Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Świeca płomieniowa...ursus c-360???

szwagier00000 25 Gru 2010 12:28 48897 57
  • #31 25 Gru 2010 12:28
    skorpion1272
    Poziom 18  

    Zgadzam się z poprzednikami i przyznaje się do błędu. świece w samochodach osobowych służą do podgrzewania mieszanki w komorach spalania. Do podgrzewania powietrza w kolektorze służą inne świece wykonane z drutu oporowego.
    Więc wg. mnie najlepszym wyborem do ciągnika rolniczego będą umieszczone w kolektorze dolotowym świece żarowe od Ursusa C-330 ze względu na niską cenę i dostępność.

  • Fibaro
  • #32 04 Sty 2011 20:56
    tomaszkwiatkowski900
    Poziom 2  

    Dzisiaj testowałem świece płomieniową w c-360 i muszę wam powiedzeć, że jestem mile zaskoczony.Ciągnik był nieodpalany od miesiąca i niezalewałem go ciepłą wodą odpalił bez żadnego problemu. Polecam gorąco takie rozwiązanie.

  • #34 05 Sty 2011 19:50
    tomaszkwiatkowski900
    Poziom 2  

    Świecę założyłem oryginalną od mf ferguson. Problem polegał na tym,że musiałem dorobić nakrętkę żeby pasowała do gwintu który jest na świecy. Gwint ten jest niestety calowy 12/1" . Nakrętkę wspawałem oczywiście w kolektor ssący zaraz na początku lekko pochyloną żeby ominąć kolektor wodny. Zasilanie doprowadziłem od filtrów paliwa gdyż uważam, że paliwo musi być czyste żeby zaworek, który zamontowany jest w świecy działał bezawaryjnie.
    Do zamontowania instalacji elektrycznej potrzeba około 2 m. kabla i włącznik taki jak jest do odpalania ciągnika.
    Przewód podłączyłem pod stacyjkę.
    Mam fajne cztery fotki ale mam problem z umieszczeniem ich na forum.

  • #35 05 Sty 2011 20:03
    gizbern26
    Poziom 10  

    Gwint jest 7/8" i nie trzeba toczyć tylko pasuje nakrętka koła od Volvo albo Scani ciężarowej.

  • #36 18 Mar 2011 23:57
    carauto
    Poziom 10  

    Wszystko się zgadza gwint na świecy od MF jest calowy, ale jest go tam 2 do 3 zwoje, można zastosować nakrętkę koła od Skoda-Liaz, ona jest metryczna ale pasuje, ma gwint 22x2. Co do elektryki może być przycisk taki jak od zapalania lub stacyjka od MF (dobre rozwiązanie). Stacyjka od MF likwiduje pewne problemy które występują w stacyjce Ursusa. Orginalna stacyjka Ursusa (od nowości) jest dobra ale dostępne teraz podruby służą 1 miesiąc (chodzi o styki po wciśnieciu kluczyka). Montujemy stacyjkę MF (stara stacyjka zostaje, służy tylko do włączania świateł) i na styk "1" MF (duży wtyk) dajemy zasilanie od rozrusznika (przewód który był na "30"Ursusa, z małego wtyku "1" MF dajemy na "30" Ursusa, przewody z zacisków "15" i"54" Ursusa dajemy na "2" MF, z "3" MF dajemy na świecę (i ewentualnie na kontrolkę świecy), na "4" MF podłączmy rozrusznik. Po tej modyfikacji stara stacyjka służy tylko do włączania świateł (kluczyk może pozostać tam na stałe) a nowa od MF włącza nam "na raz zapłon" przekręcając dalej włącza świecę i dalej rozrusznik. Można jeszcze inaczej (dotyczy świateł aby gasły po wyłączeniu stacyjki MF) Po krótce: zasilanie z rozrusznika na "1" MF z"1"MF na "57" Ursusa, z "2" MF na "30" Ursusa (światła postojowe działają bez kluczyka MF), natomiast mijania i drogowe działają tylko po włączeniu zapłonu stacyjką MF. Zasilanie świecy paliwem: wyjście paliwa za filtrami, ja używam zaworka zwrotnego pompy, zamiast normalnej śruby łączącej przewód paliwowy od filtrów do pompy stosujemy zaworek zwrotny (taki jakim jest przykręcony przewód powrotny z pompy wtryskowej) z tym że wykręcamy korek na 14 klucz, wyjmujemy sprężynę i kulkę a na miejsce tego korka przykręcamy przewód paliwa do świecy.

  • #37 19 Mar 2011 15:16
    RYKITYKI
    Poziom 10  

    Ja też kombinowałem i wstawiłem w kolektor ssący dwie od c 330 a nakrętki od poloneza chyba przy wymianie łożysk mi zostały, włącznik od rozrusznika c360 całkowity koszt na pewno nie przekroczył 50zł. Teraz nie jest aż tak potrzebna ale jak było około -10 trzymałem około 5 do 10 sekund i palił z pierwszego polecam takie rozwiązanie bo jest tanie i proste w wykonaniu .

  • #38 20 Mar 2011 13:49
    bizon_126
    Poziom 28  

    RYKITYKI napisał:
    a nakrętki od poloneza chyba przy wymianie łożysk mi zostały, .

    A od czego konkretnie te nakrętki?
    Bo kolega odsyłał będzie poloneza na hutę to bym sobie wykręcił

  • #39 20 Mar 2011 21:42
    RYKITYKI
    Poziom 10  

    Od łożysk kół przednich, ale jednego poloneza to ci nie starczy, bo tam są zabezpieczenia puściły. Ale to na szrocie grosze kosztuje albo trzeba mieć gwinty lewe i prawe żeby łożysko w czasie jazdy się dokręcało gdyby sąsiada co też miał poloneza

    Dodano po 4 [minuty]:

    Od kół przednich od łożysk ale chyba tylko z prawej strony będzie pasowała bo z drugiej strony jest lewy gwint .Przepraszam za post wyżej.

  • Fibaro
  • #40 17 Lip 2011 17:25
    swistakkuba
    Poziom 2  

    Mam pytanko cz do ursusa 1014 z turem można zamontować świece płomieniowe czy turbo nie będzie przygaszać świece i jaki zamontować rozrusznik by dobrze kręcił w zimie

  • #41 18 Lip 2011 11:01
    skorpion1272
    Poziom 18  

    Turbosprężarka nie przeszkadza przy montażu świec płomieniowych, ponieważ montowane są w kolektorze dolotowym za turbosprężarką. Co do rozrusznika to najwydajniejsze są takie z przekładnią.

  • #42 06 Sie 2011 23:52
    bizon_126
    Poziom 28  

    Witam w tym tygodniu kupiłem świece 2 od c 330 a dzisiaj właśnie poleciała mi uszczelka pod głowicą i może po weekend-ie będę montował przy okazji wymiany
    W których miejscach zamontowaliście u siebie świece żarowe ?

  • Fibaro
  • #43 07 Sie 2011 11:01
    RYKITYKI
    Poziom 10  

    W dolocie do pierwszej i drugiej głowicy patrząc oczywiście od przodu

  • #45 14 Paź 2011 21:57
    bizon_126
    Poziom 28  

    Świece założone aczkolwiek przycisku brak jeszcze(będzie na dniach) ale wypuszczony kabel od przekaźnika i podgrzewam wkładając to gniazda lampy przenośnej i powiem To działa!
    Podgrzewam z pół minuty i pali od strzała pomimo tego ze za drzwiami przymrozek
    Wcześniej musiałem trochę przytrzymać na rozruszniku jak grzania nie było

  • #47 24 Lut 2012 19:21
    picaro12
    Poziom 2  

    A jak wpłynie zamontowanie świecy żarowej przed turbiną na pracę turbiny i jej żywotność? Musi ona być za turbiną wpięta?

  • #48 25 Lut 2012 12:06
    seweryn7701
    Poziom 30  

    Na pracę turbiny pewnie nie wpłynie bo przy rozruchu ona nie pracuje ale.... świeca ma rozgrzać powietrze docierajace do cylindra i jest tym bardziej skuteczna im bliżej jest zaworów ssących. Jak założysz przed turbina to zanim w zimie rozgrzane powietrze dotrze do cylindra przez turbo będzie zimne. Więc po co świeca przed turbo? Żeby rozgrzaz turbine?

  • #49 18 Mar 2012 13:23
    basara82
    Poziom 9  

    Witam. Może powtarzam temat ale chodzi mi o oryginalny schemat podłączenia elektrycznego. Mam taki włącznik jak w "ciapku" - wajchowy i wiszące kable. Nie wiem skąd zasilanie, gdzie podłączyć świece itd. Proszę o rysunek, schemat. Z góry dziękuje.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Aha, zapomniałem napisać - posiadam c360-3p z silnikiem Perkinsa 1989r

  • #50 18 Mar 2012 13:36
    bizon_126
    Poziom 28  

    U jednego gościa widziałem ze normalnie pomiędzy zegarami zamontował sobie przycisk taki jak do rozrusznika[przy kupowaniu należy zwrócic uwagę czy do klaksonu czy rozrusznika bo ten od rozrusznika jest mocniejszy bo ma podwójne styki]
    Podgrzewał jedną ręką a drugą odpalał
    Ja u siebie też mam podobnie zamontowany tylko ze do świec żarowych dałem zasilanie przez przekaźnik
    Podłączyłem sie w stacyjkę po kluczyku[ styk 15 lub 45] jak w c 330 bo nawet i 3512 jest bez bezpiecznika ale dla własnego bezpieczeństwa i spokoju należało by gdzieś po drodze zamontowac bezpiecznik

  • #51 19 Mar 2012 17:24
    seweryn7701
    Poziom 30  

    W mtz-cie przerobiłem ruską płomieniówke na iskre do transita zasilana z instalacji paliwowej silnika. Różnica w działaniu jest kolosalna. Uproszczona konstrukcja, na bank mniejszy pobór pradu, brak możliwosci zatkania przez paproch w paliwie. Polecam.

  • #52 14 Paź 2012 22:08
    Krzysiu671
    Poziom 9  

    witam
    czy do podłączenia świecy płomieniowej wystarczy mi przekaźnik 15A??

    i dlaczego świeca nie może być zasilana grawitacyjnie z innego zbiorniczka np naftą świetlną (łatwiej sie zapala i nie kopci tak jak ropa)??

  • #53 14 Paź 2012 22:27
    seweryn7701
    Poziom 30  

    Bo grawitacji przy takiej różnicy wysokości od zbiornika do świecy kiepsko zdaje egzamin. Do tego jak dołączysz łatwość zanieczyszczenia zbiornika sprawność takiego rozwiązania maleje w bardzo prosty sposób do zera. A z filtra paliwa masz pod ciśnieniem tłoczone paliwo (nie wielkim ale wystarczającym) i super czyste. Płomieniówka nie ma super wielkiego poboru prądu w mtz-cie jest tylko klawiszowy włącznik bez przekaźnika.

  • #54 30 Gru 2012 12:56
    JOHNABRUZZI
    Poziom 1  

    Witam!!
    Jestem nowy na tym forum.Otóż mam taki problem posiadam ursusa c36 3p z zamontowaną niedawno świecą płomieniowa.Problem polega na tym że nie pali podczas mrozu.W świecy płomień jest mały i gaśnie zaraz jak zaczne kręcić silnikiem.Pompka paliwowa i filter zostały wymienione jednak problem nie zniknął co robić??

  • #56 31 Gru 2012 16:21
    Krzysiu671
    Poziom 9  

    ja w 3p miaialem orginalnie zamatowana swiece plomieniowa i poprowadzone paliwo , nie byla tylko podlaczona

  • #57 08 Sty 2014 22:14
    skipo1978
    Poziom 12  

    Kilka podstawowych rzeczy odnośnie świecy płomieniowej. Jak w nazwie widnieje ma ona wytworzyć płomień przez co podgrzeje powietrze. Montuję się taką ilość świec ile jest kolektorów czyli rzędówka 1 świeca, V-ka 2 świece lub jedna na rozgałęzieniu. Ktoś pisał o 4 świecach ale to chyba w silniku z lokomotywy. Nie przesadzajmy, możemy sobie tylko zaszkodzić. Przy dużej ilości świec możemy wręcz uniemożliwić odpalenie silnika. Sprawa jest banalna, może się okazać że zamiast powietrza z zawartością tlenu będziemy mieli same spaliny ze świec więc bez jaj. Kolejna sprawa to nie żaden przełącznik tylko przycisk, może być stacyjka z funkcją grzania, bądź sterownik działający na zasadzie spadku temperatury powietrza lub silnika. Najprostsze jest drugie rozwiązanie choć o tyle ryzykowne że zbyt długie grzanie może uszkodzić świecę, szczególnie przed rozruchem. Po odpaleniu możemy ją jeszcze chwilkę przytrzymać, silnik ładniej pracuje, nie kopci a świeca jest chłodzona świeżym powietrzem. Trzecie rozwiązanie jest najdroższe ale za to wchodzisz, przekręcasz kluczyk (zakładam że temperatura silnika bądź powietrza jest poniżej załączenia sterownika) czekasz aż kontrolka zasygnalizuje start i odpalasz. Drugie rozwiązanie średnio kosztowne, możliwe do zrobienia przez amatora. Montujesz sterownik, świecę, elektrozawór paliwa, włącznik i kontrolkę według opisu który często jest na sterowniku. Wciskasz przycisk, czekasz aż kontrolka pokaże gotowość do odpalenia (różne czasy grzania sterowników dla różnych świec) startujesz rozrusznikiem i możesz chwilkę przytrzymać dla poprawy spalania.
    Pisał ktoś o zasilaniu grawitacyjnym, nie jest to poprawny sposób mimo iż może działać. Paliwo powinno być dostarczone pod "pewnym" ciśnieniem (które wytwarza pompka paliwowa). Chodzi dokładnie o to że świece płomieniowe (w większości) posiadają filtr oraz dyszę paliwową. Aby świeca działała prawidłowo powinna po prostu dostać odpowiednią dawkę paliwa. Jest to bardzo ważne i ma duży wpływ na trwałość świecy. Co do grawitacji to będzie to działać, ważna jest wtedy wysokość ponad świecą. Przerabiałem takie przypadki i z czasem dysz- filtr lekko się zabrudził i niestety wszystko działa a jednak nie do końca.
    Radzę nie iść tu na skróty i montować kompletne układy, wtedy pewność długiej i bezawaryjnej pracy, a jak ktoś chce tani to co dzień knota niech daje.
    Ważne jest aby sterownik był dobrany do świecy czy jak kto woli na odwrót. Jest wiele modeli sterowników, z różnymi czasami załączania. Świece też są na różne napięcia, niektóre wymagają dodatkowych rezystorów, rezystory te mogą być również w sterownikach. Jeżeli zdecydujecie się na prosty układ to też będzie działał, ważny jest tylko czas grzania i będzie śmigać.
    W każdym z tych rozwiązań musi być elektrozawór paliwowy. Paliwo jak już pisałem najlepiej żeby było dostarczane pod ciśnieniem pompki paliwowej. Istotne jest żeby nie podłączać jej jak ktoś pisał bezpośrednio pod rozrusznik, chyba że dodatkowy przekaźnik działający w trakcie grzania świec. Chodzi o to by paliwo nie szło nawet w lecie bez grzania świec. Sterowniki posiadają wyjście na elektrozawór, prąd wychodzi dopiero po zagrzaniu świecy.
    Z doświadczenia wiem że jeżeli zamontuje się komplet ze sterownikiem, również załączanym ręcznie to świeca wytrzymuje średnio 2 do 4 razy dłużej niż bez sterownika.

  • #58 09 Sty 2014 19:06
    bizon_126
    Poziom 28  

    W transicie 2,5D mój był 89' wystepuje zbiorniczek do zasilania świecy żarowej jest on umieszczony na podszybiu i cały czas miesza się w nim paliwo a ponad to po drodze do świecy znajduje się elektro zawór

    Dodano po 2 [minuty]:

    Całość sterowana sterownikiem który uruchamiał grzanie poniżej -8C

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo