie uchodzi woda.

  • #29 31 Paź 2010 14:49
    ociz
    Moderator Samochody

    Nie może swobodnie uciekać tylko musi najpierw pokonać zaworek w korku, czyli musi przekroczyć te ciśnienie jego otwarcia.

  • #30 31 Paź 2010 15:05
    Pablogsm
    Poziom 9  

    Możliwe ,że macie racje fakt faktem nie widziałem wcześniej takiego czaru jak w tym pojeździe zakładając, że w korku powinien się znajdować zaworek to logicznie wnioskując ten otwór znajdujący się w zbiorniczku to musi być jakieś uszkodzenie mechaniczne. Otwór znajduję się z lewej strony zbiorniczka(pojazdu) czy nie powinno tam coś się znajdować?? A jeżeli tak to zostało wysadzone pod wpływem ciśnienia czyli mam problem z wadliwym korkiem uszkodzonym zbiorniczkiem i najprawdopodobniej z czymś jeszcze z racji że się zagotował.


    Chodzi mi o te wyżłobienia przykładowa fotka z sieci.
    Golf 3 1.8 wypluwa wodę,<uszczelka głowicy>

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME