Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centrala Hormann A100 szukam instrukcji obsługi

28 Paź 2010 23:55 8092 14
  • Poziom 18  
    Poszukuję instrukcji do centrali Hormann A100 , będę bardzo wdzięczny .
  • Poziom 20  
    Można prosić ewentualnie jakieś zdjęcie tej centrali? najlepiej panelu zewnętrznego
    jak i wnętrza. Jakoś nie mogę skojarzyć tego produktu.
  • Poziom 18  
    Ze zdjęciem może być mały problem, obudowa wygląda bardzo podobnie jak A60 z tym, że na panelu ma jeszcze wyłącznik 3-fazowy 0-1, i oczywiście model A100. Podłączone są fotokomórki i zabezpieczenia sks ( to wszystko działa), silnik bardzo podobny do WA100 z tym, że posiada 3 krańcówki ( 2 działające w kierunku na dół i jedna do góry). Problem z tym mam taki że nie ma podtrzymania pracy. Silnik pracuje około 2 sekundy po wciśnięciu przycisku i się zatrzymuje. Wygląda to podobnie jakby zadziałało przeciążenie ale brama porusza się bardzo lekko. Przyznam, że też pierwszy raz to widzę. W środku jest kilka przesuwek i przycisk. Może coś by trzeba zaprogramować....
  • Poziom 20  
    Niestety nie posiadam dokumentacji do tego napędu, możesz poszukać na stronie http://www.marantec.com/ swojego czasu Hormann zaopatrywał się u nich i praktycznie jak się pogrzebie w dziale serwis (sterowniki serii Control a silniki Dynamic) to można tam znaleźć instrukcje do napędów serii WA100 oraz central do nich.
    Sprawdziłbym jednak obwód sks-sów. Usterka wygląda jak by w momencie rozruchu silnika coś przerywało fotki i napęd przechodzi automatycznie z pracy na impuls na pracę ręczną (praca w trybie Totman)
  • Poziom 18  
    Wielkie dzięki ale to nie jest to. Jest to napęd na szynie. Instrukcja której potrzebowałem była do centrali A100 z napędem osiowym WA100.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ja również nie kojarzę tego napędu , mam instrukcję do A/B 445 .Z tym napędem miałem podobne hece , brama działała w dużym zakładzie przy dostępie wieluset ludzi , dopiero po jakimś czasie doszedłem że ktoś , może samo , może jakiś impuls zakłócający z pobliskich maszyn , w każdym razie w menu1 -ustalenie rodzaju montażu -przestawił się właśnie rodzaj montażu z pionowego na poziomy i to skutkowało brakiem podtrzymania.Sprawdź jeszcze czy na zasilaniu nie zamieniono kierunku faz , może elektronika zabezpiecza się przed złym kierunkiem obrotów silnika.
  • Poziom 24  
    Hormann swojego czasu posiadał takie centrale co już koledzy napisali .A gdyby była odwrócona kolejność faz to by brama działała w kierunku odwrotnym od oczekiwanego.Parametry centrali same się nie przestawią .Sprawdź przewód sygnałowy między centralą a silnikiem.Napędy wa100 maiły też problem z enkoderem.Na kółku magnetycznym zbierały się opiłki metalu i inne zanieczyszczenia i enkoder błędnie odczytywał pozycję lub wcale jej nie odczytał.Daj jakieś zdjęcie wykonane od czoła napędu.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    VIRUS32 napisał:
    Parametry centrali same się nie przestawią .
    Parametry centrali zapisywane są w pamięci nieulotnej eeprom. Teoretycznie powinny być niekasowalne bez ingerencji użytkownika centrali , ale w praktyce poszczególne bajty mogą być wykasowane przy zbiegu niekorzystnych okoliczności , takich jak harmoniczne częstotliwości pasożytniczych generowane przez pracujące i nieodkłócone obok maszyny , nieodległe wyładowanie atmosferyczne , nagły zanik i powrót napięcia zasilającego , pogorszenie filtracji napięcięć systemowych centrali.wreszcie sam eeprom może być wadliwy.W swojej praktyce kilkunastokrotnie musiałem poprawiać nastawy różnych central rozprogramowanych bez ingerencji użytkownika. Następna sprawa , nigdy nie spotkałem na napędach bram które są umieszczane z reguły na wysokości kilku metrów tylu opiłków metali które zakłócałyby pracę enkondera , z reguły jest tam dużo kurzu i brudu które są diamagnetyczne tak że myślę że to nie to.Pożądane zdjęcie centrali i napędu.
  • Poziom 24  
    Jeszcze widocznie mało widziałeś kolego . Opiłki metali dostrzeżesz dopiero gdy zdejmiesz obudowę silnika . Osadzają się wewnątrz napędu na kółku magnetycznym umieszczonym na osi sinika więc z zewnętrznej strony nie jesteś w stanie tego dostrzec chyba że ktoś ma RTG w oczach . Problemy pojawiają się wtedy gdy okablowanie napędu jest nieumiejętnie poprowadzone . Pozdrawiam .
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie licytujmy się ile kto widział i co kto wie kolego.Nie o to tu chodzi.Jeżeli jak twierdzisz mogą znajdować się tam opiłki metali to jest ewidentny bubel producenta który nie zadbał o uszczelnienie tego elementu,ja w każdym razie widziałem wiele różnego rodzaju enkonderów i prądnic tachometrycznych silników pracujących w ekstremalnych warunkach gdzie magnesy obrotowe były czyste jak łza. Poprawne okablowanie to podstawowe abecadło montera , nie wyobrażam sobie by ktoś mógł to spieprzyć i ktoś odebrać. Reasumując dalej nie mamy odpowiedzi dla pmirkowicza , ja czekam na zdjęcie bo nie kojarzę tej centrali ,z Hormannami miałem mniej do czynienia jak z innymi napędami . co innego jak kolega VIRUS32 który jak widzę z logo ma je w małym palcu .Serdecznie pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Witam,
    widzę że temat nie był rozwiązany, sam teraz potrzebuję takiej instrukcji, czy ktoś może mi pomóc? hormann a100
  • Poziom 11  
    Witam bardzo bym prosił o POMOC.
    Potrzebował bym schemat lub instrukcje do napędu hormann
    Napęd to hormann wa100, a centrala hormann A50
    Będę bardzo wdzięczny z Poważaniem kamilbuli
  • Poziom 11  
    Jeśli nie znalazles nic w internecie, to radze zglosić sie do dystrybutora na Polskę, oni pomogą.
    Pozdrawiam