Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AUDI A2 1.4TDI usterka ABS,ASR

kaziksz1 30 Paź 2010 13:13 11998 13
  • #1 30 Paź 2010 13:13
    kaziksz1
    Poziom 9  

    Witam, posiadam AUDI A2 1.4 TDI 2001r.
    Od kilku tygodni na zegarach świeci się kontrolka ABS I ASR ,co morze być powodem a zaczeło sie od tego że wszedłem w zakret bardzo ostro i po paru metrach kontrolki się zaświeciły ,błędy skasowano wszystkie czujniki na kołach działaja na komputerze pokazało błąd w sterowaniu silnika i Usterka w obwodzie elektrycznym - Sporadyczny.Wszystko było ok po przejechaniu 30km problem ten sam kontrolki świecą, jak zgaszę silnik i zapale to zgasną i tak w kółko. na zimnym silniku po paru minutach zapalaja się przejadę 10km zgaszę silnik i zapale problem znika. Proszę pomóżcie!!!

    1 13
  • #2 30 Paź 2010 13:33
    Ireneo
    Poziom 40  

    Jak mamy pomóc?Wirtualnie zbadać samochód?Co sam potrafisz zrobić w tym temacie?

    0
  • #3 01 Lis 2010 17:29
    15darekvw
    Poziom 27  

    A jakie błedy w sterowniku silnika?i sprawdz jeszcze raz sterownik ABS,jak pala sie kontrolki i podłaczysz kompa w tym samym czasie to bedziesz miał wszystko jasne,nic nieswieci bez przyczyny.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Sprawdz błedy w sterowniku silnika i jeszcze raz w sterowniku ABS,jak ci sie zapalaja kontrolki to podłacz sie kompem i zczytaj kody błedów w tym samym czasie,nic niedzieje sie bez powodu,zawsze jest jakas przyczyna tego.

    Dodano po 1 [minuty]:

    sorki cos mi sie net zawiesza

    0
  • #4 01 Lis 2010 18:56
    aron20000
    Poziom 22  

    Masz jakąś usterkę w układzie o którym piszesz i nie dotyczy to sterownika silnika. Sprawdź sam lub udaj się do kogoś, żeby sczytać błędy ze sterownika ABS, ASR, (NIE SILNIKA!), spytaj o numery błędów podczas sprawdzania (zrób zdjęcie lub zanotuj) i podaj ewentualnie numery tych błędów tutaj. To najprostszy lub (najmniej kosztowny:)) sposób na Twój problem. Pozdrawiam

    0
  • #5 01 Lis 2010 19:25
    15darekvw
    Poziom 27  

    Kolego aron20000 w autach grupy VW jesli wiesz ,jak zapali ci sie kontorlka ABS i kontrola trakcji to niekoniecznie musi byc problem ze sterowaniem/sterownikiem ABS-u czy jego instalacja ,mozesz miec problem np. z pompowtryskami,objaw kontrolek bedzie ten sam a auto bedzie jezdziło.Wiec jak połaczy sie z ABS-em to i niech po drodze zobaczy co w silniku siedzi.

    0
  • #6 01 Lis 2010 19:37
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 01 Lis 2010 19:42
    15darekvw
    Poziom 27  

    Jesli niema fejsa to musowo jechac na kompleksowa diagnostyke,proponuje diagnoze silnika i ABS-u.

    0
  • #8 01 Lis 2010 21:37
    aron20000
    Poziom 22  

    Kolego 15darekvw zasugerowałem tylko tyle, żeby sprawdzone zostały również układy ABS, ASR. Dla kolegi kaziksz1 polecam funkcję w VAG-COM - Auto Scan :D Sprawdzi wszystkie sterowniki, które są zainstalowane w samochodzie. Przy tym należy tylko uważać na, tu pozwolę sobie zacytować, chociaż nie wiem czy te Audi się do tego problemu zalicza, ale problem nie dotyczy poduszek więc zapobiegawczo można je wykluczyć:

    Cytat:
    UWAGA !!! Problem ze sterownikami AirBag.
    Istnieje możliwość zablokowania sterownika w VW Golf, Jetta, Bora, Beetle oraz w odpowiednich modelach Seat i Skoda z roczników 2000 i 2001 !!!

    Próba połączenia za pomocą programu DeltaScan (lub innego urządzenia diagnostycznego) ze sterownikiem AirBag (lub uruchomienie funkcji autodetekcji sterowników) w wyżej wymienionych samochodach może spowodować jego zablokowanie. Objawia się to zapisaniem w pamięci sterownika kodu błędu o numerze 65535 (oznaczającym uszkodzenie sterownika) oraz zaświeceniem na stałe kontrolki ostrzegawczej AirBag. Problem ten występuje tylko w samochodach wyposażonych w niektóre sterowniki o numerze 6Q0 909 605 A. Jeśli samochód posiada np. sterownik 6Q0 909 605 F to połączenie ze sterownikiem jest bezpieczne.
    Aby uniknąć kłopotów należy przed próbą połączenia ze sterownikiem AirBag sprawdzić jego numer zapisany na obudowie. Jeśli numer ten jest identyczny z powyższym jest duże prawdopodobieństwo uszkodzenia. W przeciwnym przypadku można bezpiecznie przeprowadzić diagnostykę. Z dostępnych nam źródeł wiadomo, iż problem ten może być spowodowany błędem w oprogramowaniu sterownika, czego dowodem może być fakt wycofania go ze sprzedaży i zastąpienie go sterownikiem o numerze 1C0 909 605 A, który jest pozbawiony omawianego defektu.

    O błędach i kontrolce ABS'u, ASR i usterkach typowo silnikowych z tym związanych słyszałem, ale nie miałem przyjemności tego naprawiać. Słyszałem natomiast, że dotyczy to pompowtrysków i łącznie z zapaleniem się kontrolek ABS i ASR z reguły są objawy fizyczne tj. nierówna praca silnika (praca nie na wszystkich cylindrach). Jak niema fejsa to polecam zajechać do kogoś kto taki fejsik posiada i zrobi tą diagnostykę w miarę umiejętnie i za rozsądne pieniądze :D Pozdrawiam

    0
  • #9 23 Sty 2011 18:15
    kaziksz1
    Poziom 9  

    Witam czy może ktoś mnie poinformować o zlokalizowaniu czujnika przyspieszenia poprzecznego (bocznego)G200 w Audi A2

    0
  • #10 23 Sty 2011 18:32
    tomek101
    Poziom 13  

    Czujnik zapewne na kolumnie kierownicy nad nogami kierowcy.Taki maly 3piny

    4
  • #11 23 Sty 2011 18:36
    kaziksz1
    Poziom 9  

    czy w audi a2 czy w jakimś innym miejscu. Może miał już ktoś taki problem lub spotkał w tych typach samochodów

    1
  • #12 23 Sty 2011 18:41
    tomek101
    Poziom 13  

    Poszukaj nie kosztuje cie to duzo pracy zrzucenie oslony.Da sie go naprawic przerabialem w tym tyg w audi TT

    0
  • #13 23 Sty 2011 18:57
    milejow
    Poziom 42  

    Na kolumnie kierownicy jest czujnik skrętu, cz.przyśpieszenia jest na końcu tunelu środkowego

    3
  • #14 23 Sty 2011 21:26
    kaziksz1
    Poziom 9  

    dzieki za podpowiedzi może wynajde

    0