Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw Vento blokują się wszystkie hamulce

30 Paź 2010 16:23 4010 26
  • Poziom 16  
    Potrzebuje szybkiej pomocy i diagnozy Auto (Vw vento 1.8 bez Abs) bo nie mam jak jeździć autem , Jak zaczynam jazde rano pedał hamulca wpada głęboko bez oporu i przy podłodze zaczyna hamować normalnie , z czasem pedał staje się coraz twardszy aż robi się bardzo fajnie sztywny jak w nowym aucie niestety przy tym wszystkie 4 koła zaczynają sie nie miłosiernie grzać i auto na 5 sie prawie nie rozpędza ... Zastanawiam się czy np nie drożność jednego z przewodów elastycznych mogła spowodować wade na 4 kołach ? Pompa hamulcowa wymieniana 2 miesiące temu układ odpowietrzony tloczki cylinderki prowadnice tulejki wszystko OK :( Co to może być! ? :( Dzieje się tak od 2 tyg
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 16  
    Pompa używana sprawadzane było wczoraj wszystko Przewody gumowe dziś sprawdzane drożne :|:|
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 31  
    Zdejmij z pedału hamulca włącznik stopu.
  • Poziom 34  
    Nie wiem może aż tak się nie znam ale co ma włącznik stopy do miękkiego pedału hamulca. Co do autora możliwe że pompa do ponownej wymiany tylko teraz radziłbym kupić nowa, jak sprawdziłeś tylne cylinderki.
  • Poziom 31  
    Jak nie wiesz co ma włącznik stopu do działania hamulców to odpuść sobie ten wątek.
  • Poziom 39  
    Czy tłoczki nie blokują się w zaciskach po nagrzaniu?
    Koledze pewno chodzi, z tym wyłącznikiem, o brak skoku jałowego.
  • Moderator Samochody
    ftp.kowal napisał:
    To proszę o wyjaśnienie wątpię żeby w tym modelu elektronika była tak zaawansowana, żeby włącznik stopu miał wpływ na hydraulikę hamulców.

    Pedał hamulca nie wraca do samej góry przez ten czujnik, przez co tłoczki w pompce nie otwierają okienek przelewowych, teraz jasniej ? Ponadto to też chyba nie tutaj usterka, tym bardziej że wątpliwe aby pojawiła się samoistnie - bardzo mała jest możliwość że wszystkie 4 koła same blokują.
  • Poziom 34  
    Ok dzięki już rozumiem . Nigdy nie miałem takiego przypadku żeby przez ten włącznik pedał nie cofał do końca. O ile dobrze pamiętam w większości samochodów jest regulacja pręta, który wciska tłoczek w pompce, co za tym idzie dobrze wyregulowany luz miedzy tymi elementami powinien dać cofnąć się tłoczkowi do końca. Więc włącznik stopu nie powinien mieć aż takiego wpływu.
  • Poziom 30  
    Zakładam że w kołach jest wszystko w porządku bo raczej niemożliwe żeby we wszystkich czterech było źle.Pompa wymieniona na starą czyli można przyjąć że nie wymieniona.Tu bym szukał przyczyny.W momencie kiedy masz zablokowane koła poluzuj rurki przy pompie,jeśli hamulce puszczą to będziesz miał odpowiedź.
  • Poziom 39  
    A jak wyglądają te wężyki?,bo znane są też kłopoty z puchnącymi , nie chodzi o niedrożność, ale o pęcznienie przy hamowaniu, to niby ma znaczenie przy hamowaniu, ale diabli wiedzą w tym dziwnym przypadku.
    Myślę że nie wyrządzam szkody, myląc się.
  • Moderator Samochody
    Jannaszek, a ile ich widziałeś spuchniętych i blokujących przepływ płynu? Bo mi przez prawie 20 lat nie trafił się nawet 1 . Owszem - pęknięte czy z uszkodzoną wewnętrzną warstwą - przy hamowaniu robił się balonik i koło nie hamowało.
  • Poziom 39  
    Tylko zadaję pytanie o stan zdrowia owych wężyków, bo w mojej praktyce ktoś miał w polonezie problem z tylnymi hamulcami i paleniem klocków, do momentu wymiany wężyków, na nowe, wcześniej siedział co miesiąc ze ściskiem stolarskim przy zaciskach.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 36  
    A może Ty masz serwo zasyfione? Jest tam taki zaworek, który uruchamia się przy wciskaniu pedału, powodując zadziałanie serwa. Jeżeli się zawiesił, to wspomaganie będzie działać bez wciskania pedału, powodując samoistne hamowanie. Przy kolejnym zablokowaniu hamulców odłącz przewód podciśnieniowy i będziesz miał odpowiedź.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    witam, serwo uszkodzone, te bzdury z przewodami to popelina, powodzenia
  • Poziom 39  
    Cytat:
    Jak zaczynam jazde rano pedał hamulca wpada głęboko bez oporu i przy podłodze zaczyna hamować normalnie , z czasem pedał staje się coraz twardszy
    skutek odwrotny ale do czego?, bo raz wpada w podłogę, raz twardnieje i blokuje.
    Bardzo chciałbym poznać prawdziwą diagnozę.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    Kol owik zapal świeczke w intencji oświecenia i sie nie nerwuj bo zbrzydniesz :D , pozdrawiam
  • Poziom 22  
    jannaszek napisał:
    Tylko zadaję pytanie o stan zdrowia owych wężyków, bo w mojej praktyce ktoś miał w polonezie problem z tylnymi hamulcami i paleniem klocków, do momentu wymiany wężyków, na nowe, wcześniej siedział co miesiąc ze ściskiem stolarskim przy zaciskach.
    Pozdrawiam.

    U mnie tak było, blokowało prawy przód na tyle że na małym upadzie nie trzeba było ręcznego zaciągać.Wymieniłem przewody metalowe i elastyczne (nie dało rady odkręcić elastycznych od metalowych) Próbowałem podgrzać palnikiem z nadzieją że jakoś odkręce. Efekt był taki, że przewód wystrzelił z głośnym hukiem z zakuwki w którą wkręca się baryłkę przewodu metalowego. Jak to wytłumaczysz kolego robokop?
    Oczywiście po wymianie jak ręką odjął.
  • Poziom 31  
    wężyki się zatykają,zwłaszcza we fiatach punto,siena,uno, a co do usterki,to faktycznie może być włącznik stopu,napiera lekko na pedał,płyn zawrzał już dawno i zapowietrzył hamulce,niemniej cały czas nacisk na pedał jest,w miare jazdy tarcze i całe zaciski hamulcowe się grzeją,rozgrzany płyn zwiększa swoją objętość powodując zwiększanie siły hamowania,i w konsekwencji grzanie się hamulców.Zajrzyj jeszcze do reduktora siły hamowania tylnej osi,on też potrafi robić jaja z hamulcem.
  • Poziom 30  
    zatykają się we wszystkich kołach na raz?Z tym wyłącznikiem stopu to tez jakaś bzdura a co do wrzenia płynu to bzdura kompletna.
    wojtek2812 czy u ciebie z powodu tego przewodu zablokowało wszystkie koła?
  • Moderator Samochody
    wojtek2812 napisał:
    Próbowałem podgrzać palnikiem z nadzieją że jakoś odkręce. Efekt był taki, że przewód wystrzelił z głośnym hukiem z zakuwki w którą wkręca się baryłkę przewodu metalowego.

    Zawsze strzelają jak się je palnikiem potraktuje za ostro. :D
  • Poziom 32  
    Witam, koledzy piszecie co słyszeliście ? na temat hamulców zostało przez tych co wiedzą o czym mówią napisane wszystko, kolego zamiast zagladać gdzieś tam to zajrzyj do mechanika, bo rece opadają,powodzenia
  • Poziom 22  
    bandi21 napisał:

    wojtek2812 czy u ciebie z powodu tego przewodu zablokowało wszystkie koła?

    Nie, tylko jedno koło blokowało. Chodziło mi o to by udowodnić że jednak sparciały od wewnątrz przewód hamulcowy może być przyczyną blokowania hamulców ale oczywiście nie w tym przypadku
  • Użytkownik usunął konto