Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault clio brak iskry nie odpala

27 Oct 2010 21:48 25499 22
  • Level 9  
    Witam. Mam Renault Clio 1.4 75Ps 8v
    Mam problem ponieważ nie mam zasilania na cewkę tzn. do cewki dochodzą 3 kabelki,na jednym kablu mam 12v tylko przez 2sekundy po ałączeniu zapłonu,później nic zero zasilania.
    Czujnik poł.wału ok240Ω
    Błędy :
    DF271 przekaźnik pobudzający ECU zwarcie lub brak masy (nie wiem który to jest)
    Czy to możliwe pomimo że czujnik ma ok 240Ω jest uszkodzony???
    Dzięki za wszelkie wskazówki.
  • Level 36  
    Czujnik ma mieć 220 Om,sprawdź ciągłość przewodów ECU-czujnik.
    Sprawdź dodatkowe zabezpieczenie(jeżeli zamontowane)
    Nic nie piszesz jak zachowuje się kontrolka immo
  • Level 9  
    jurekk55 wrote:
    Czujnik ma mieć 220 Om,sprawdź ciągłość przewodów ECU-czujnik.
    Sprawdź dodatkowe zabezpieczenie(jeżeli zamontowane)
    Nic nie piszesz jak zachowuje się kontrolka immo


    Witam. Kontrolka od immo mruga a po włączeniu zapłonu pali się światłem ciągłym przez 2sek i gaśnie.
    Co do ciągłości przewodów ecu-czujnik to wiesz może które piny w ecu mam sprawdzić.
    Ma ktoś może pinologie ecu.
    silnik E7J 634 sirius 32-MT/AT
    Dzięki.
  • Level 36  
    Bez przesady ,szybciej mi wychodzi sprawdzenie czy mam przejścia pomiędzy 2 pinami a ECU niż wygrzebanie książki, a w niej schematu
  • Level 9  
    jurekk55 wrote:
    Bez przesady ,szybciej mi wychodzi sprawdzenie czy mam przejścia pomiędzy 2 pinami a ECU niż wygrzebanie książki, a w niej schematu


    Witam. A wiesz może które piny w kostce ecu (90pin 2x45) odpowiadają za zasilanie cewki i immo ?
    Dziś wymieniłem czujnik położenia wału ale dalej nic.
  • Level 34  
    No dobra , a co z tym przekaźnikiem zasilania sterownika ?
  • Level 28  
    Witam z kompa na cewke idzie z pinu kompa 31 -kremowo-czarny i 1 rozowo-czerwony, sterowany z przekaznika kremowym a w przekazniku od pompy zmienia sie gdzies podrodze w pomaranczowo czerwony i zabezpieczony bezpiecznikiem F1 30A szukaj po prawej stronie pod maska.Pozdrawiam na dzis wiecej pomocy niie
  • Level 9  
    Witam jestem amatorem jezeli chodzi o elektryke samochodową ale mam dość duzy problem mniej więcej podobny do opisanych wyzej...Auto marki Renault Clio I 1994r. 1,4 75km

    Moze opisze zaistniajła sytuacje aby naświetlić sprawę.Auto jezdzilo bez problemu i odpalało na doptyk,ost 3 noce gdzie był mróz ok -4 stopnie stał na dworze nie ruszany nie odpalany.Po 3 dniach gdy przyszło mi do odpalenia nie chcial "zabakać" pomyslalem ze to akumulator więc odpaliłem go z klem z drugiego auta.Odziwo odpaliło tez na dotyk bez problemu wiec odstawiłem auto wróciłem do mojego Clio i nagle zgasło i juz wiecej nie odpaliło.Próbowałem na klemy ciągałem go na lince i nic.Metodą prób i błędów doszedłem do tego iż nie ma w ogole iskry,więc sprawdziłem kable i świece.Świece były lekko zalane wiec wysuszyłęm wyczyściłem i dalej nic,a chyba 4 kable na jedną chwile by nie poszły ;/ wiec sprawdziłem iskre na cewce zapłonowej i sie okazało ze tez nie ma.Myślałem ze ona jest zepsuta wiec wymieniłem na inną i sie okazało ze to też nie to,ale sprawdziłem moją poprzednia i sie okazałą dobra ;|

    Nie mam pojęcia co sie mogło samo z siebie stać, nagle przestał działać.

    Prosze was drodzy czytelnicy o pomoc,z góry wielkie dzięki.Pozdrawiam
  • Level 18  
    miałem taki problem w twingo z tym samym błędem. Okazało się że komputer uwalony i nie sterował masy na przekaźnik sterujący wtryskami i cewką. Jeśli to wina tego przekaźnika to na pinie 66 nie będzie +. W clio z tym silnikiem są te same piny co w twingo. Ja przekaźnik miałem przy akumulatorze obok przekaźnika od pompki paliwowej i wentylatora.
  • Level 28  
    Witam serdecznie. Miałem kiedyś też z tym do czynienia. W sterowniku silnika uwaliła się dioda przez którą było zasilanie sterowania przekaźnika. Ponieważ to było w warunkach polowych pociągnałem tam plusa z bezpiecznika od zapłonu przecinając przedtem kabel od sterownika. Miałem potem zrobić to porządnie ale klient jeździ na tej prowizorce do dzisiaj. Pozdrawiam.
  • Level 9  
    am2310 wrote:
    miałem taki problem w twingo z tym samym błędem. Okazało się że komputer uwalony i nie sterował masy na przekaźnik sterujący wtryskami i cewką. Jeśli to wina tego przekaźnika to na pinie 66 nie będzie +. W clio z tym silnikiem są te same piny co w twingo. Ja przekaźnik miałem przy akumulatorze obok przekaźnika od pompki paliwowej i wentylatora.


    Witam. Tak jak piszesz na pinie 66 nie mam +.
    Przekaźnik wymieniony i dalej nic.
    Jak dam masę na przekaźnik mam zasilanie na cewce ale cały czas buczy pompka paliwa. tzn.nie wyłącza się po 2-3 sekundach tylko buczy cały czas.
    Dalej nie ma iskry na świecach.
  • Level 18  
    rozbierz plastik na przekaźniku i ręcznie naciśnij przekaźnik 2 osoba niech zakręci i zobacz czy odpali jak tak to wina komputera lub kabla idącego z kompa na przekaźnik
  • Level 9  
    am2310 wrote:
    rozbierz plastik na przekaźniku i ręcznie naciśnij przekaźnik 2 osoba niech zakręci i zobacz czy odpali jak tak to wina komputera lub kabla idącego z kompa na przekaźnik


    Witam. Zrobiłem tak jak piszesz. Jest zasilanie na cewkę ale pompka paliwa buczy cały czas nawet przy wyłączonej stacyjce. Iskry nadal nie ma. Jak dam masę na przekaźnik pompka buczy tylko jak jest stacyjka włączona.
    Czy pompka ma cały czas "ładować"? Wydaje mi się że tylko przez chwilę przed odpaleniem. Jak mam zasilanie na cewkę a iskry dalej nie ma to wina cewki czy coś odcina ikrę np. pompka paliwa?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Bo jeśli dajesz Ty napięcie na przekaźnik to pompa będzie cały czas chodzić, bo to właśnie komputer ją załącza i wyłącza.
  • Level 9  
    Przemo9826 wrote:
    Bo jeśli dajesz Ty napięcie na przekaźnik to pompa będzie cały czas chodzić, bo to właśnie komputer ją załącza i wyłącza.

    Na przekaźnik daje tylko masę.
    Czyli komputer uwalony?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    brutus2009 wrote:
    Czyli komputer uwalony?


    No na to niestety wygląda...
  • Level 9  
    Witam, po zimowej przerwie.
    Śniegi ustąpiły ale problem został(tylko na chwilę)
    Po podłączeniu pod clipa (po raz chyba 20-sty) pokazał to samotzn.DF271 i DF 009.
    Sprawdziłem chyba wszystko i dalej to samo...aż wpadł mi w rękę jeden z kabelków z przekaźnika i to nie od pompy czy cewki ale od wiatraka i klimy ten trzeci. Okazało się że był przerwany w środku(wzrokowo wyglądał idealnie).
    Po pół roku ODPALIŁO. Wszystko chodzi idealnie błędów zero.
    Gratulacje dla Renault za jakość kabli...
    Dzięki za pomoc . Zamykam temat.
  • Level 10  
    Siemka również mam idenyczny problem ;/
    " aż wpadł mi w rękę jeden z kabelków z przekaźnika i to nie od pompy czy cewki ale od wiatraka i klimy ten trzeci. Okazało się że był przerwany w środku(wzrokowo wyglądał idealnie). "<<< Chciał bym się dowiedzieć gdzie tego przekaźnika szukać z góry thx :)
    Niżej opisuje mój problem:
    Otóż autko nie odpala ani na benzynie ani na gazie.. Nie słychać odzewu pompy, czyli tego charakterystycznego dźwięku przy przekręceniu kluczyka, przekaźnik działa, iskry nie ma..
    Również co ciekawe przed padnięciem gdy kręciłem silnikiem obrotek pokazywał wartość ok 400 obr wtedy gdy próbowałem odpalić, wiadomo jak rozrusznik kręcił, a teraz nic rozrusznik kreci a obrotek nie żyje.. jak i silnik
    Obstawiam również że być może padła cewka albo czujnik położenia wału ( jakie są przyczyny gdy on padnie i gdzie go znaleść)
    Jest jakaś możliwość zdiagnozowania przez komputer?
    Są jakieś możliwości diagnozy bez wydatku pieniędzy ??
    Nie wiem co może być i proszę o pomoc i wskazanie przyczyn.
    Sprawdziłem i znalazlem 2 przekaźniki koloru brązowego. Lecz maja one numerki oznaczone od 1-5 (chodzi mi o wyjscia z przekaźnika) I teraz tak na pierwszym przekaźniku dochodzi napiecie 12 V przy przekręconej stacyjce, ze styków z wiązki o numerze 1( i on ma 12V) i 3 ( ma 12V). W drugiej wiazce do drugiego przekaźnika mam już jedno napięcie 12V i jest ono na styku nr 1. Przewody w wiązce są oznaczone takimi samymi numerami jak na przekaźniku.
    Czujnik położenia wału pokazuje wartość 231 ;/ Wcześniej jeszcze pokazywał 162 omy..
    Uruchomiłem pompe poprzez zwarcie 2 wtykow i pracowala.. tzn było ją słychać..
    Ogolny problem to brak iskry. Czy możliwe ze cewka padła? Z palucha gdy wsadzę swiece nie ma żadnego strzału.
    Czujnik położenia wału pokazuje wartość 231 ;/ Wcześniej jeszcze pokazywał 162 omy..
    Z góry thx za pomoc :D
  • Level 30  
    Poprzednik naprawiał pół roku zobaczymy czy będziesz lepszy.
  • Level 10  
    Wiesz mnie sie wcale na zawody nie zbiera :P Noo zobaczymy ale pewno bedzie to jakaś błachostka jak w wyzej wymienionym przypadku no coż ;/
  • Level 9  
    melas wrote:
    Poprzednik naprawiał pół roku zobaczymy czy będziesz lepszy.


    Ciekawy rodzaj pomocy na forum:|
    Poprzednik miał czym jeździć więc naprawą zajmował się w wolnym czasie, poczytaj posty!!!

    Dodano po 10 [minuty]:

    Chciał bym się dowiedzieć gdzie tego przekaźnika szukać z góry thx

    Witam.Tak szukaj u góry koło akumulatora.
    Są 2 skrzynki (ja miałem clio 1.4 8v)
    Posprawdzaj kable koło akumulatora zwłaszcza zielone!!!(nie wiem czemu zielone w UK na forach każdy rozpisywał się o zielonych kabelkach myślałem że bzdura a jednak nie)
    Ja kupiłem clipa i od tego czasu naprawiłem kilka innych sztuk.
    Bez podpięcia do kompa typu clip będziesz miał ciężko z diagnozą.
    Być może to komp czyli ecu jeśli tak to niskie koszta naprawy.
    Sprawdź czy żaden kabel się nie łamie, ja tak miałem.
    Powodzenia, pisz o postępach.
  • Level 10  
    Noo auto poszło do mechanika elektryka, jutro bede wiedział co zaatakowało moją renie ;)

    OK zrobione :) Można zamknać temacik..
    Przyczyna: Spalona scieżka w komputerze i przerwane przewody w izolacjach ;/
    Dziękuje za porady i pomoc :)
  • Level 1  
    Witam.

    Porada praktyczna.
    W przypadku braku iskry i sterowania pompą paliwa, przy występowaniu błędów 009 i 271.
    Zlokalizuj gniazo przekaźnikowe znajdujące się z prawej strony akumulatora i wypnij je z zaczepów, unosząc do góry.
    Pod jednym z trzech przekaźników znajdziesz cienki, zielony przewód...pociągnij go z umiarkowaną siłą, a wyjdzie z głównej wiązki, pokazując przegniłe miejsce uszkodzenia.
    Powodzenia.