Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak wymontowac skrzynie biegow w VW Caddy

marcos7003 30 Oct 2010 18:15 6967 24
  • #1
    marcos7003
    Level 9  
    Przepraszam!!!
    Zaczne od poczatku.
    Mam zamiar wymienic tarcze sprzeglowe, jak sie do nich dostac?
    Z tego co widze musze wyciagnac skrzynie biegow, jak mam to zrobic?

    VW Caddy 1999r 1,9 D
    Niestety jestem laikiem wiec prosze o wyrozumialosc.
  • #2
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    marcos7003 wrote:

    [...]lub schemat bede bardzo wdzieczny.

    Żarty sobie robisz? Napisz konkretnie w czym masz problem. Której generacji (rocznik) te Caddy ?
  • #3
    carrot
    Moderator of Cars
    Masz w ogóle do tego stosowne narzędzia (np 12 kątny klucz trzpieniowy m8, albo 12 kątną nasadkę m9 ?)
  • #4
    marcos7003
    Level 9  
    Wszystkie stosowne narzedzia juz posiadam.
    Podpowiedzi potrzebuje gdyz nie chce zabierac sie za to w ciemno.
  • #6
    marcos7003
    Level 9  
    Wiem, ze nie jest to zmiana kola :)
    Chociaz na ogol nie mam problemow z mechanika, jesli posiadam jakiekolwiek instrukcje ;)
    Mam troszke czasu wiec chce sie podjac tego wyzwania, tym bardziej ze co mechanik to rozbiezna djagnoza.
  • #8
    marcos7003
    Level 9  
    Ciezko wchodza lub nie wchodza biegi 1i 5
  • #10
    normales
    Level 12  
    Jeżeli problem jest tylko przy wkładaniu 1 i 5 to problem jest w skrzyni a nie w sprzęgle. Jeżeli sprzęgło by się kończyło to i na wstecznym i na 1 by zgrzytało.
  • #11
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    T5 wrote:
    Lewarek biegów ok?Luzów nie ma?


    T5, zostaw kolegę, On chce wymienić sprzęgło, a nie poszukać przyczyny że źle biegi wchodzą.
  • #13
    marcos7003
    Level 9  
    Zgrzytanie swego czasu bylo, teraz jest gorzej.
    Wydaje mi sie ze to jednak sprzeglo bo kilka razy je przypalilem.
    Chcialbym tylko wiedziec jak najlatwiej oddzielic skrzynie od silnika.
  • #14
    ftp.kowal
    Level 35  
    Tak jak prawie każda skrzynie w volkswagenie. Czyli odkręcasz półosie napędowe prawa musisz wyjąc cała, odkręcasz rozrusznik i tu zaczyna się problem bo nie pamiętam czy w tym samochodzie jest rozrusznik skręcony razem z poducha silnika, ale pewnie tak wiec musisz silnik na czymś podwiesić, odkręcasz poduchę z tyłu skrzyni. Teraz dwie osłony metalowe od sprzęgła jedna przykręcona od dołu druga nad mechanizmem różnicowym, teraz już tylko odkręcić skrzynie od silnika i wystarczy wyciągnąć. Pominąłem fakt, że trzeba odczepić napęd prędkościomierza, cięgna zmiany biegów i kostki włącznika świateł biegu wstecznego, oraz linki lub wysprzęglika sprzęgła. Mam nadzieję ze w miarę wszystko napisałem, ewentualnie koledzy dopiszą na pewno coś więcej
  • #15
    JanuszJ26
    Level 14  
    Na początek zluzuj nakrętki na ośkach, chyba że masz klucz pneumatyczny.
    Zlej olej i dalej jak kowal opisał.
  • #16
    marcos7003
    Level 9  
    Jesli dobrze wszystko zrozumialem to jak nie odkrece polosi od kola ze strony kiercy to jej nie wyciagne?
    Bo juz mam wszystko luzne i wielki problem nie moge jej wyciagnac opiera sie przy silniku tam gzie byla przykrecona polos oraz na zawieszeniu u dolu idzie a potem na koniuszku ani drgnie.
  • #19
    marcos7003
    Level 9  
    Dziekuje wszystkim.
    Jutro sobie pomechanikuje ;)
    Dam znac jak poszlo, mysle ze podolam, cierpliwosci i wytrwalosci mi raczej nie zabraknie ;)
  • #20
    marcos7003
    Level 9  
    Witam ponownie.
    Jak to sie mowi dupeczka blada.
    Skrzynia wyciagnieta i okazuje sie ze tarcze sa raptem milimetr ciensze od nowych i nie wiem czy to uznac za zuzycie.
    Do tego zakupilem zestaw do wymiany ktory nie jest taki sam jak to co mam, mianowicie w starym sprzegle pod tarczami jest szesc srub a u mnie tylko ponacinane blaszki.
  • #22
    toku74
    Level 31  
    marcos; a jak myślisz, jakie jest dopuszczalne zużycie tarczy sprzęgła? nie wiesz? trudno. po drugie: posłuchaj kowala /przypalone/. po trzecie: tak to jest jak samemu się zabierasz za coś o czym za dużo nie wiesz. bo widzisz, jakbyś pojechał do warsztatu, to nie obchodziłoby cię czy mechanik kupił nie ten zestaw. po czwarte: jak zabierasz się za coś sam, za coś o czym j.w. to najpierw zdemontuj, jedź do sklepu z częściami, tam porównaj, a potem powiedz "łykam" jak pasuje. po piąte: poczytaj inne posty /nie koniecznie na ten sam temat/ a zrozumiesz że " mechanikę trzeba rozumieć - owik".
  • #23
    marcos7003
    Level 9  
    Witam!
    Masz calkowita racje toku74
    Ja popelnilem kilka podstawowych bledow, nie nalezy wszystkim ufac w to co mowia mam na mysli moich znajomych pseudo mechanikow.
    Zawsze jezdze do warsztatu jednak dalem namowic zeby wziac sie za to sam.
    Sa tego dwie przyczyny popierwsze jestem za granica z samochodem ktory defakto wrocil od mechanika trzy tygodnie temu.
    Sprzeglo zamowilem na allegro no i tu problem dostalem co dostalem.
    A kolejna naprawa i to za granica to nie takie pieniazki jak w polsce mechanior za godzinke bierze tu na polskie 400 zl i wiecej a jak wiecie to nie jest zajecie na godzinke i do tego zawsze cos jeszcze wypadnie lub mechanik wymysli.
    A chcialem ten samochud sprzedac juz pol roku temu tylko dalem sie znowu przekonac co ma teraz swoje skutki. Wiadomo nikomu nie zycze jezdzenia po mechanikach ale przynajmniej ja bym to mial z glowy.
    Dzieki za pomoc i pozdrowienia dla wszystkich!
  • #24
    carrot
    Moderator of Cars
    Z tymi ponacinanym blaszkami to mnie rozwaliłeś ;) to jest sprężyna talerzowa docisku. Wyciągasz pierścień z drutu, wypada taki dekielek i masz dostęp do śrub
  • #25
    marcos7003
    Level 9  
    Sruby juz dawno sa na wierzchu.
    Tylko jakos jedno nie pasuje do drugiego, poza tym nie wloze tarczy bo sa zbbki rzadziej wiec mam zly zestaw.
    Widze ze macie troszke ubawu ze mnie:D