Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szyberdach VW Golf 3 - zdechł po zamknięciu

Jap 30 Paź 2010 21:41 3181 4
  • #1 30 Paź 2010 21:41
    Jap
    Poziom 28  

    Cześć
    Wczoraj po zamknięciu szyberdachu padł mi. Kompletnie nie reaguje na przycisk koło lampki, a jak próbowałem go domknąć kluczykiem z drzwi (funkcja KOMFORT) to słyszałem tylko cykanie przekaźników w module silnika. Wyciągnąłem silnik podłączyłem + pod każdy z 4 przewodów sterujących - były słyszalne cyknięcia przekaźników jednak silnik stał. Wyciągnąłem elektronikę aby sprawdzić czy nie ma zimnych lutów, złożyłem całość i teraz już nawet komfort nie daje cyknięć przekaźnika. 2 razy spalił się bezpiecznik (chyba 3ci od prawej strony).
    Co tu się mogło wydarzyć?

    0 4
  • #2 31 Paź 2010 10:09
    miler80
    Poziom 34  

    A sprawdzałeś czy idzie ręcznie kluczykiem imbusowym? Mógł pęknąć mechanizm prowadzący. Zresztą w golfach zepsuty szyber to standard.

    0
  • #3 31 Paź 2010 21:21
    sajmon1476
    Poziom 13  

    sprawdź czy do silnika dochodzi zasilanie i czy chodzi na krótko .

    0
  • #4 02 Lis 2010 20:48
    Jap
    Poziom 28  

    Tam są wyprowadzenia z przodu i z tyłu silnika (2 pary).Właśnie w nie się wpinać z napięciem?
    Co do imbusa - tak szyberdach się przesuwa bez większych problemów. Sprawdzałem jeszcze raz bezpieczniki - są OK. Więc pętla się zaciska wokół elektroniki / silnika.

    0
  • #5 07 Lis 2010 10:34
    Jap
    Poziom 28  

    Walczyłem wczoraj trochę z tym szybrem. Popełniłem błąd - w momencie gdy robiłem z nim różniste testy miałem otworzoną klapkę pod imbus. Przekaźniki pstrykały, ale nic się nie działo. Znalazłem przyczynę niesprawności szyberdachu - przepalony bezpiecznik nr 16. Po jego wymianie szyber ruszył bez problemów
    Ale to nie koniec kłopotów.
    Po kilku chwilach po włączeniu kluczyka w pozycję "załącz" (szyber nie ruszany w tym czasie) bezpiecznik strzela. Założyłem 25A (bo już 15A mi się pokończyły). Przekręciłem kluczyk na pozycję włączoną. Wszystko działało przez kilka minut. Odpalam auto, dalej wszytko działa. Dodałem kapkę gazu i bezpiecznik strzela. O dziwo auto działa w 100%, tj nie ma najmniejszego problemu z elektryką (wszystkie lampy, elektryczne szyby, lusterka, wycieraczki etc) oprócz możliwości otwarcia szyberdachu.
    Co zatem jest podpięte pod bezpiecznik nr 16 ??? Na opisie na klapce mamy informację Warnings Lights - ale nie za bardzo wiem o jakie oświetlenie tu chodzi skoro wszystko działa.

    Miał kiedyś ktoś taki problem?

    0
  Szukaj w 5mln produktów