Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra II 99r 2.0Dti 16v po wymianie f.paliwa nie odpal

sikora50 31 Paź 2010 23:16 17002 23
  • #1 31 Paź 2010 23:16
    sikora50
    Poziom 9  

    Witam
    Mam problem mój opel astra II 2.0Dti po wymianie filtra paliwa nie odpala.Po wyjeciu starego filtra i włożeniu nowego filtra( nic nie było odpowietrzane tylko odkrecenie pojemnika wyjecie starego wsadzenie nowego zakrecenie )Samochód zalapał na 5 sekund i zgasł po 2 godzinym kreceniu go nadal nie odpalił, po diagnostyce wyszły błedy P1630 i P0725. Chce dodać ze przed wymiana f.paliwa samochod pieknie odpalał i chodził.

    2 23
  • #2 01 Lis 2010 00:07
    sajmon1476
    Poziom 13  

    nowy filtr był zalany ropą ?? P0725 - sygnał prędkości obrotowej i P1630 - zawór sterujący dawką paliwa . Sprawdz rezystancję podzespołu czujnik położenia wału korbowego . spróbuj zdjąć rurę od filtra powietrza i siknąć mu plakiem , pewnie się zapowietrzył ... powinien odpalić.

    1
  • #3 01 Lis 2010 00:32
    sikora50
    Poziom 9  

    filtr nie był zalewany paliwem ale tam w pojemniku na filter paliwo było tak ze nowy filtr był zalany w całości , boję ze sterownik pompy mógł paść

    2
  • #4 01 Lis 2010 00:39
    sajmon1476
    Poziom 13  

    gdy ja tak miałem to wystarczyło zdjąćrurę od filtra powietrza i sikać plakiem tak długo aż sam nie zaczął reagować na gaz .

    0
  • #5 01 Lis 2010 00:50
    sikora50
    Poziom 9  

    na bład typu P0725 nie ma co sie sugerować bo diagnostyka prowadzona była na wyłaczonym silniku a on wtedy zawsze wyskakuje. To jedna osoba ma sikać mu tym plakiem do rury a druga krecic rozrusznikiem az zaskoczy??

    1
  • #6 01 Lis 2010 00:52
    ociz
    Moderator Samochody

    Ile razy kolega sam sobie wymieniał filtr w takim silniku tyle razy ja mu go później musiałem odpowietrzać. :D

    0
  • #7 01 Lis 2010 00:55
    sikora50
    Poziom 9  

    tylko wiesz ja go pozniej odpowietrzałem,i odrecałem rurki do wtryskiwaczy to paliwo szło i własnie mnie to dziwi czego wogule nie załapuje.Kręcony był prawie przez 2 godziny i nic zadnego odezwu

    3
  • #8 01 Lis 2010 01:13
    ociz
    Moderator Samochody

    sikora50 napisał:
    tylko wiesz ja go pozniej odpowietrzałem

    Jakbym już gdzieś to słyszał. :D

    Odpowietrzasz, odpalasz i jedziesz. Po co te kręcenie?

    0
  • #9 01 Lis 2010 01:24
    Juras1844
    Poziom 14  

    Jak kolega pisze podaj plak jest bardziej tłusty jak samostart musi odpalić i przeciągnie .Za ostro nie dawaj plaka bo możesz uszkodzić silnik.Osobiście widziałem co plak zrobił z VW LT 2.5tdi ukręcił się wał korbowy .No i przy plaku nie używamy świec żarowych tak jak przy samostarcie bezpośrednie odpalanie bez grzania.

    0
  • #10 01 Lis 2010 07:24
    niuniu36

    Poziom 27  

    Żadnego P0725 ma nie być nieważne czy silnik uruchomiony czy nie a ten P1630 da się skasować czy powraca jeśli jest dalej obecny i aktywny to daj sobie spokój z tym odpowietrzaniem bo i tak się nie odezwie

    1
  • #11 01 Lis 2010 08:25
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 01 Lis 2010 09:46
    sikora50
    Poziom 9  

    po wykasowaniu błedu P1630 powraca znowu, przeciez tam nie ma zbytnio jak to odpowietrzyc wyjmuje się filter stary, wsadza nowy tak zeby był cały zalany w tym pojemniku ropą, a jak padła pompa to co mogło paść w tej pompie??Bo mi się wydaje że mógł paść zawór regulacji dawki

    0
  • #13 01 Lis 2010 10:34
    sajmon1476
    Poziom 13  

    no to może kolego mógłbyś napisać jak dokładnie trzeba odpowietrzać Tą pompę paliwa w tym modelu by nie uszkodzić pompy ??

    1
  • #14 01 Lis 2010 10:40
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, te pompy maja sterownik na pompie i chłodzony paliwem jak na sucho jechałeś to sie przegrzał i końcówka sterowania padła, nowy sterownik to około 1500zł, mógł sie też zawór zatrzeć , jak odpowietrzyć? ja używam do tych pomp zewnętrznej pompki i mimo że zalany filtr to około 10sek leci paliwo z powietrzem i po takim zabiegu zapala te pompy( ja osobiście ich nie lubie :D) muszą same zassać paliwo a takie odpowietrzanie to ułatwia, powodzenia

    0
  • #15 01 Lis 2010 14:33
    tzok
    Moderator Samochody

    W tym aucie nie ma pompy niskiego ciśnienia (w zbiorniku). W ASO mają specjalne pompę do odpowietrzania układu m.in. po wymianie filtra, niektórzy zakładają "gruszki" jak w PSA, można też wytworzyć ciśnienie w zbiorniku paliwa.

    Pompa wtryskowa przy pracy na sucho uszkadza się, bo jest smarowana paliwem, a przy jego braku zaciera się nastawnik dawki co z kolei powoduje przepalenie się tranzystora w sterowniku (niestety to układ hybrydowy).

    1
  • #16 01 Lis 2010 16:13
    sajmon1476
    Poziom 13  

    dzięki za informację na przyszłość ...

    0
  • #17 01 Lis 2010 17:55
    blurow
    Poziom 12  

    wyjmij filtr ,zalej puszke ropą 1 cm ponżej krawędzi włóżfiltr i przykręć,niech się przeleje nadmiar popuść przewody na wtryskach i kręć żeby przelały w czasie kręcenia drugi niech dmucha do zb paliwa-niedużo ale ciągle .i kręć do skutku,jak przeleją na wtryskach to zakręć i od nowa aż zapali.nie odkręcać żadnych przelewów!!!!od takich operacji pompy nie padają ani sterowniki-bzdury, ale odpowietrzenie tego układu to jest problem-alternatywa to serwisowa pompka odpowietrzająca POCIŚNINIOWA!!!.używałem jej pierwsze dwa razy(niewiedza),pózniej wymieniałem filtry bez pompki i ze skutkiem pozytywnym przez kilka lat odpalająć za pierwszym razem

    1
  • #18 01 Lis 2010 18:03
    tzok
    Moderator Samochody

    Normalnie jak zakręcisz na zapowietrzonej pompie nawet przez parę minut to nie padnie od tego pompa ale jak ktoś przez 2h kręcił silnikiem bez paliwa...

    0
  • #19 01 Lis 2010 18:11
    niuniu36

    Poziom 27  

    Kręciłeś ty kiedy takiego Opla przez 2 godziny(tak pisze sikora50)tak że to ty nie pisz bzdur bo po takich próbach to się pompy i rozruszniki naprawia
    A druga sprawa aktywny błąd 1630 = nie pali ewentualnie pali na niskich nierównych obrotach i brak reakcji na pedał gazu

    0
  • #20 01 Lis 2010 18:15
    blurow
    Poziom 12  

    przecież nie odpalił,owszem rozrusznik paść może po czymś takim ale on o tym nie pisał więc pewnie kręci,a na razie jeszcze nie odpowietrzył

    0
  • #21 01 Lis 2010 18:52
    sikora50
    Poziom 9  

    To było tak został wymieniony filtr i nie był odpowietrzany po 5 min krecenia go( nie przyniosły zadnych efektów), przystąpiłem do odpowietrzania go pompką, odkrecania rurek dochodzacych do wtryskiwaczy paliwo widac dochodziło bez powietrza ale nadal niechciał zalapać i to trwało 2 godziny w czasie tego krecenia go, został zdiagnozowany i wyszły bledy P1630, P0725.COo robić dalej??

    0
  • #22 01 Lis 2010 18:55
    niuniu36

    Poziom 27  

    I nie odpali trzeba wymienic lub naprawić sterownik,wymienić zawór nastawnika dawki i jeszcze może tłoka przestawiacza kąta choć to może niekoniecznie wtedy odpowietrzyć i ma palić

    0
  • #23 01 Lis 2010 20:08
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, kol Tzok napisałem o tym , kol niuniu wsio w tym temacie dopisał, tylko autor pewnie nie widział pompy od środka i na stole probierczym, ale info mądrze brzmi :D , kol sikora pompa wymontowana z samochodu i do bosch serwisu lub do kol niuniu :D , pozdrawiam

    0
  • #24 06 Lis 2010 18:08
    sikora50
    Poziom 9  

    wymontowałem sterownik pompy zawiozłem do kumpla, został naprawiony sterownik pompy paliwowej koszt 600zł,zrobił na miejscu, wmontowałem sterownik, skasowałem błedy, odpowietrzyłem i pięknie pali :)mam pytanie bo już kilkanaście razy wymieniałem ten filtr i nigdy mi się nie zepsuł ten sterownik , wiesz nie wierze że mogło to się stać przez wymiane filtra on musiał już być wcześniej nadpalony albo coś nawet jak złapał powierza to nie powinien od kilku kręcen silnika się przepalać

    0