Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chrobotanie sprzęgła Vectra c 2.2 DTi

27 Paź 2010 21:57 7870 12
  • Poziom 14  
    Witam jak w temacie gdy silnik zimny strasznie chrobocze po wciśnięciu sprzęgła ustaje. Gdy już silnik się nagrzeje to wtedy ustaje. Podczas powolnego naciskania sprzęgła hałas staje się coraz głośniejszy i gdy jest już wciśnięte ustaje co to może być dwumasa czy może łożysko na wysprzęgliku
  • Poziom 9  
    No jest możliwość że to łożysko oporowe bo takie objawy właśnie występują ale nie jestem na 100% pewny
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    skłaniałbym się w strone dwumasowego sprawdż czy hałasuje przy gaszeniu
  • Poziom 11  
    Moim zdaniem dwumasa ale bez wyjęcia skrzyni i sprawdzenia wszystkiego nikt nie będzie pewny w 100% co "siedzi".
  • Admin grupy Samochody
    jasio1234567 napisał:
    Witam jak w temacie gdy silnik zimny strasznie chrobocze po wciśnięciu sprzęgła ustaje. Gdy już silnik się nagrzeje to wtedy ustaje. Podczas powolnego naciskania sprzęgła hałas staje się coraz głośniejszy i gdy jest już wciśnięte ustaje co to może być dwumasa czy może łożysko na wysprzęgliku
    To może być popsuta skrzynia.
  • Poziom 12  
    Ja także stawiam na koło dwumasowe, nic tylko skrzynie odkręcac.:(
  • Poziom 11  
    Pewnie będzie dwumasa ale niedawno w Omedze B miałem podobną historię a sprawcą okazała się jednak skrzynia. Bez zdjęcia skrzyni ciężko o diagnozę.
  • Poziom 9  
    Witam.

    Zaciąg ręczny , wrzuć jedynke i powoli popuszczaj sprzęgło jeśli przy końcu będzie chroboczało to prawdopodobnie dwumasa (nie zależnie czy silnik jest ciepły czy zimny) .
  • Poziom 14  
    ok zobaczę, A jeżeli to masa to ile jeszcze można pojeździć, Bo jeszcze problem z silnikiem cały czas tryb awaryjny z przepływomierzem. którego nie można wykasować. A czy ktoś naprawia sterowniki silnika psg16 nie pompy jak jest dużo ofert na allegro
  • Poziom 9  
    Trudno powiedzieć ile jeszcze możesz pojeździć... Możesz i jeszcze przejechać 10 tys kilometrów i sie nie zepsuje a możesz wyjechać z garażu i padnie...
  • Moderator Samochody
    jasio1234567 napisał:
    (...)jeszcze problem z silnikiem cały czas tryb awaryjny z przepływomierzem. którego nie można wykasować.(...)
    Jeśli usterka występuje to nie da się błędu wykasować, najpierw usuwa się usterkę, potem kasuje błędy. Skaner diagnostyczny nie naprawia usterek. Pamiętaj też, że sam fakt, że błąd dotyczy przepływomierza wcale nie oznacza, że uszkodzony jest przepływomierz. Różne błędy przepływomierza często są spowodowane nieszczelnością dolotu, zablokowanym EGRem, uszkodzoną turbiną, etc. Chyba że ECU wcale nie widzi odczytu z przepływomierza - wtedy albo sam czujnik albo jego wiązka są uszkodzone, jeśli jednak odczyt jest ale znacząco odbiega od oczekiwanego - istnieje spora możliwość, że odczyt jest prawidłowy, tylko coś sprawia że przepływ powietrza jest nie taki jak ma być.
  • Poziom 14  
    Witam. Problem rozwiązany okazało się że było mało oleju w skrzyni biegów. Dolałem ponad 1.5l i wszystko wróciło do normy. a słyszałem że oleju tylko wchodzi około 1.6-1.8 litra Tak więc miałem szczęście że jej nie zatarłem Bo w renówce brakuje oleju i zaraz skrzynia się zaciera wiem bo już wymieniałem te skrzynie