Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E39 2.5TDS 96R Problem z odpaleniem zimnego silnika

28 Paź 2010 14:14 12347 9
  • Poziom 2  
    Witam jestem posiadaczem bmw 525 2.5tds.W wakacje włożyłem do tego auta drugi silnik z całym osprzętem i objawy są identyczne jak i w poprzednim.Gdy samochód jest ciepły pali na dotyk ale jak postoi całą noc przy np. -1 mrozie nie ma szans go odpalić.Auto dymi w czasie kręcenia i po jakimś czasie chce juz wejść na obroty lecz nie moze.Po kilku minutach katowań udaje się odpalić.Odpali poszarpie chwile obrotami i jest ok.Świece żarowe wymienione na poprzednich bylo identycznie.Sprężanie ok.Nie wiem jak to jest z tą pompką paliwa w zbiorniku.Czytałem na forum że po włączeniu zapłonu i zdjęcia wężyka przy filtrze powinna lać ropę a u mnie nic się nie dzieje zero wycieków.Po założeniu nowej pompki objaw ten sam.Nie wiem czy tak powinno być czy ktoś nie doświadczony się wypowiada że jednak powinna lać.Ręce mi opadają na ten samochód a nie wyobrażam sobie co będzie przy mrozach -20.Dodam jeszcze że miesiąc temu kupiłem akumulator 110ah i kręci jak głupi
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 31  
    dwie rzeczy do sprawdzenia:
    zasilanie tych nowych świec i początek tłoczenia
  • Poziom 2  
    Dzięki za odp
    Przy zakładaniu świec sprawdzałem czy wszystkie grzeją i było ok.
    Kąt wtrysku próbowałem ustawiać sam na wyczucie ale niestety różnice w rozruchu było czuć tylko na ciepłym silniku raz palił szybciej a raz wolniej lecz na zimnym brak reakcji czy pompe przesune czy nie przesune.Teraz jest przesunieta na max do góry i w takiej pozycji ciepla pali mi na dotyk

    Dodano po 4 [minuty]:

    Dziś rano próbowałem ją zapalić i było bez odzewu dodam ze stała w garazu a na dworze było -1.Polałem pompę dobrze ciepłą wodą prawie zagotowaną.Odczekałem chwile aż pompa zrobi się ciepła i po kilku obrotach zapaliła.Nie był to piękny rozruch ale widać było że auto odrazu zaczeło się odzywać.Czy to może być wina pompy ?
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Na oko to wiesz jak się skończyła przypadłość pewnego chłopa.
    Do ustawienia początku tłoczenia potrzebny jest zegar.
    Twoje auto to prawie zabytek, więc pompa na prawo niedomagać, lecz zazwyczaj objawy są zupełnie odwrotne (tzn. Nie pali jak ciepły, a po zalaniu zimną wodą odpala). Druga sprawa, że nastawnik może wymagać czyszczenia. Masz objawy nie działających świec lub zapuźnego zapłonu.
    Ustaw zapłon zgodnie ze sztuką to będziemy mogli iść dalej, bez tego marnujesz swój czas.
  • Poziom 2  
    Problem rozwiązany
    Ponownie sprawdziłem świece żarowe.Zasilanie miała każda lecz 3szt. nie grzało.Wymieniłem na nowe i samochód pali po pierwszym obrocie :) Ciekawe czy tak fajnie będzie jak na dworze mróz złapie -20.
    Dzięki za pomoc
  • Poziom 2  
    Witam , jestem posiadaczem BMW e39 525TDS z 1998r.

    Auto w ogóle nie chce zapalać .. po podpięciu do komputera wyskakuje ze jest błąd 'timing incandescence', spalony jest bezpiecznik sterownik silnika (chociaż nie wiem czy to ma cos wspólnego bo auto paliło) sprawdziłem pompke w baku i działa sprawnie( odpiąłem wężyk przed filtrem i paliwo leje sie bardzo powoli .. nie wiem czy tak ma być czy nie ) podgrzewacze sprawne.

    auto odpala tylko wtedy jeżeli sie go pociągnie , silnik wtedy pracuje jak igła , ma moc , nie kopci i jak sobie pochodzi to auto przez jakąś godzine mozna odpalić .. później pozostaje tylko holowanie

    Szukałem juz na wielu forach internetowych jednak zadne z nich nie rozwiązywało mojego problemu.:|

    co może byc przyczyną tego ? bardzo prosze o pomoc.
    z góry dziekuje. ;)
  • Poziom 31  
    Nie grzeją Ci świece żarowe
  • Poziom 2  
    właśnie w tym problem ze swiece grzeją , sprawdzałem je na prostowniku i miernikiem przy startowniu silnika..
  • Poziom 1  
    Jeżeli są sprawne swiece żarowe i działa pompa paliwa problemem może być schodzenie paliwa do zbiornika. W pompie wtryskowej jest zaworek zwrotny który często ulega uszkodzeniu.Wystarczy założyć na wężyk zasilający pompę zaworek zwrotny i problem z głowy.Trzeba tylko tylko prawidłowo go zainstalować i na właściwym węzyku.
  • Moderator na urlopie...
    A może po prostu układ zasilania paliwem się zapowietrza? Proponuję sprawdzić właśnie czy w tych momentach, kiedy silnik nie chce zastartować, sprawdzić czy podawane jest paliwo na wtryskiwacze.