Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Komputer ecu astra g 1.7 dti

mareks4 30 Oct 2010 23:52 39215 38
NDN
  • #1
    mareks4
    Level 11  
    Witm.Mam pewien kłopot ze swoim astrolotem 1,7 dti isuzu.Na zimnym silniku jest wszystko ok.Jak silnik osiągnie tem. roboczą jet taki moment że dostanie takiego muła że trudno przekroczyc 2000 tyś obrotów przy gazie do dechy.Po około 30 sekundach autko odzyskuje trochę mocy, ale przekroczenie 110km/h graniczy z cudem.Na wolych obrotach zachowuje się nornalnie.Wizyta u mechnika,błąd p0100 i p0110.Wymiana przepływomierza nie dała żadnych zmian.Dodam że auto miało podłączony komputer w czasie jazdy.Mechanik coś wspominał o nieprawidłowych dawkach powietrza wskazywanych przez przepływomierz.Diagnoza .Uszkodzony komputer silnika.Mam jeszcze skaczący obrotomierz i zapalająca sie lampkę chłodnica z wiatrakiem.Problem czasowo zanika po poruszaniu wtyczki komputera silnika tej od strony szyby.Mam możlwość kupienia drugiego kompa silnika o symbolu 1,7L/tx2 bez immo{taki .jak mój lecz innym numerze 10 cyfrowym. czy będzie pasował}.Aby zaadoptować nowy sterownik mechanik powiedział że potrzbujCAR PASS starego sterownika którą posiadam{czy jest to możliwe} Może ktoś z Was spotkał się z podobnymi problemami .Pozdrawiam
  • NDN
  • #3
    mareks4
    Level 11  
    witam.Kolega twierdzi ,że mam zatkany wydech ? Dodam jeszcze że są chwile gdy auto rozgrzeje sie to działa normalnie.Czasami potrafi działać przez całą trasę jaką pokonuję .nastepnie postuj,około 1godz,ruszamy i po przejechaniu 1 km klapa koniec radosnych chwil z jazdy samochodem.{samochód jest z 2003 wersja klimatronik przebieg 154000 oryginalny]
  • #4
    fuelinyourblood
    Level 35  
    co z egr?

    jakie masz cisnienie turbiny?
  • #5
    mareks4
    Level 11  
    w czasie diagnostyki nie znalezinono żadnych błędów w pamięci kompa zwiazanych z zaworem egr oraz turbiną.W czsie gdy silnik niema efektu muła wyraznie czuć jak przy obrotach ok 2000tyś wyrażnie dostaje kopa oraz na postoju przy przygazowaniu wyczuwalne jest wyrażne puchnięcie węża prowadzącego do ic
  • NDN
  • #6
    bartez844
    Level 20  
    dokładnie wszystko posprawdzaj niezawsze diagnostyka ci powie co jest posprawdzaj cisnienia ładowania sprawdz klape czy niejest podtarta
  • #7
    adam.k
    Level 15  
    Proponował bym ci abyś posprawdzał wszystkie styki i wtyczki , bo według
    twojego opisu wydaje mi się że traci się kontakt na jakimś złączu.
  • #8
    mareks4
    Level 11  
    witam
    błędy jakie mi dzisiaj wyświetlił komp
    p0100
    p1540
    p1540
    p1530
    dodam że przepływomierz jaki mi zakładał ów mechanik był najprawdopodobniej nieoryginalny ponieważ rządał za niego wraz z wymianą 220 zł.Naczytałem się już wiele,że ponoć nieoryginalne przepływomierze niechcą chodzić
    Dzisiaj w czasie jazdy odłączyłem przepływomierz.Efekt był taki,że auto chodziło bez zmian.Tak samo z przepływką i bez.
  • #9
    seba24
    Level 20  
    witam powiem ci zmień mechanika, a tak serio to padają tam sterowniki i każdy kumaty elektronik raczej ci go naprawi. musisz go wyjąć i daj nawet tam gdzie telewizory naprawiają aby go otworzył i sprawdził będzie to widoczne po otworzeniu go.
  • #10
    mareks4
    Level 11  
    [quote="adam.k"]Proponował bym ci abyś posprawdzał wszystkie styki i wtyczki , bo według
    twojego opisu wydaje mi się że traci się kontakt na jakimś złączu.[/quote

    Takchcę zrobić ale nigdzie niemogę znależć schematu adaptacyjnego sterownika silnika (interesują mnie wyprowadzenia pinów)oraz instalacji elektrycznej tego modelu
  • Helpful post
    #11
    marcin2614
    Level 11  
    Co do zmiany sterownika silnika to mechanik ma racje potrzebujesz kodu pin ale idzie odzczytac zwykłym opcomem.Ja kupilem sam sterownik na giełdzie samoch.Niby oznaczenia te same 1,7 L/TX2 ale niepasował.Był od astry a ja mam corse.Musialem wysłac go do goscia ktory wgrał mu nowy soft i wyzerowal.Potem wystarczy opcom i zgrac go z reszta czyli immo i modułem komfortu.Schemat znalazłem w infotechu zrobiłem zdjęcie moze sie ci sie przyda.Ale wpierw bym pokombinowal z przepływomierzem może to on zamula bo jesli niema reakcji po rozłaczeniu.A co do wariujacego obrotomierza i kontrolek umnie byla luzna kostka od samej deski podoginalem blaszki w kostce i jest ok.Co prawda to corsa.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Oto schemat astry g 1,7DTI z infotecha.
  • #12
    mareks4
    Level 11  
    Dziękuję bardzo za schemacik,będzie bardzo mi pomocny.Może kolega się orientuje co oznacza pin B 11. na schemacie.W moim przypadku jak przestaje działać obrotomierz wyłącza się także silnik nawiewu w nagrzewnicy.Czy czasem jest to jakaś wspólna masa?
    Pozdrawiam
  • #13
    marcin2614
    Level 11  
    U mnie wyłaczały sie wszystkie zegary i kontrolki nawet kierunkowskazu niebylo.Po podłaczeniu pod kompa błąd brak komunikacji tablicy przyżadów z modulem komfortu.Wpierw zajrzałem do wtyczki od modułu ale nic niedalo.Więc z drugiej strony przy zegarach i podoginanie blaszek we wtyczce pomoglo.U ciebie w astrze jest inaczej przestaje działac sam obrotomierz i wentylator.A jak byłes na kompie nie bylo żadnego błędu w tym kierunku.Poszukaj w necie forum opla, może ktos juz miał taki przypadek.
  • #14
    marcin2614
    Level 11  
    Słuchaj miałem dzis w pracy dziwny przypadek co prawda z fordem transitem.
    Więc tak podczas jazdy po dziurach wariowały zegary,kontrolki nawet silnik przygasał tracił moc.Na postoju wszystko ok.Po sprawdzalismy bezpieczniki, przekazniki ok.Nastepnie okazało sie ze przy mocnm puknieciu w koło kierownicy tez to sie dzieje.Więc pokoleji stacyjka immo,kostki ,złacza i nic.Więc znów od poczatku okazało sie ze problem znalazł sie w skrzynce od bezpiecznikow nad schowkiem pasażera.Napoczatku myslalem ze cos niełaczy w gniezdzie potem w któryms kablu a okazał sie bezpiecznik niby dobry nieprzepalony a niestykał na zgrzewie miedzy nóżkami a blaszka która sie przepala przy zwarciu.Pierwszy raz cos takiego widziałem.Więc sprawdz jeszcze raz bezpieczniki nie na oko czy miernikiem.Wyciąg każdy bezpiecznik zrób prónik np. z żarówki halogenowej, wykorzystaj akumulator i wtenczas posprawdzaj bezpieczniki.
  • #15
    mareks4
    Level 11  
    Witam Czy adaptacja drugiego komputera silnika to jakaś skomplikowana sprawa.Numery mojego sterownika 8973065751 1.7l/TX2 12212819.Czy mogę go zastąpic sterownikiem o nr8973065750 1.7l/tx2 12212819. Posiadam car pass samochodu.Mechanior dysponuje TECHEM 2
    POzdrawiam
  • #16
    mareks4
    Level 11  
    Witam.No i stał się wielki zonk.Kupiłem sterownik o identycznych numerach.Jak zapewniał mnie mechanik nie bedzie problemów z adaptacją drugiego sterownika.Potrzebny tylko będzie kod z karty kodowej immo którą posiadam .Po podłaczeniu sterownika miga kontrolka auto a kluczykiem .Auto nieodpala.
    Proszę o pomoc.Pozdrawiam.
  • #17
    marcin2614
    Level 11  
    No napisałem ci wczesniej że trzeba sterownik wyzerowac czyli przywrócic do stanu fabrycznego.Sa ludzie co sie tym zajmują.Albo przed wyjeciem z auta dawcy zrobic to interfejsem lub odczytac kod pin.
  • #18
    Anonymous
    Anonymous  
  • #19
    marcin2614
    Level 11  
    Nie rozumiem.Pisze koledze bo sam to usiebie robiłem.Zmienialem komputer silnika ECU,bo powychodziły mi piny ze sterownika przy wyciaganiu wtyczki.I tez fachowcy mi tłumaczyli ze nic sie nieda zrobic bylem nawet w serwisie tłumaczyli ze trzeba kupic cały komplet sterownik ,immo i kluczyk a to guzik prawda.
  • #20
    Anonymous
    Anonymous  
  • #21
    marcin2614
    Level 11  
    Opel corsa C 1,7DI 2001r. i za pomocą zwykłego opcoma.Tylko sterownik był wyzerowany.wprowadziłem nowe dane z mojego auta pin numer vin ,klucz mech.itp. potem tylko zgrać z immo i modułem komfortu i gotowe.
  • #22
    Anonymous
    Anonymous  
  • #23
    marcin2614
    Level 11  
    Sorry nie komfortu tylko nadwozia ale spotkałem się i z ta nazwą.
  • #24
    JANUARY111
    Level 14  
    mareks4 wrote:
    Witam.No i stał się wielki zonk.Kupiłem sterownik o identycznych numerach.Jak zapewniał mnie mechanik nie bedzie problemów z adaptacją drugiego sterownika.Potrzebny tylko będzie kod z karty kodowej immo którą posiadam .Po podłaczeniu sterownika miga kontrolka auto a kluczykiem .Auto nieodpala.
    Proszę o pomoc.Pozdrawiam.


    Jeżeli chcesz wyzerować to pisz na PW .Nie wiem jak w astrze ale w corsie z tym samym silnikiem jest dokładnie tak jak Marcin pisze .
  • #25
    mareks4
    Level 11  
    Witam .Problem rozwiązany .Auto śmiga jak należy.Znalazłem w swojej mieścinie kolesia który jest obcykany w temacie.Kolega marcin2614 ma racje .Najpierw wyciągnięcie pinu ze sterownika a następnie zgranie z immo i wszystko działa.
  • #26
    Anonymous
    Anonymous  
  • #27
    mareks4
    Level 11  
    Kolego Motronic to co jest potrzebne aby niewylogowany sterownik po podłaczeniu do drugiego auta zadziałał bez żadnych kombinacji.
  • #28
    JANUARY111
    Level 14  
    mareks4 wrote:
    Kolego Motronic to co jest potrzebne aby niewylogowany sterownik po podłaczeniu do drugiego auta zadziałał bez żadnych kombinacji.


    Bez pinu tylko oryginalny Opel tech ,natomiast jezeli chcesz to zrobic np. Op-comem
    to musisz odczytac pin lub wyzerowc
  • #29
    Anonymous
    Anonymous  
  • #30
    robson767
    Level 2  
    Mnie też czeka nieuchronnie wymiana ecu w astrze 1.7dti ponieważ nie ma z nim komunikacji jak jest zimno. Wystarczy go trochę ogrzać nawet w rękach i to przywraca mu sprawność. Na co zwrócić uwage przy kupnie drugiego żeby nie było problemów z adaptacją do mojego samochodu, czy oznaczenia 1.7l a 1.7l/tx2 mają znaczenie?