Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

clio99 1.2 8v nie odpala niskie napięcie na pompie paliwa

old1977 31 Oct 2010 10:36 7288 18
Texa Poland
  • #1
    old1977
    Level 13  
    Witam serdecznie mam problem z w/w autkiem renault clio 1.2 8v rok prod 99 wtrysk wielopunktowy.Autko miało zerwany rozrząd(przez to stało ponad rok pod chmurka zanim trafiło do mnie)rozrzad zrobiony,ale zaczeły się schody z elektryką oto co się dzieje po włączeniu zapłonu jest ok kontrolki zapalają się tj.ładowanie,ciśnienie oleju,poducha,chwilka i gaśnie poducha,immo,włączamy rozrusznik pojawia się kontrolka od kompa(żółty zygzak),brak iskry,pompa paliwa pracuje ale bardzo słabo niskie napięcie.Wyłączamy zapłon na tablicy świecą(słabo)olej,pasy,i rezerwa paliwa i cały czas kręci się pompa paliwa(bardzo słabo)chwilkę to trwa i wyłącza się,dodam iż po odłączeniu wtyki od pompy paliwa kontrolki na desce gasły od razu,może ktoś miał podobny rebus do rozwiazania?z góry dziękuję z informację.
    1.pompa sprawdzona na krótko ok kręci jak zwariowana
    2.TEXA pokazała "błąd centralki nieprawidłowa pamięć"
    3.dodatkowa masa podłączona do silnika
    4.czujnik wału 220 omów
    5.wtyki czyste
    6.texa pokazała iż immo ok
    ps.czasami po wyłączeniu zapłonu kontrolki pykają włączają się wyłączają jakby masy nie było
  • Texa Poland
  • #2
    Ture11
    Level 38  
    Może brak masy powoduje tworzenie sie obejscia przez pompę paliwa?

    Dodano po 34 [sekundy]:

    Się znaczy masy komputera a nie silnika ;-)
  • #3
    old1977
    Level 13  
    zrobiłem tez masę na budę a w wtorek pociagnę jeszcze masę bezpośrednio pod kompa,tak sobie myślę czy czasami gryzonie nie pocieły kabli bo autko stało około roku pod chmurką koło lasu
  • #4
    Ture11
    Level 38  
    To jeszcze dodatkowo sprawdź, czy nie ma gdzieś gryzonia-przewodnika :-)
  • Texa Poland
  • #5
    old1977
    Level 13  
    we wtrok sprawdzę jeszcze te gryzonie ale powoli kończą mi się pomysły czego by tu jeszcze się czepić czyżby kompa wywaliło ale od czego?od stania?no iten brak iskry?i te nie gasnące kontrolki no dawno takiej zagadki nie miałem aż łupieżu mi przybyło na głowie
  • #6
    Ture11
    Level 38  
    Z tego co było w polonezie 95', to moduł pamięci jest odłączany. To znaczy, że ma styki, które mogą zaśniedzieć. Może podobnie jest w Clio? Znajdź ten moduł, powinien być przy komputerze. Ale nawet jeśli to to, to ma wpływ tylko na jeden błąd z ECU. Gdzieś chyba jeszcze brakuje czegoś, chyba tej masy, bądź plusa...

    Dodano po 3 [minuty]:

    Niestety, nieużywanie pojazdu rażąco wpływa na jego stan... Potem będziesz musiał jeszcze sprawdzić czujniki drzwi, lubią zaśniedzieć, i nie kontaktować.
  • #7
    old1977
    Level 13  
    tak właśnie myślę o braku masy lub plusa tylko dlaczego przy włączniu rozrusznika pojawia sie kontrolka od sterownika?chyba mnie czeka prucie wiązek?a ja raczej jestem mechanikiem a elektrykiem to samozwańczym to znaczy duzo czytam i zapamiętuję he he
  • #8
    old1977
    Level 13  
    odgrzewam kotleta może ktoś z czymś takim się spotkał
  • #9
    Ture11
    Level 38  
    old1977 wrote:
    odgrzewam kotleta może ktoś z czymś takim się spotkał

    no ja na przykład dzisiaj odgrzewałem sobie kotleta schabowego na obiad, więc wiem o czym mówisz :-)

    A tak na poważnie, pisałem o wymiennym module pamięci - znalazłeś go? Jest taki? Poszukaj i oczyść styki, bo jeden z logów wskazuje na wade modułu pamięci.
    Nie spowoduje to co prawda niskiego napięcia na pompie, ale może coś wspomorze.
    Pozdrawiam.
  • #10
    old1977
    Level 13  
    oj w clio jest nie ma takiego modułu wszystkie mapy zapisane są w ECU
  • #11
    old1977
    Level 13  
    przewody sprawdzone są ok masa jest wtyk od kompa sprawdzony kurcze nie wiem juz za co sie złapać?
  • #12
    Ture11
    Level 38  
    No dobra, może nie znam sie, ale może uda mi się coś jakoś pomóc.
    Co z pompa po przekręceniu kluczyka w pozycję włączania instalacji elektrycznej (bez rozrusznika) ? Pompa powinna włączyć się na kilka (1-3) sekund. Czy też ma obniżone napięcie, czy dopiero po przekręceniu na rozrusznik i pojawieniu się kontrolki o awarii silnika?
    Czy zerwanie łańcucha rozrządu nie spowodowało jakiś uszkodzeń widocznych w silniku? Czy sam naprawiałeś rozrząd?
    W niektórych samochodach sa 2 czujniki - czujnik położenia wału korbowego i czujnik położenia wałka rozrządu. Nie został zniszczony?
    Bo w Renault Megane 1.6 zrywający się (wybuchający?) pasek narobił takich szkód, że pól silnika było do wymiany :-)
    Dalej, jeśli jest niskie napięcie na pompie, to prześledź drogę jego dojścia. Z doświadczenia wiem, że elektryka lubi se pożartować, więc jeśli jeden kabelek byłby urwany, np. masa pompy, to pompa znalazłaby sobie ją sama, chociażby przez benzynę (może mieć jakieś przebicie.) Koniecznie musisz sprawdzić to, nie znam RC 99' ale w każdym starszym samochodzie był przekaźnik pompy paliwa. Jeśli i tu jest takowy, to znaczy, że ECU sprawny. Czy sprawdzałeś jakiekolwiek bezpieczniki? Tam też mogą być niezłe jaja. Kiedyś włączanie wstecznego w FSO powodowało u mnie wywalenie 1 bezpiecznika, a to z kolei powodowało zgaśnięcie wszystkich kontrolek, podświetleń zegarów, nie działał obrotomierz. W sumie jedyne, co coś robiło, to jarzyła się lampeczka od niskiego ciśnienia oleju. To tylko taki przykład.v

    Jak coś głupiego jeszcze przyjdzie mi do głowy, napiszę.
    Pozdrawiam, i życzę sukcesów z "tworem francuzkim" :-)
  • #13
    old1977
    Level 13  
    dzięki za zinteresowanie tematem.Po przekręceniu kluczuka pompka rusza z miejsca ale bez wigoru(muli strasznie, obniżone napięcie)zerwany pasek powyginał zawory ale to już zrobione,tu na pewno dobrze bo nie jeden rozrząd składałem renówka 8 zwaorowa ma tylko jeden czujnik na wale bezpieczniki ok zobaczę tę masę od pomki jeszcze raz doładnie tylko dziwi mnie że iskry nie ma w ogóle na 4 garkach
  • #14
    Ture11
    Level 38  
    Połaziłem trochę po rożnych portalach, czy dobrze wywnioskowałem, że ten "pojazd" na co najmniej 2 komputery, jeden w kabinie, a drugi przy cewkach zapłonowych? Schematu nie mogę dorwać...
  • #15
    old1977
    Level 13  
    nie nie jeden sterownik zawiaduje wszystkim też śmigałem po forach ale jak internet szeroki i długi nic nie znalazłem to jest najprostsza wersja silnikowa
  • #16
    Ture11
    Level 38  
    No to klapa, bo gdyby były 2 sterowniki, to pomiędzy nimi stawiałbym na przerwę. Albo brak masy drugiego kompa. Natomiast jeśli jest tylko jeden.... Rozumiem, że to do niego podłączałeś się Texą? Instalacji gazowej brak (?).
    No nie wiem, nie znam się, ale może popatrz, czy wszystkie funkcje samochodu chodzą poprawnie (wycieraczki, dmuchawa, światła, awaryjne, wszystko co się da). Ogólnie to niewiele można na temat tego pojazdu znaleźć na internecie, chyba będziesz musiał odnaleźć na kompie sygnał sterujący pompą i przesiedlić jego drogę, jeśli na kompie jest poprawny. Ale zakładam, że to wina kompa będzie. . Jeśli jesteś bardzo zdesperowany, poszukaj w "Podobnych tematach" pod tematem. Nie dotyczy to co prawda Clio, ale też są ciekawe rzeczy. Zakładam, że program wie, co mówi o immobiliserze, że jest sprawny, itp.
    Pozdrawiam.

    Dodano po 1 [minuty]:

    O, a może w kompie są jakieś kondensatory :-)

    Dodano po 5 [minuty]:

    Tu, w tym temacie jest jakiś schemat i link, a w linku temat, w którym tez schemat (nawet się rymuje :-))

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=2495880#2495880

    oczywiście załączniki za punkty, po ok. 3 punkty za załącznik.
  • #17
    gvo
    Level 12  
    Sprawdź przekaźniki, to one powinny załączać napięcie na cewkę, wtryski, i pompę paliwa - może mają zaśniedziałe styki. Masa oczywiście do pompy OK. Ściągnij sobie schemat to może ci trochę pojaśni. Żarzące się kontrolki na desce mogą być również spowodowane wilgocią w kostkach lub wiązce przewodów (np. połamane kable w przelotce drzwi, tylnej klapy, pogryzione przewody itp.). Jak auto stało taki kawał pod chmurka to może być tam trochę wilgoci.
  • #18
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Dobrze, może tak sprawdzić czego na pompie nie ma poprawnego, masy czy zasilania, jeśli masy to prosta sprawa, przywrócić, jeśli plusa to zobaczyć na przekaźniku, co wychodzi, dać zasilanie za przekaźnik, jak pracuje wolno, wiązka, jeśli pracuje OK znaczy szukamy dalej, zamiast przekaźnika zworka, jak pracuje OK wymienić przekaźnik, jak pracuje wolno sprawdzamy wyżej bezpiecznik, podać plus na wyjście z bezpiecznika, i analogicznie sprawdzamy jeśli bezpiecznik kiepsko zasilany, kostka stacyjki. Koniec trasy. Roboty na 20 minut.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Między pompą a przekaźnikiem jest jeszcze wstrząsówka, zrobić zworkę na czas próby. Ja i tak stawiam na kostkę stacyjki.
  • #19
    old1977
    Level 13  
    problem rozwiązany nieprawidłowa masa między sterownikiem a silnikiem z wiązki wychodzą 2 kable masowe przykręcane za głowicą podczas montażu głowicy za słabo je dkręciłem i dlatego wyszły takie cyrki dziękuję za ziteresowanie tematem pozdrawiam