Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulacja gazu lovato Escort 1.6 16V

30 Paź 2010 13:32 7957 5
  • Poziom 12  
    Witam. Chciałbym wyregulować gaz w moim escorcie. Powodem regulacji jest zwiększone spalanie z ok 11 na ok 14 i strasznie muli na mniejszych obrotach tak jakby efekt 3 cylindrów. Instalacja lovato zamiast krokówki register, choć wtyczka na podłączenie krokówki jest (podłączałem kiedyś 2 ale zero reakcji). Moge wg tego opisu regulować (jest to opis kolegi sq8luu)

    1. w parowniku śrube do regulacji wolnych obrotów wkręć do końca
    2. śrubę na imbus wkręć do końca
    3. zdejmij silniczek krokowy lub reczny register z rury którą podawany jest gaz z parownika do mixera
    4. podaj +12V na elektrozawory
    5. przyłóz ucho do rury i wykręcaj powoli śrubę na imbus - kręć do momentu kiedy usłyszysz delikatne syczenia gazu ( prawie nic lub zupełnie nic)
    6. odłacz napięcie od elektrozaworów i poskładaj tak jak było
    7. Uruchom silnik na benzynie - wprowadź na ok 3000 obr i przełącz na gaz
    8.Teraz wkręcaj śrubę na wężu ( register ) do momentu aż obroty zaczną spadać - po czym odkręć ją pół obrotu.
    9.odkręc śrubę wolnych obrotów w parowniku o obrót lub dwa i doreguluj nią tak by silnik na wolnych obrotach pracował jak trzeba.

    Z tym, że nie mam żadnej śruby na imbus ale chyba chodzi o pokrętło do składu mieszanki?
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 39  
    Ja mogę podać jak ja to robiłem w poldku - instalacja I generacji (reduktor chyba lavato) na "śrubę".
    - Śruba na wężu wykręcona na max.
    - Zdejmowałem wąż z miksera i wkładałem do naczynia z wodą, wąż zanurzałem w wodzie tylko tyle aby jego wylot był pod wodą.
    - Na elektrozawory podawałem napięcie 12V bezpośrednio z akumulatora.
    - Śrubą na reduktorze kręciłem tak, aby z węża zanurzonego w wodzie nie wydobywały się pęcherzyki gazu i następnie kręciłem tą samą śrubką do momentu pojawienia się pęcherzyków gazu.
    - Podłączałem wąż gumowy do miksera (na czas podłączania gazu do miksera wyłączałem napięcie na elektrozawory).
    - Po podłączeniu gazu do miksera i podaniu napięcia na elektrozawory odpalałem silnik od razu na gazie i śrubą na reduktorze ustawiałem wysokość wolnych obrotów - takie jakie powinny być.
    - Wyłączałem silnik i podpinałem elektrozawory pod przełącznik (centralkę) i na tym kończyłem procedurę ustawiania wolnych obrotów.
    Natomiast śrubą na wężu ustawiałem dynamikę silnika tak aby na gazie miał podobną jak na benzynie - w zasadzie ustawiłem ją raz i więcej nie ruszałem. Tą śrubą reguluje się apetyt silnika na gaz, ale również jego kopyto.
    Taką procedurę ustawiania wolnych obrotów stosowałem po totalnym rozebraniu reduktora do jego wyczyszczenia i wymiany membran.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 13  
    Spróbuj tak na rozgrzanym silniku przełącz na gaz odkręć tą srubke na dnie parownika spuść ten syf zleci tylko jak jest zozgrzany potem wkręć ją spowrotem i na parowniku ustaw wolne obroty,daj gazu na około3,4 tys i wkrecaj tą srubę na magistrali jak auto przygasa to zacznij powoli wykrecać do tego momentu aż auto dojdzie do najwyższych obrotów na tym samym położeniu przepustnicy co przedtem i powinno być ok
  • Poziom 9  
    Mógłbym tak jeszcze powiedzieć że warto wymienić świeczki i przewody gdyż sama regulacja może ci nic nie dać, gdyż z tego co mi wiadomo to te silniki są wyjątkowo uczulone na tym punkcie, no chyba, że masz sprawny cały układ zapłonowy to postępuj jak koledzy wyżej pisali.
  • Poziom 12  
    Panowie jeszcze pytanko.. a propo świeczek i kabli, to w jakie najlepiej zainwestować ? i jak często wymieniać filtr gazu ?
  • Poziom 9  
    Co do świeczek i kabli to świeczki polecam NGK, choć zapewne nie każdy się z tym zgodzi, a przewody sentech. Takie jest moje zdanie, a filtry gazu wymieniamy tak mały filterek co 10000km a filtr fazy lotnej co 15000km z tym, że u ciebie będzie tylko ten mały.