Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nokia N86 - plamy na zdjęciach, serwis umywa ręce

mkmck 29 Paź 2010 16:47 4559 13
  • #1 29 Paź 2010 16:47
    mkmck
    Poziom 8  

    Witam
    Posiadam telefon Nokia N86 od grudnia 2009. Po jakimś czasie zaobserwowałem, że na zdjęciach zaczynają się pojawiać plamki. Zaczęło się od jednej, potem kolonia się rozrosła. Z mojego doświadczenia z fotografią wynika, że zapaskudziła się matryca. Poza tym na ekranie pod obudową dostrzegłem kurz, więc wniosek jest prosty - telefon chłonie kurz jak odkurzacz.
    Niedawno telefon trafił do serwisu na ul. sienną w Warszawie do Centrum GSM. Za pierwszym razem nic nie zrobili. Po mojej zdecydowanej interwencji telefon został z zapewnieniem, że trafi do serwisu centralnego i ewentualnie mogą wymienić mi tylną obudowę wraz z szybką na aparat bo jest zakurzona, a ja mam składać reklamacje.
    No i tak też zrobili - wymienili prawie całą obudowe (poza klapką) bo zażyczyłem sobie, żeby się pozbyli kurzu z ekranu. Wymienili też USB bo przerywało i prawdopodobnie cały ekran (zamiast czyścić). No i wiadomo, plamy nadal są.

    Dowiedziałem się od nich, że gwarancja dwuletnia nie obejmuje aparatu i obudowy. Obejmuje natomiast płytę główną. Wydaje mi się więc dziwne, że wymienili mi obudowę, a nie chcieli wymieniać aparatu. Ale tu moje pytanie - czy aparat nie jest elementem płyty głównej? Może jest ktoś w posiadaniu serwisówki tego telefonu. Jeżeli tak, może zapodać jak to wygląda. Poza tym nie jestem pewien, czy jest gdzieś wyszczególnione, na co jest 2 lata gwarancji. Muszę się tym zainteresować bo czuję się oszukany.

    Zdjęcie wygląda następująco
    Nokia N86 - plamy na zdjęciach, serwis umywa ręce

    0 13
  • #3 29 Paź 2010 21:36
    mkmck
    Poziom 8  

    Dodałem zdjęcie w pierwszym poście

    Doczytałem się, że:

    Code:

    (...)Szczególne okresy gwarancji:
    a) 24 miesiące na telefon komórkowy oraz 12 miesięcy na akcesoria (niezależnie od tego czy wchodzą one w skład pakietu sprzedażnego telefonu czy też sprzedawane są oddzielnie) inne niż zużywające się części i akcesoria , wyszczególnione w pkt b) i c) poniżej;
    b) 6 miesięcy na następujące zużywające się części i akcesoria: baterie, ładowarki, podstawki do telefonu, zestawy słuchawkowe, kable i obudowy;
    c) 90 dni na nośniki, na których znajduje się oprogramowanie, np CD-rom, karta pamięci


    Nie mam pojęcia, czego może dotyczyć zapis o 12 miesiącach. Wiem natomiast, że aparat nie kwalifikuje się do akcesoriów na gwarancji 6-miesięcznej, a dwudziestocztero...

    Wg serwisówki aparat to osobny modulik przyłączany do płyty głównej. Nie rozumiem zatem, dlaczego serwis tak broni się przed jego wymianą.

    Co proponujecie w takiej sytuacji? Czy składać reklamację na naprawę czy na niezgodność produktu/towaru z umową? Ma ktoś w ogóle informacje, jak zrobić to w nokii?

    0
  • #4 30 Paź 2010 10:04
    plustek
    Poziom 31  

    Serwis bez dwóch zdań powinien wymienić kamerkę przez cały okres gwarancji. To, co z Tobą zrobili, to czyste zbijanie klienta, bądź telefon trafił do Nokia Care, gdzie mają tylko uprawnienia na poziom 1 i 2 i takich rzeczy zrobić nie mogą.

    0
  • #5 31 Paź 2010 01:11
    mkmck
    Poziom 8  

    A znacie numer do biurem reklamacji nokia? Na stronie jest kontakt drogą mailową. Wolę zadzwonić.

    EDIT:
    Już znalazłem. Zajmę się sprawą...

    0
  • #6 18 Lis 2010 23:24
    mkmck
    Poziom 8  

    Przepraszam za podwójny post, ale pewnie nikt tu już nie zagląda. Otóż wysłałem maila reklamacyjnego do działu reklamacji Nokia. Po prawie dwóch tygodniach otrzymałem odpowiedź. Pani pisała, że naprawa aparatu odbyła się tak jak powinna i ze aparat przeszedł test prawidłowo. Tymczasem w serwisówce lvl 3 i 4 jest poświęcony rozdział kamerze i m.in. zabrudzeniom na matrycy. Doczytałem się, że jeżeli brud znajduje się pod szybą chroniącą obiektyw to kwalifikuje się to do wymiany obudowy. Natomiast jeżeli to nie pomoże i okaże się, że zabrudzenia są na matrycy to cały moduł kamery powinien byc wymieniony. Teraz pytanie, czy powinienem tego użyć jako dowodu czy raczej nie powinienem się chwalić, że mam dostęp do serwisówek?

    0
  • #7 18 Lis 2010 23:49
    Poles
    Poziom 11  

    Moim zdaniem ich obowiązkiem jest pozbycie sie twojej wady na gwarnacji, 24 miesiące obejmuje cały telefon, 12 miesięcy jest na akcesoria a aparat zdecydowanie do nich nie należy. Nigdzie przeciez nie pisze że 24 miesiące nie dotyczą kamery, co do dostępu do serwisówke w tej chwili każdy może je sciągnąć z internetu więc mając taką widze sądze ze może to zadziałać tylko na twoją korzysc.

    0
  • #8 18 Lis 2010 23:52
    plustek
    Poziom 31  

    6 miesięcy jest na akcesoria i obudowy, 3 na nośniki - karty pamięci, płyty CD/DVD. Taka usterka bez dwóch zdań musi być naprawiana gwarancyjnie.

    0
  • #9 19 Lis 2010 09:47
    luxxxus
    Poziom 20  

    Wejdz na stronę www.regenersis.pl wydrukuj formularz , wypełnij go , zapakuj telefon i wyślij na podany adres DHLem. Jak będziesz zamawiał kuriera zaznacz że wysyłka ma być na koszt odbiorcy. W ciągu tygodnia powinieneś otrzymać telefon z powrotem naprawiony.

    0
  • #10 19 Lis 2010 10:10
    mkmck
    Poziom 8  

    Niestety, ale telefon był w tym serwisie. Został wysłany z punktu Nokia Care (Centrum GSM) na ul. siennej, gdzie zanosiłem telefon. Wymienili obudowe... Mogę jeszcze spróbować wysłać go bezpośrednio, może Centrum GSM miało jakiś wpływ na to, że nie wymienili tego co powinni :P

    0
  • #11 19 Lis 2010 10:51
    *Pszczolek*
    Poziom 15  

    Walcz o swoje. Tak jak koledzy pisali już wyżej, taka usterka powinna zostać naprawiona gwarancyjnie. Nawet jeżeli telefon był już w danym serwisie, możesz reklamować naprawę - w końcu nie została usunięta usterka na jaką zgłosiłeś telefon.

    0
  • #12 19 Lis 2010 10:55
    mkmck
    Poziom 8  

    Do Nokii poszedł kolejny mail reklamacyjny. Mam nadzieję, że kobicie w miarę obrazowo wytłumaczyłem, że wciska mi teksty jakby miała do czynienia z przedszkolakiem. Nie zostawie tego tak.

    0
  • #13 19 Lis 2010 15:07
    OlekMTG
    Poziom 34  

    W podpisie masz podaną miejscowość Komorów - to ta między Jankami a Pruszkowem? Jeśli tak to nawet osobiście możesz podrzucic telefon do regenersis (to tylko kilka kilometrów), na punkcie przyjęć z pewnościa wytłumaczysz w czym jest problem no i telefon zapewne będzie do odbioru następnego dnia.

    0
  • #14 19 Lis 2010 16:00
    mkmck
    Poziom 8  

    OlekMTG napisał:
    W podpisie masz podaną miejscowość Komorów - to ta między Jankami a Pruszkowem? (...)

    Zgadza się
    OlekMTG napisał:
    (...) osobiście możesz podrzucic telefon do regenersis (to tylko kilka kilometrów), na punkcie przyjęć z pewnościa wytłumaczysz w czym jest problem no i telefon zapewne będzie do odbioru następnego dnia.

    I chyba tak zrobie, mam nadzieje, że to przejdzie :|

    0
  Szukaj w 5mln produktów