Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zimne kaloryfery. Nietypowo: zasilanie zimne, powrót ciepły.

drummer 30 Oct 2010 22:03 23389 15
Buderus
    drummer
    Level 11  
    Witam serdecznie!

Mój problem przedstawia się następująco:

Dwa tygodnie temu zmieniłem w mieszkaniu kaloryfery. Grzały całkiem wporządku aż tu nagle, dwa dni temu w jednym pokoju kaloryfer przestał w ogóle emitować przyjemne ciepło (wcześniej grzał).

W temacie ogrzewania jestem kompletnym laikiem, postaram się jednak opisać problem najdokładniej jak umiem. Przepraszam z góry za określenia nie fachowe.

Mieszkam na parterze dwu piętrowego bloczku (12 mieszkań). Nasz blok ma własne ogrzewanie gazowe (rodzaju pieca i elementów instalacji nie znam). Nowe kaloryfery założyłem w 2 pokojach (aluminiowo-miedziane 'Regulus') i w łazience (rurkowy, że można powiesić kilka ręczników). Stare, żeliwne w łazience i pokojach nie grzały w ogóle. W kuchni został stary żeliwny kaloryfer który grzał doskonale. Razem z nowymi kaloryferami założyłem zawory termostatyczne z regulacją i gazowe głowice termostatyczne, na powrotach również założone są nowe zawory z regulacją (na imbus).

W jednym z pokoi kaloryfer przestał grzać. Jest to bardzo dziwne, bo rura zasilająca, która idzie z podłogi do sufitu i po drodze zasila ten kaloryfer jest bardzo gorąca! Od pionu idzie do zaworu jeszcze ze 20cm rurki też zimnej i dopiero zawór. Także od gorącego pionu jest zimno aż do zaworu. Kaloryfer natomiast jest zimy prawie cały. Jedyne w okolicy powrotu jest lekko ciepły. Rura powrotu (biegnąca od podłogi do sufitu) jest też ciepła ale nie aż tak jak zasilanie. Od pionu do zaworu 20cm ciepłe i kawałek kaloryfera przy zaworze powrotnym ciepły. W drugim pokoju kaloryfer jest ciepły - grzeje bardzo ładnie.