Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa B - obroty silnika

27 Wrz 2004 00:23 5981 8
  • Poziom 11  
    Od jakiegos czasu wystepuje takie zjawisko: np podczas wyprzedzania, kiedy nacisne mocniej gaz, samochud "nie idzie" dostaje przymulenia. Zjawisko wystepuje zarowno przy zimym jak i cieplym silniku, nie zalezy od benzyny. Czasami dodatkowo zapala sie lampka od elektroniki - gasnie kiedy zdejme noge z gazu i znowu wcisne. Przy spokojne jezdzie nie wystepuje to zjawisko i wszystko jest ok ale jak "depne w gaz" to prawie moge byc pewny, ze zaraz "zdechnie" Wiem ze najlepiej pojechac na "komputer" (przy okazji jest gdzies soft i schemat interfejsu do Corsy B w sieci? Bo w tej wersji nie ma mozliwosci odczytywania "migniec" lampki - chyba) i w serwisie wszystko wyjdzie, ale chcialbym byc przygotowany w razie co wczesniej np na wiekszy wydatek. Moze wystarczy zrobic cos bez koniecznosci wizyt w serwisie z komputerem? Czy ktos mial podobna usterke - i co na nia pomoglo?
    Dodam ze to Corsa 1.0, 12V, rocznik 99, licznik 75tys. Filtr paliwa i powietrza wymieniany stosunkowo niedawno.
    Pozdrawiam i czekam na Wasze sugestie
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 22  
    Mialem ten sam problem ale w troche starszym aucie chociaz tez w oplu. byla to Vectra A 1.6i. Pomogla wymiana przewodow WN kopulki i palca rozdzielacza. U ciebie tych dwoch ostatnich pewnie nie ma, ale przewody latwo sprawdzic zapalajac silnik w ciemnosci i patrzac czy nie iskrzy.
    A moze wymien swiece.
  • Poziom 13  
    Podobny problem mialem w oplu omedze.
    Auto przekopane i nic, a przyczyną był czujnik spalania stukowego.
    Poprawa mocowania czujnika na bloku i wszystko ustąpiło.
    Powodzenia w naprawie
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 18  
    witam
    mam kadeta 16i miałem podobny objaw podczas przyspieszania bardzo sie mulil przez kilka sekund potem bylo juz dobrze. metoda prub i bledow podmienialem rozne czujniki , dopiero wymiana sondy lambda pomogla.sonde mozna podmienic z innego auta ( jesli jest na wtrysku) np kadett , vectra a .
  • Poziom 11  
    Właśnie od kilku osób słyszałem też takie rady - po pierwsze wymienie świece. Bo i tak już na nich pora z całą pewnością :-) Boje się, że może być to sonda lambda - troche wtedy kosztuje :-).

    Co do czujników (może komus się to przyda) to miałem kiedyś problem z czujnikiem temperatury - podczas jazdy kiedy zdejmowalem noge z gazu calkowicie (np mam zamiar wyprzedac ale z naprzeciwka cos jedzie i musze poczekac) zapalala mi sie kontrolka elektroniki. Z tą usterką pojechalem na serwis opla (Radom) i panowie po podlaczeniu komputera (120zł :-) stwierdzili, ze albo cos nie tak z czujnikiem przeplywu(?) powietrza (>200zł?) albo czujnik temperatury (30zł:-) Zaczelismy od cz. temperatury i okazalo sie ze trafiony w 10. Potem (po okolo 6 miesiecach) ten sam objaw, i co ciekawe wzrost obrotow na biegu jalowym. Podnioslem maske poruszalem przewodem od czujnika (temp.) i widze ze samochod zaczyna raz szybciej pracowac raz wolniej (zalaczalo sie ssanie?). Odłączyłem wtyczke, przygiolem styki i od 2 lat mam z tym spokoj. Podejrzewam, ze wymieniony czujnik w serwisie byl sprawny tylko styki nie kontaktowaly :-).

    Teraz wolalbym nie przeplacac - wole najpierw popytac co to moze byc :-)
    Wczoraj np moja corsa byla okropna - przy ruszaniu to poprostu nawet szarpala na wolnych obrotach - a dzisiaj nawet ani razu nie mulila (oby to byly tylko swiece:-) Jak ktos ma jakies sugestie - chetnie przeczytam, a jak rozwiaze ten problem - to napisz dla "potomnych" co bylo.

    Pozdrawiam i trzymajcie sie cieplo bo cos ostatnio przymarzam :-)
  • Poziom 11  
    Niestety wymiana swiec nie pomogla - nadal mam problem :-(
    Z ostatnich spostrzezen zauwazylem, ze gdy silnik jest zimny (zaraz po ruszeniu, nawet na malych biegach) to lampka od elektroniki nie zapala sie.
    Druga sprawa to spadek mocy jest czasami nierownomierny - tzn troche samochod "rwie" podczas gwaltownego dodania gazu a nie tylko przymula jednostajnie. To rwanie jest minimalne i czasami odczywam tylko spadek mocy a czasami jakby probowal jednak przyspieszac.

    Czekam na jakies sugestie.

    ps. jest gdzies w necie program i schemat interface'u do Corsy B? Ja nie moge znalezc a standordowe zwarcie stykow i liczenie migniec lampki w tym modelu niestety nie dziala (?).

    ----------------------------------------------------------------
    Dla tych co moga miec taki problem - wyjasnienia:

    Bryka naprawiona :-) Winny był czujnik odpowiedzialny za pomiar powietrza dostarczany do komory spalania (przepływomierz, dosc czesto psujacy sie element obok silnika krokowego i sondy w oplach Corsa) Po wymianie silnik otrzymał "kopa" i jest ok. Swoja droga to niezbyt skomplikowane urzadzenie - "diada" plus "podgrzewacz" :-) a kosztowal ponad 200zł :-(
    Komputer dostawal informacje z czujnika, ze nie przeplywa (dostaje) odpowiednia ilosc powietrza wiec automatycznie zmniejszal ilosc paliwa. I to byla przyczyna nierownomiernej pracy (mulenia)

    Pozdrawiam
    Tomek
  • Użytkownik usunął konto  
  • Spec od samochodów
    Zobacz gdzie podłączony jest przewód z MAP-sensora ?
  • Poziom 24  
    Witam!! Tak jak juz kolega Elektrit wspomnial usterki odczytasz tylko za pomoca Techa. Co do uszkodzenia tez zadzam sie z kolega ze bedzie cos kolo przeplywomierza. Na poczatek sprawdz czy auto nie lapie gdzies "falszywego" powietrza za przeplywomierzem w strone gardzieli przepustnicy (jesli masz gaz i tobie wystrzelil to najprawdopodobniej masz gdzies jakas dziure, szczeline gdzie lapie Ci powietrze lub uszkodzony przeplywomierz). Jesli juz to sprawdzisz i nic nie znajdziesz to wykrec DELIKANIE przeplywomierz i wyplucz go DELIKATNIE w CZYSTEJ!! BENZYNIE EKSTRAKCYJNEJ!! i DELIKATNIE! wysusz przedmuchujac powietrzem. Powodzenia!!