Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes 124 hałas pod pokrywą zaworów

jakub sobiecki 27 Oct 2010 21:50 4173 11
  • #1
    jakub sobiecki
    Level 9  
    Witam wszystkich i proszę o pomoc w znalezieniu usterki.
    Jestem posiadaczem Mercedesa 124 z 88r. poj. 2.0 benz.
    Kilka dni temu skończyła swój żywot uszczelka pod głowicą. Niestety ale głowica złom. Kupiłem drugą i splanowałem. Cały osprzęt ze starej głowicy przełożyłem do nowej (czyt. używanej).
    Nowa była golutka, nie licząc kilku czujników.
    Wszystko zostało zmontowane, rozrząd ustawiony i porażka.
    Auto odpaliło bez większych problemów, ale pod pokrywą zaworów panuje niezła dyskoteka a dokładniej metaliczny stukot lub brzęczenie.
    Jest jeszcze jedno.
    Gdy auto pracuje na wolnych obrotach, wszystko jest ok (oprócz tego łomotu), podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła, obroty spadają do 100 a potem wracają do normy albo auto od razu gaśnie.
    Pomocy.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    tofik501
    Level 10  
    A wymieniałeś wraz z głowica popychacze zaworów?
  • #3
    jakub sobiecki
    Level 9  
    Popychacze zaworów włożyłem ze starej głowicy i wałek też ze starej.
    Dzisiaj byłem u mechanika podpytać i powiedział mi, że są przy popychaczach takie talerzyki regulacyjne i to tam musi łomotać. Kazał zmierzyć przerwę i dobrać odpowiednią grubość tych talerzyków.
  • #4
    romanhoks
    Level 16  
    Żle złożyłeś hydraulikę zaworową.
  • #5
    jakub sobiecki
    Level 9  
    A mógłbym prosic o opis jak to zrobić prawidłowo.
    Wydawało mi sie, że złożyłem wszystko w takiej kolejności jak było wcześniej.
  • #6
    pioart
    Level 38  
    jakub sobiecki wrote:
    Dzisiaj byłem u mechanika podpytać i powiedział mi, że są przy popychaczach takie talerzyki regulacyjne i to tam musi łomotać. Kazał zmierzyć przerwę i dobrać odpowiednią grubość tych talerzyków.

    To zmień mechanika .
    Pukać może wszystko , od wałka do samo-regulatorów , a jak tam rozrząd ? Sprawdzałeś?
  • #7
    jakub sobiecki
    Level 9  
    Rozciągnięcia łańcucha nie sprawdzałem, ale na starej głowicy wszystko było ok.
  • #8
    pioart
    Level 38  
    jakub sobiecki wrote:
    Rozciągnięcia łańcucha nie sprawdzałem, ale na starej głowicy wszystko było ok.

    Z całym szacunkiem , ale w jaki sposób personalnie TY chciał byś sprawdzić stan / rozciągnięcie/ łańcucha ?
    Pytałem o ustawienie rozrządu .
  • #9
    jakub sobiecki
    Level 9  
    Kąt wyciągnięcia łańcucha można sprawdzić. Rozrząd ustawiony prawidłowo.
    Górny wałek na znakach , koło pasowe na znaku OT

    Dodano po 4 [minuty]:

    A czy minimalnie przestawiony rozrząd może mieć związek z tym pukaniem?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Bo przyznam , że ustawiałem rozrząd z kumplem a było już późno i mogło coś się nam deczko umknąć. Jutro sprawdzę dokładnie ustawienie rozrządu:D
  • #10
    RsNeo
    Level 19  
    Witam kolegę a czy sprawdzałeś czy Twój wałek po włożeniu w "nową" głowicę nie ma luzów na żadnej kapie ? Zdaje mi się że Twój wałek jest bardziej "wyrobiony" w miejscach mocowania i to on może powodować taki stukot. Swoją drogą możesz zdjąć dekiel głowicy przykryć cały silnik szmatami i uruchomić silnik z otwartą pokrywą. Następnie po mimo rozchlapywanego wszędzie oleju naocznie sprawdzić co się dzieje i skąd dokładnie ten stukot dochodzi.
  • #11
    jakub sobiecki
    Level 9  
    jak zdążę , to jutro wszystko posprawdzam. Po uważnym przysłuchaniu się tym stukom wydaje mi sie , że dochodza one gdzieś z przodu silnika koło rozrządu.
  • #12
    anmarek1
    Level 1  
    [quote="jakub sobiecki"]jak zdążę , to jutro wszystko posprawdzam. Po uważnym przysłuchaniu się tym stukom wydaje mi sie , że dochodza one gdzieś z przodu silnika koło rozrządu.[/quote obnizyc gniazda zaworowe