Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Xsara picasso swieci sie kontrolka akumulatora

29 Paź 2010 19:48 8550 9
  • Poziom 14  
    Witam
    po wyłaczeniu zapłonu kontrolka ładowania zapala się na stałe a auto nie odpala, nie wyłączał się też alarm ( montowany w nadkolu) alarm jest w tej chwili odłączony ale samochód nie zapala
  • Poziom 39  
    Kontrolka ładowania gaśnie dopiero po uruchomieniu silnika wiec objaw jaki opisujesz w temacie jest normalny i nie powinieneś się tym niepokoić.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Własnie pali sie po wyjęciu klucza ze stacyjki

    Dodano po 2 [minuty]:

    Gorzej że nie chce zapalić
    rozłaczony został autoalarm bo podejrzenie padło na niego bo nie wyłączał się ale auto dalej nie zapala, coprawda nie namierzyłem jakiegokolwiek odcięcia
  • Poziom 39  
    Jak się pali po wyjęciu klucza ze stacyjki to, w przypadku nowszych xsar CAN/VAN (poznać je można po obecności przełącznika zespolonego wycieraczek i świateł, tzw "COM"), też jest normalne - znaczy to, że pojazd jest w trybie "eko". Tak jak w poprzednim przypadku kontrolka gaśnie po uruchomieniu silnika.

    To, że nie można auta uruchomić to już zupełnie inna bajka, ale sadząc po tym jak opisujesz usterkę, nie przypuszczam abyś posiadał wiedzę i sprzęt potrzebny do zdiagnozowania i naprawy uszkodzenia. Dlatego polecam dobrego mechanika.
  • Poziom 14  
    Usterka związana jest z alarmem ponieważ alarm przestał reagować na pilota fabrycznego i w tym momencie powstał problem z odpaleniem silnika
    Centralka alarmu zamontowana jest w nadkolu - czy odcina jakiś obwód?
  • Poziom 39  
    Typów alarmów w samochodach są setki, do tego większość z nich można zamontować w różny sposób więc jak ci mogę odpowiedzieć na to pytanie? Tak jak wyżej ci radziłem jedź do warsztatu bo sam nie dasz rady.
  • Poziom 14  
    Zgodzę się alarmów są setki ale ten jest montowany seryjnie w salonie citoena
  • Poziom 39  
    No, no, czego tu się dowiaduję - tak czuję, że może tylko jeszcze najwyżej 10 dalszych twoich postów i w końcu będziemy wiedzieli wszystko o twoim problemie (p.11 regulaminu).

    To, że alarm jest montowany w serwisie nie musi niczego oznaczać. Różne serwisy montują rożne alarmy. Miarodajna byłaby informacja czy to jest alarm tzw. "fabryczny" czyli Texalarm (inna nazwa texton, delphi) multipleksowany czy też alarmy Cobra (kilka rodzajów) i Metasystem. Do tego istnieje jeszcze Texalarm niemultipleksowany. Alarmy Cobra i Metasystem mają możliwość zamontowania odcięcia (wiązka posiada takie przewody) aczkolwiek rzadko było to stosowane. Texalarm nie ma takiej opcji. Poza tym niektóre serwisy montowały swoje własne alarmy spoza sieci CP.

    Generalnie rzecz biorąc nie przypuszczam, żeby w twoim aucie było zamontowane odcięcie.
  • Poziom 14  
    Dziękuje za próbę pomocy nie chodziło mi o rady w stylu jedź do mechanika itp. bo to jest bez sensu, ale każdy sposób na zdobycie punktów jest dobry, czasami ktoś mógł mieć podobny problem i już się z nim uporał, więc takich rad szukałem, ale trudno, ja swój problem rozwiązałem auto pojechało o własnych siłach
    gdyby ktoś miał podobny problem to zapraszam chętnie udzielę rzeczowej rady