Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 124/420 2003, zapala się jednocześnie EDC wraz z ABS.

28 Paź 2010 19:51 6340 13
  • Poziom 39  
    Dzieje się tak przez 90% jazdy.
    Kontrolki zachowują się, jak by były połączone galwanicznie razem, a tak nie jest.
    Dzięki za porady.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 31  
    Na początek proponuję odczytanie błędów z tych sterowników
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 39  
    EDC nie ma błędów, ABS jutro.
  • Poziom 31  
    A próbowałeś na postoju wywołać jakiś błąd? (np. w edc, by zobaczyć czy pojawią się obie kontrolki)
  • Poziom 39  
    Sprawdzę, ale po co, skoro są odseparowane, sprawdzałem miernikiem.
    Auto jest z EBS.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Bo mało prawdopodobne jest, że komp zapali kontrolkę EDC i nie zapisze błędu.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Proponuje za w czasu sprawdzić czy wiązka się nie przetarła ta z prawej strony auta co wychodzi z kabiny na ramę.Bo skutki mogą być drogie .Robiłem scanie co też miała dziwne wejścia z kontrolkami na końcu to przy wciśnięciu EDC żeby sprawdzić kody wystartował rozrusznik i zapaliła się wiązka EDC spalił się sterownik EDC RET EBS wszysko co miało połączenie przez CAN i niestety żadne kody wcześniej nie pokazały żadnych usterek .Tylko raz po raz jakby rozrusznik nie chciał się odezwać koszty wyszły około 4tys sterowniki zakupowane ze szrotów używki.
  • Poziom 39  
    Prawa strona została sprawdzona (to standart w scani).
    Te błędy same się kasują po ustąpieniu usterki, jutro poznam kody ABS.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Proponuje najlepiej żeby od razu nie rozpruwać wiązki to odłączyć całkowicie akumulatory i z prawej strony kabiny jak otworzysz boczek nad wlotem powietrza do filtra jest plastikowa osłona a pod nią masz kostki łatwe do odpięcia opisane każda z nich wypnij kostkę EDC UWAGA UWAGA nie pod napięciem oraz wypnij przy silniku dolną kostkę z EDC górnej nie musisz bo to idzie na pompowtryskiwacze i weź najprostszą kontrolkę lub inny miernik do sprawdzania przejścia do prześwietlania przewodów i sprawdź czy któryś z przewodów niema styku z innym bo niema prawa mieć .Najlepiej zrobić to we dwóch bo samemu ciężko wykonać ze względu na ilość przewodów i długość wiązki .Zawsze możesz zadzwonić to coś podpowiem bo osobiście miałem te kable wszystkie wyjęte na zewnątrz.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Jeszcze wchodzi w opcje kostka stacyjki jadąc auto ma wibracje i masz słaby styk pinów bo i tam się wiązka łamie od podnoszenia kierownicy jest to dość możliwe że minimalna przerwa w napięciu i kontrolki bedą szwankować a błędu nie pokaże .Na postoju na odpalonym silniku ruszaj kierownicą góra dół z 10 razy może coś wyjdzie w praniu.Przerabiałem wątek w czasie jazdy radio traciło zasilanie .

    Dodano po 15 [minuty]:

    Oczywiście o to sprawdzanie we dwóch to chodziło mi o prześwietlenie wiązki od kostki z podszybia do sterownika EDC na silniku bo na zwarcie zrobisz to sam i z obu stron wiązki wykonaj czynność
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Moja propozycja: Poszukaj kogoś z komputerem diagnostycznym, który czyta scanie i zrób jazdę próbną. Myslę że koszt nie przekroczy 200 pln i bedziesz wszystko wiedział.
  • Poziom 39  
    Błędy ABS to 61 i 21. okablowanie jest sprawdzone w wiadomych miejscach, brak przerw i zwarć.
    Po zgaszeniu auta i odpaleniu, kontrolki gasną i nie wiem czego szukać.
    Dzisiaj wymieniłem pompowtryska, bo pokazał jego błąd, usterka znów pojawiła się przy przejażdżce, potem znikła przy gaszeniu motoru, auto pojechało i po 200 km na razie jest cisza??
    Dzięki za podpowiedzi, zobaczymy co dalej.
  • Pomocny post
    Specjalista - układy wtrysku Diesel
    61 Zbyt długi czas odpowiedzi CAN między EBS a Retarderem.
    może jakieś przerwy w zasilaniu retardera albo w przewodach lub samym CAN?
    21 koniec listy błędów (tylko 21 to brak błędów)
    Przydałyby się jeszcze usterki retardera
    (8 6 4 i 2 to przykładowa konfiguracja retardera po tej sekwencji następuje lista usterek. np. 49 alarm z systemu ABS).
  • Poziom 39  
    Retarder funkcjonuje bez problemowo, poczekamy, zawsze można to sprzedać Scani, niech szukaja.
    Na razie przerwa, auto wróci za 2 tygodnie z trasy.
  • Poziom 39  
    Problem rozwiązany, po wymianie 2 pompowtrysków, jednak jest związek z ABS i silnikiem, z racji układu kontroli trakcji ATC.
    Pozdrawiam.