Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sharan 1.9 TDI 110km Afn praca silnika w zimnie

28 Paź 2010 09:58 8459 18
  • Poziom 9  
    Witam.
    Posiadam Sharana z roku 98 1.9 TDI 110 km AFN, auto ma przejechane 320 tys km.
    W ostatnim czasie mam problem z autem, mianowicie w lato tego problemu nie było(bo było ciepło), ale kiedy spadła temperatura poniżej 10 stopni to się zaczęło.
    Opis zdarzenia:
    wstaję rano, idę do garażu odpalam samochód, zamykam garaż no i ruszam daje mu obroty na 2000 i nagle silnik gaśnie, próbuje kręcić - kręcę - kręcę, odpala tak jakby na 3 cylindrach, z tyłu kupa dymu rzuca silnikiem jak cholera.
    Jechać nie mogę czekam, jakieś 2 minuty, praca silnika się normuje i wtedy powoli ruszam (ale nie przekraczam 2000 tyś obrotów), kiedy auto złapie trochę temperatury nic absolutnie się nie dzieje.
    Mogę jeździć cały dzień i wszystko ok, ale kiedy auto konkretnie ostygnie znowu to samo :( ps. kontrola vagiem nic nie pokazała, wymieniłem świece, czujnik temp., filtry, zmieniłem stację CPN i nadal to samo :(
    Dodaję film - http://yokass.wrzuta.pl/film/0ec76lfgunD/sharan_1.9_tdi
  • Poziom 9  
    a przeczyszczales przepustnicę ?
    Moderowany przez robokop:

    Ostrzeżenie. chyba nie muszę uzasadniać ?

  • Poziom 10  
    Przebieg 320tys to oznacza ze silnik jest dopiero dotarty miałem sharany z większymi przebiegami a jednego nawet z przebiegiem 960tys i to był aktualny przebieg sprawdzony przy tem -20 stopni odpalał bez trudu olej w normie na 15 tys do litra oleju, wracając do tematu podejrzewam ze problem tkwi w pompie paliwa bo w zasilaniu raczej nie, możesz go podłączyć na krótko z banki i sprawdzi cz to coś zmieni podejrzewam ze nie no ale będziesz pewien.
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Do roboty pompa oleju , nie domykają się zawory przez zbyt duże ciśnienie. Resztę postów pozostawię bez komentarza.
  • Admin grupy Samochody
    trionic12 napisał:
    Do roboty pompa oleju , nie domykają się zawory przez zbyt duże ciśnienie. Resztę postów pozostawię bez komentarza.
    Nie do roboty-do wymiany.:D
  • Admin grupy Samochody
    Jakie koszta?Pompa nie kosztuje dużo(nowa)Wymiana też prosta jak p....e
  • Poziom 37  
    Dobry jest tam kąt wtrysku? Też do sprawdzenia VAGiem.
  • Poziom 29  
    yokass napisał:
    t5 a skąd ta pewnosc :/ żeby nie wwalać się w koszta

    Jak chcesz miec pewnosc to zamiast czujnika cisnienia oleju podlacz manometr ,i zmierz cisnienie na zimnym silniku.Jesli przy wyzszych obrotach jest powyzej 7bar to pompa do wymiany .Tylko pewnie nie masz manometru a jego zakup to koszta jeszcze wieksze niz wizyta u mechanika :)
  • Poziom 9  
    właśnie kumpel jest mechanikiem i mówił coś na temat sprawdzenia ciśnienia zobaczymy ... już rano jutro będzie wiadomo :)
  • Poziom 25  
    Poinstruujcie mnie co maja niedomykajace sie zawory do tej chmury dymu ?
    Z filmiku wynika ,ze najpierw jest spalana wysoka dawka paliwa,czarny dym ,a chwile pozniej juz sam siwy dym od niespalonego paliwa .W czym tkwi szkopul z tym cisnieniem oleju ?
    ( nie czepiam sie tylko mnie to interesuje )
  • Poziom 9  
    witam zapomniałem odpisać :( mianowicie sprawdzone zostało ciśnienie oleju przez zegar (manometr) aż strach pisać bo zamknęło ten zegar na maxa takie ciśnienie jutro wymieniamy pompę oleju
  • Poziom 12  
    Witam temat dość stary ale go odświeże mianowicie mam taki sam problem z takim samym sharanem nie pozostaje już nic innego do wymiany jak pompa oleju po odnalezieniu tego postu zmierzę ciśnienie jutro tylko nurtuje mnie jedno pytanie,dlaczego przed odpaleniem na zimno po odłączeniu kierownicy turbiny tzn.bez doładowania odpala i wchodzi na obroty normalnie?? żadnych dymów i odpalania szatkowego?? i co najciekawsze z pół roku temu walczyłem z takim samym problemem w golfie i tam pomogło wymiana zaworu sterowania turbiną kąt wtrysku i dawka???a w tym przypadku nic nie pomaga i co jeszcze na poprzednim silniku klient miał takie problemy od czasu do czasu z dwa miesiące ma już inny motor i to się nasiliło za każdym razem rano odpala chwile popracuje zgasi silnik odpali i można działać! niedomykające zawory ma to sens po chodzie silnika ale co z doładowaniem ?bez działa normalnie a powinno być tak samo :idea:
  • Poziom 12  
    Ciśnienie oleju sprawdzone teza pompy olejowej obalona 1,5 bara na wolnych 3 do 4 na wysokich :idea: pomysły już wyczerpane :cry:
  • Poziom 16  
    Wiem ze temat stary ale moze sie przyda komus, mialem podobnie, to cisnienie spalin otwieralo zawory, objaw wystepuje w autach z turbina ze zmienna geometria lopatek, z zasady jej dzialania lopatki maja sie domykac zeby wytworzyc odpowiednie cisnienie spalin przy niskich obrotach poto by napedzic wirnik turbiny. Z roznych przyczyn np. zly montaz pierscienia w zmiennej geometrii lub zle ustawiony ogranicznik domkniecia kierownic skutkuje tym ze domykaja sie one za bardzo co z koleji doprowadza do duzego wzrostu cisnienia spalin w kolektorze wydechowym (przestrzen miedzy glowica a turbina) i cisnienie to moze pokonac sile sprezen zaworowych i otworzyc sobie zawory i wpasc do cylindrow, czyli otworzyc te zawory ktore powinny byc zamkniete, do tego dochodzi jakosc sprezyn zaworowych lub nawet zdaza sie ze nie sa zamontowane wszystkie bo sa tam podwojne sprezyny i ktos kiedys mogl jednych z nich nie zamontowac. Efekt jest taki ze silnik zaczyna chodzic na nie wszystkie cylindry (skoro otwarly sie niekontrolowanie zawory to nie moglo dojsc do zaplonu bo nie bylo cisnienia w cylindrze), ktos powie dobrze ale silnik chodzil tak przez kilka, kilkanascie sekund. Dlatego ze następstwem tego jest zle dzialanie hydrauliki w zaworach i tyle trwa wyplyw oleju z popychaczy hydraulicznych. Dlatego pompa oleju i uszkodzenie zaworu przelewowego zdarza sie ale nie zawsze jest to przyczyna takiego zachowania jak w tym temacie.