Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć tempomat w Oplu Omega b 2.5 v6?

omeg5 30 Paź 2010 16:01 4043 14
  • #1 30 Paź 2010 16:01
    omeg5
    Poziom 7  

    Witam.
    Mam taki problem.
    Mam Omege 2.5 v6 i chciałem sobie założyć do niej tempomat.
    Tempomat kupiłem podłączyłem.
    Kupiłem manetkę, linkę gazu i tu właśnie zaczęły się schody.
    Wszystkie wtyczki znalazłem oprócz tej do linki gazu, po prostu nie mogę jej znaleźć.
    I czy tylko to wystarczy żeby tempomat działał?
    Czy mógł by mi ktoś pomóc?

  • #2 01 Lis 2010 16:14
    Mihó
    Poziom 27  

    Linkę gazu zakładasz przy przepustnicy

  • #3 07 Lis 2010 18:09
    omeg5
    Poziom 7  

    Witam . Załozyłem linke gazu tylko nie wiem gdzie podłączyć wtyczke od niej?????

  • #4 15 Kwi 2011 18:02
    someone_23
    Poziom 13  

    witam, jesli ktos ma taka wiedze to niech sie podzieli gdzie szukac tej wtyczki do linki z czujnikiem tempomatu.

  • #5 15 Kwi 2011 18:23
    lysy1980
    Poziom 29  

    Jaka linka z czujnikiem tempomatu? Wtyczka do serwa znajduje się na kielichu amortyzatora od strony pasażera. Jeśli jej nie ma, czeka Cię ciągnięcie instalacji.

  • #7 15 Kwi 2011 19:31
    lysy1980
    Poziom 29  

    To jest linka od Omegi z automatyczną skrzynią biegów, czujnik na lince, o którym piszesz jest to dokładnie stycznik od funkcji kick-down, informuje sterownik skrzyni że pedał został wciśnięty do podłogi. W manualu nie ma to zastosowania więc zostawiasz nie podłączone.
    Stycznik przy pedale sprzęgła zamontowałeś jeśli masz manual? Jeśli automat potrzebny jest czujnik pedału hamulca 4-ro pinowy. Jedna para styków NO druga NC.

  • #8 15 Kwi 2011 19:34
    someone_23
    Poziom 13  

    to co w takim razie jest jeszcze potrzebne do uruchomienia tempomatu?
    zamontowalem sterownik, zmienilem manetkie kierunkowskazow, poodlaczylem ta dodatkowa wtyczke 4 pin przy kierownicy, wyregulowalem linke i dalej nie widze efektow....

    silnik 2.5 v6 omega b z 95 roku

  • #9 15 Kwi 2011 19:36
    lysy1980
    Poziom 29  

    Chyba 2,5 V6 jeśli rozmawiamy o Omedze B
    Przeczytaj mój poprzedni post - edytowałem.

  • #10 15 Kwi 2011 19:46
    someone_23
    Poziom 13  

    oczywiscie ze 2.5 v6 manual, niestety nie mam czujnika sprzegla, hamulcowy ma 2 piny, mozna jakos sprawdzic tempomat bez czujnika sprzegla? pewnie trzeba zlaczyc jakies przewody? tylko ktore?

  • #11 15 Kwi 2011 20:08
    lysy1980
    Poziom 29  

    Złączyć kable we wtyczce czujnika sprzęgła, kostka powinna gdzieś być w okolicy pedału sprzęgła.

  • #12 15 Kwi 2011 20:52
    someone_23
    Poziom 13  

    przegrzebalem cala wneke sprzegla i nie ma tam wolnej kostki do jakichkolwiek czujnikow... jest moze zlaczona w jakims pakiecie z przekaznikami?

    Dodano po 30 [minuty]:

    ok znalazlem ta kostke i zmostkoalem, tempomat dziala, byla dobrze schowana za bezpiecznikami, dostalem sie do niej dopiero po rozkreceniu skrzynki , dziekuje Ci bardzo za pomoc!

  • #13 15 Kwi 2011 20:55
    lysy1980
    Poziom 29  

    Ale zakup i zamontuj stycznik sprzęgła, inaczej gdy naciśniesz sprzęgło nie wyłączy się tempomat, a silnik zacznie się wkręcać na coraz wyższe obroty żeby móc osiągnąć zadaną prędkość jazdy puki nie naciśniesz 0 na manetce lub hamulca. Normalnie naciśnięcie sprzęgła, hamulca lub przycisku 0 na manetce powoduje wyłączenie tempomatu. Przycisk I służy do włączenia tempomatu i przyspieszania, ciągłe trzymanie powoduje ciągłe przyspieszanie, pojedyncze naciśnięcia powodują przyspieszanie o 2km/h na jedno przyciśnięcie, przycisk R działa tak jak I tyle że powoduje zwalnianie, oraz dodatkowo po wyłączeniu tempomatu powoduje powrót do ostatnio zadanej prędkości (przy jakiej został wyłączony tempomat). Po wyłączeniu zapłonu wszystkie nastawy są kasowane. Tempomat nie działa poniżej 30km/h (w instrukcji auta podane jest bodajże 60km/h) i nie jest to tempomat adaptacyjny, a także nie zwalania używając hamulców, jedynie przymyka przepustnicę.

  • #14 03 Cze 2011 22:37
    lukasqqq
    Poziom 14  

    lysy1980 napisał:
    To jest linka od Omegi z automatyczną skrzynią biegów, czujnik na lince, o którym piszesz jest to dokładnie stycznik od funkcji kick-down, informuje sterownik skrzyni że pedał został wciśnięty do podłogi. W manualu nie ma to zastosowania więc zostawiasz nie podłączone.
    Stycznik przy pedale sprzęgła zamontowałeś jeśli masz manual? Jeśli automat potrzebny jest czujnik pedału hamulca 4-ro pinowy. Jedna para styków NO druga NC.



    Ten czujnik na lince to nie jest czujnik odpowiedzialny za podawanie informacji do komputera o stopniu naciśnięcia pedału gazu??? przełącznik kick down powinien być pod pedałem w podłodze....

  • #15 04 Cze 2011 07:37
    lysy1980
    Poziom 29  

    W omedze B nie jest pod podałem lecz na lince. W Omedze A i owszem, jest pod pedałem.
    Element odpowiedzialny za podawanie sygnału o stopniu naciśnięcia pedału gazu znajduje się przy przepustnicy nazywa się "czujnikiem położenia przepustnicy" czyli w skrócie z angielskiego TPS.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME