Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes A190 problem z ESP i automatem

27 Paź 2010 19:12 3952 13
  • Poziom 14  
    Witam
    Mam problem z modułem ESP + BAS w mercedesie A190, a mianowicie swieci się kontrolka od tego systemu i wskazuje na błędny sygnał na wyjściu CAN
    czy ten system ma zwiazek z nieprawidłowym zachowaniem skrzyni (automat) auto rozpędza sie max do prędkości 50 km/h
    proszę o pomoc w tym temacie
  • Poziom 39  
    Naprawisz ESP i skrzynia będzie chodzić.
  • Poziom 14  
    tylko co naprawić w tym esp ?
  • Poziom 39  
    Nr. błędu chociaż podaj.
  • Poziom 14  
    wyskakuje błąd sygnału szyny CAN
    sygnały dochadzące są ok tzn opór i napięcie natomiast na sterowniku na złaczu CAN jest opór 36k om
  • Poziom 39  
    Czym to pdpinałes?
  • Poziom 14  
    znajomy mechanik spec od diesli podłaczał pod kompa

    Dodano po 17 [minuty]:

    A oporność i napiecie na szynie sprawdzałem zwykłym miernkiem

    Dodano po 7 [minuty]:

    Czy to możliwe żeby czujnik pod pedałem hamulca był uszkodzony czy raczej padł moduł?

    Dodano po 30 [minuty]:

    trans-serwis czy jesteś wstanie mi pomóc?
  • Poziom 39  
    Tak prawdopodobnie mogę ci pomóc.
    Podpnij samochód pod Star-diagnozę i napisz jaki błąd wyszedł.
  • Poziom 14  
    Witam
    wyszedł błąd :
    0600 Sygnał CAN sterownika ESP
    14 Nieprawdopodobny
    wymieniłem sterownik na drugi i dalej nic

    Dodano po 9 [minuty]:

    Auto sprawdzane KTS

    Dodano po 1 [godziny] 23 [minuty]:

    A na Star wag pokazuje brak komunikacji ze skrzynią biegów

    Dodano po 12 [minuty]:

    A na przewodach CAN do skrzyni wskazuje napięcie 8.5 V i 9.5V
    czy to jest prawidłowe?

    Dodano po 25 [minuty]:

    Przepraszam zasilanie jest już ok
  • Poziom 12  
    pozwolę sobie się dopisać, ponieważ mam identyczny problem, a nie było podanego chociaż sugerowanego rozwiązania. U mnie A160, ale reszta identyczna. Mam błąd ESP/BAS oraz skrzynie w trybie awaryjnym. Dodatkowo - nie wyświetla się żadna literka na wyświetlaczu.

    Błędy to
    MSM: p0600-3 i p0600-5 (błędy komunikacji CAN z FTC i innymi modułami)
    ESP: C1024 - błąd komunikacji z FTC (wg SD) lub z EIS (wg Carsoft)
    Ze skrzynią jest ciężej - pierwszy raz na SD dało błąd którego nr nie widziałem ale opis był "uszkodzony sterownik skrzyni". BYłem specjalnie drugi raz na SD i.... w ogóle nie udało się podłączy do modułu skrzyni, SD po prostu ignorowało jego obecność (!).
    Z kolei Carsoft bardziej toporny - nie testuje skrzyni wyrzucając błąd P123F (bez opisu, w necie nie znalazłem sensownego wyjaśnienia), ale po daniu opcji czyszczenia błędów w EGS skrzynia wraca do życia. Ale nie mam dokładnego błędu ze skrzyni, a może być kilka różnych.

    Błędy wyskakują głównie rano - po nocy, skasowany błąd potrafi w ciągu minuty wrócić. Gdy auto chodzi chwilę to błąd daje się skasować i można jeżdzic cały dzień. Następnego rana to samo. Błąd pojawił się nagle tydzień temu, po pierwszej po długim czasie mroźnej nocy. I od tej pory pojawia się non stop.

    Mechanik dość stanowczo sugeruje uszkodzenie modułu skrzyni, bardzo ewentualnie uszkodzone kable.

    Kable posprawdzałem na tyle na ile umiem i nie widzię nigdzie przetarc czy złamań, sprawdziłem wszystkie dostępne wtyczki, przeleciałem kontakt sprayem, wymieniłem stycznik pod pedałem hamulca (nie było błędu w tym kierunku), nie wymieniałem czujnika skrętu w kierownicy, auto prawidłowo resetuje kontrolkę ABS po odłączeniu aku, więc wygląda że czujnik działa poprawnie (oraz brak jakichkolwiek błedów w tym temacie).
    Mam już rozebrany tunel środkowy, i w weekend spróbuje się chyba dobrac do płytki drążka zmiany biegów, ale również nie ma tutaj żadnego błędu, poza jednym który pojawił się chwilowo - brak komunikacji modułu drążka z modułem wyświetlaczy.
    Przez jedną krótką chwilę miałem komunikat "start error", jak tak jakby na chwilę zgłupiał Immo, ale auto od razu odpaliło.

    Obecnie mam wyczyszczone wszystkie błędy i auto jeździ, akumulator się ładuje (chociaż napięcia były w miarę ok, a aku dziarsko kręci, nawet srogą zimą nie miał zadyszki, ale pare lat już ma.

    Nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić.
    Tak jak czytałem to przy padniętym sterowniku,skrzynia raczej by działała na zimno i przestawała po rozgrzaniu. Tutaj wygląda to na jakieś zakłócenie komunikacji CAN, które odcina na chwilę moduł skrzyni, na tyle żę inne moduły w aucie łapią błędy, a w szczególności zegary tracą literkę.

    Wszelkie sugestie mile widziane.
    Obecnie jestem umówiony na przyszły tydzień na rozebranie skrzyni i wysłanie modułu do sprawdzenia/naprawy, ale może ktoś umie podpowiedzieć co jeszcze mogę sprawdzić
  • Poziom 9  
    Witam kolego BrunoJ i jak uporałes sie ze swoim autem bo jak mam podobny problem i nikt nie jest mi wstanie pomóc.Mam te same obiawy co ty tylko ja mam mercedesa ml w164 320. prosze o podpowiec od czego zacząc Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Tak jak planowałem, sterownik skrzyni został wysłany do naprawy i szczęśliwie pomogło (to taka naprawa trochę 50/50, albo sie uda albo nie).

    Wg tego co doczytywałem to usterka tego typu (brak komunikacji po CAN) powoduje własnie wysypanie różnych dodatkowych błędów. Najczęściej padnięty jest moduł z skrzyni, w drugiej kolejności kable między skrzynią a komputerem (sprawdzić złącza itp). Do sprawdzenia ten czujnik świateł stopu pod pedałem (rozebrać, przeczyścić styki). Ewentualnie może być uszkodzony główny komputer auta.

    Auto generalnie się biodegraduje, ponieważ kilka miesięcy później znowy zaczęły sie problemy ze skrzynią (potrafilło np załączyć 5kę na postoju) i ostatecznie musiałem naprawiać drążek zmiany biegów (dość powszechna usterka).

    Obecnie znowu zaczynają sie jakieś problemy, jak się auto nagrzeje, to potrafi szarpnąc gdy przy hamowaniu przełącza z 2 na 1 (pachnie mechanicznym problemem z pierwszym biegiem). Do tego właśnie chwilę temu zdechł przełącznik świateł, oraz podświetlenie deski. Niby typowe duperelki w starym aucie, ale trochę uciążliwie, plus nie jestem fanem rozmontowywania plastików na mrozie...
  • Poziom 9  
    a czy mogłbys kolego powiedziec który sterownik wysylales do regeneracji ten w skrzyni czy ten co jest nazewnatrz.Pozdrawiam!
  • Poziom 12  
    sterownik ze skrzyni, ze środka, trzeba zdjąc dolna pokrywę (spuścić olej), wyjąc zawory, płytę i sterownik. Nie trzeba wyjmować skrzyni z auta.