Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes 124 hałas pod pokrywą zaworów

27 Paź 2010 21:50 3750 10
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich i proszę o pomoc w znalezieniu usterki.
    Jestem posiadaczem Mercedesa 124 z 88r. poj. 2.0 benz.
    Kilka dni temu skończyła swój żywot uszczelka pod głowicą. Niestety ale głowica złom. Kupiłem drugą i splanowałem. Cały osprzęt ze starej głowicy przełożyłem do nowej (czyt. używanej).
    Nowa była golutka, nie licząc kilku czujników.
    Wszystko zostało zmontowane, rozrząd ustawiony i porażka.
    Auto odpaliło bez większych problemów, ale pod pokrywą zaworów panuje niezła dyskoteka a dokładniej metaliczny stukot lub brzęczenie.
    Jest jeszcze jedno.
    Gdy auto pracuje na wolnych obrotach, wszystko jest ok (oprócz tego łomotu), podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła, obroty spadają do 100 a potem wracają do normy albo auto od razu gaśnie.
    Pomocy.
  • Poziom 9  
    A wymieniałeś wraz z głowica popychacze zaworów?
  • Poziom 8  
    Popychacze zaworów włożyłem ze starej głowicy i wałek też ze starej.
    Dzisiaj byłem u mechanika podpytać i powiedział mi, że są przy popychaczach takie talerzyki regulacyjne i to tam musi łomotać. Kazał zmierzyć przerwę i dobrać odpowiednią grubość tych talerzyków.
  • Poziom 15  
    Żle złożyłeś hydraulikę zaworową.
  • Poziom 8  
    A mógłbym prosic o opis jak to zrobić prawidłowo.
    Wydawało mi sie, że złożyłem wszystko w takiej kolejności jak było wcześniej.
  • Poziom 38  
    jakub sobiecki napisał:
    Dzisiaj byłem u mechanika podpytać i powiedział mi, że są przy popychaczach takie talerzyki regulacyjne i to tam musi łomotać. Kazał zmierzyć przerwę i dobrać odpowiednią grubość tych talerzyków.

    To zmień mechanika .
    Pukać może wszystko , od wałka do samo-regulatorów , a jak tam rozrząd ? Sprawdzałeś?
  • Poziom 8  
    Rozciągnięcia łańcucha nie sprawdzałem, ale na starej głowicy wszystko było ok.
  • Poziom 38  
    jakub sobiecki napisał:
    Rozciągnięcia łańcucha nie sprawdzałem, ale na starej głowicy wszystko było ok.

    Z całym szacunkiem , ale w jaki sposób personalnie TY chciał byś sprawdzić stan / rozciągnięcie/ łańcucha ?
    Pytałem o ustawienie rozrządu .
  • Poziom 8  
    Kąt wyciągnięcia łańcucha można sprawdzić. Rozrząd ustawiony prawidłowo.
    Górny wałek na znakach , koło pasowe na znaku OT

    Dodano po 4 [minuty]:

    A czy minimalnie przestawiony rozrząd może mieć związek z tym pukaniem?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Bo przyznam , że ustawiałem rozrząd z kumplem a było już późno i mogło coś się nam deczko umknąć. Jutro sprawdzę dokładnie ustawienie rozrządu:D
  • Poziom 19  
    Witam kolegę a czy sprawdzałeś czy Twój wałek po włożeniu w "nową" głowicę nie ma luzów na żadnej kapie ? Zdaje mi się że Twój wałek jest bardziej "wyrobiony" w miejscach mocowania i to on może powodować taki stukot. Swoją drogą możesz zdjąć dekiel głowicy przykryć cały silnik szmatami i uruchomić silnik z otwartą pokrywą. Następnie po mimo rozchlapywanego wszędzie oleju naocznie sprawdzić co się dzieje i skąd dokładnie ten stukot dochodzi.
  • Poziom 8  
    jak zdążę , to jutro wszystko posprawdzam. Po uważnym przysłuchaniu się tym stukom wydaje mi sie , że dochodza one gdzieś z przodu silnika koło rozrządu.