Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
OptexOptex
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Rozmieszenie czujek w domu - czy poprawanie ?

27 Oct 2010 19:43 3613 10
  • Level 10  
    Witam !

W piątek umówiony jestem z elektrykiem. W nowo wybudowanym domu będzie kładł instalacje i także położy mi instalację alarmową. Ja mam mu zaznaczyć gdzie chce kable.

Instalacja alarmowa chce aby była oparta na kontraktonach , czujkach PIR oraz na 2 manipulatorach.

Dom będzie miał piec na ekogroszek a w salonie będzie kominek.
    W dwóch pomieszczeniach będą szafy przesuwane.

We wszystkich oknach będą kontraktony , dodatkowo będą w drzwiach wejściowych , drzwiach od garażu i w drzwiach prowadzących z garażu do kotłowni.
    Będą też dwa manipulatory. Jeden w wiatrołapie , drugi w garażu.

Oto mój projekt:

Czy czujki są poprawnie umieszczone (w odpowiednich miejscach) ?

Jeśli nie to czy mógłbym prosić o rady gdzie umieścić.

Bardzo zależy mi na czasie , bo w piątek rano elektryk zaczyna kłaść kable , a potem będzie kładzony tynk ...
  • OptexOptex
  • Level 20  
    Zasada jest tak że czujki nie powinny widzieć kaloryfera (chociaż montowałem czujki na ułożonych już kablach a "patrzyły" na kaloryfer i nie było żadnych fałszywych alarmów) , zdala od kratek wentylacyjnych, umieść je w rogu pokoju a nie na środku ściany (estetyka też ważna). W salonie nawet jak będzie widziała czujka kominek to stosując czujki dualne też nie będzie problemu. Umieść dodatkowo czujki w wiatrołapie i garażu by dodatkowo zabezpieczyć dojście do manipulatorów. Dodatkowo zamontuj wewnątrz domu sygnalizator wewnętrzny (nie zapomnij o zewnętrznych) no i podstawowa zasada by centrala była ukryta gdzieś głęboko w domu i dobrze chroniona.

• Level 10