Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra II 99r 2.0Dti 16v po wymianie f.paliwa nie odpal

sikora50 31 Oct 2010 23:16 18820 23
Bosch
  • #1
    sikora50
    Level 10  
    Witam
    Mam problem mój opel astra II 2.0Dti po wymianie filtra paliwa nie odpala.Po wyjeciu starego filtra i włożeniu nowego filtra( nic nie było odpowietrzane tylko odkrecenie pojemnika wyjecie starego wsadzenie nowego zakrecenie )Samochód zalapał na 5 sekund i zgasł po 2 godzinym kreceniu go nadal nie odpalił, po diagnostyce wyszły błedy P1630 i P0725. Chce dodać ze przed wymiana f.paliwa samochod pieknie odpalał i chodził.
  • Bosch
  • #2
    sajmon1476
    Level 13  
    nowy filtr był zalany ropą ?? P0725 - sygnał prędkości obrotowej i P1630 - zawór sterujący dawką paliwa . Sprawdz rezystancję podzespołu czujnik położenia wału korbowego . spróbuj zdjąć rurę od filtra powietrza i siknąć mu plakiem , pewnie się zapowietrzył ... powinien odpalić.
  • Bosch
  • #3
    sikora50
    Level 10  
    filtr nie był zalewany paliwem ale tam w pojemniku na filter paliwo było tak ze nowy filtr był zalany w całości , boję ze sterownik pompy mógł paść
  • #4
    sajmon1476
    Level 13  
    gdy ja tak miałem to wystarczyło zdjąćrurę od filtra powietrza i sikać plakiem tak długo aż sam nie zaczął reagować na gaz .
  • #5
    sikora50
    Level 10  
    na bład typu P0725 nie ma co sie sugerować bo diagnostyka prowadzona była na wyłaczonym silniku a on wtedy zawsze wyskakuje. To jedna osoba ma sikać mu tym plakiem do rury a druga krecic rozrusznikiem az zaskoczy??
  • #6
    ociz
    Moderator of Cars
    Ile razy kolega sam sobie wymieniał filtr w takim silniku tyle razy ja mu go później musiałem odpowietrzać. :D
  • #7
    sikora50
    Level 10  
    tylko wiesz ja go pozniej odpowietrzałem,i odrecałem rurki do wtryskiwaczy to paliwo szło i własnie mnie to dziwi czego wogule nie załapuje.Kręcony był prawie przez 2 godziny i nic zadnego odezwu
  • #8
    ociz
    Moderator of Cars
    sikora50 wrote:
    tylko wiesz ja go pozniej odpowietrzałem

    Jakbym już gdzieś to słyszał. :D

    Odpowietrzasz, odpalasz i jedziesz. Po co te kręcenie?
  • #9
    Juras1844
    Level 14  
    Jak kolega pisze podaj plak jest bardziej tłusty jak samostart musi odpalić i przeciągnie .Za ostro nie dawaj plaka bo możesz uszkodzić silnik.Osobiście widziałem co plak zrobił z VW LT 2.5tdi ukręcił się wał korbowy .No i przy plaku nie używamy świec żarowych tak jak przy samostarcie bezpośrednie odpalanie bez grzania.
  • #10
    niuniu36

    Level 27  
    Żadnego P0725 ma nie być nieważne czy silnik uruchomiony czy nie a ten P1630 da się skasować czy powraca jeśli jest dalej obecny i aktywny to daj sobie spokój z tym odpowietrzaniem bo i tak się nie odezwie
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    sikora50
    Level 10  
    po wykasowaniu błedu P1630 powraca znowu, przeciez tam nie ma zbytnio jak to odpowietrzyc wyjmuje się filter stary, wsadza nowy tak zeby był cały zalany w tym pojemniku ropą, a jak padła pompa to co mogło paść w tej pompie??Bo mi się wydaje że mógł paść zawór regulacji dawki
  • #13
    sajmon1476
    Level 13  
    no to może kolego mógłbyś napisać jak dokładnie trzeba odpowietrzać Tą pompę paliwa w tym modelu by nie uszkodzić pompy ??
  • #14
    wopor
    Level 32  
    Witam, te pompy maja sterownik na pompie i chłodzony paliwem jak na sucho jechałeś to sie przegrzał i końcówka sterowania padła, nowy sterownik to około 1500zł, mógł sie też zawór zatrzeć , jak odpowietrzyć? ja używam do tych pomp zewnętrznej pompki i mimo że zalany filtr to około 10sek leci paliwo z powietrzem i po takim zabiegu zapala te pompy( ja osobiście ich nie lubie :D) muszą same zassać paliwo a takie odpowietrzanie to ułatwia, powodzenia
  • #15
    tzok
    Moderator of Cars
    W tym aucie nie ma pompy niskiego ciśnienia (w zbiorniku). W ASO mają specjalne pompę do odpowietrzania układu m.in. po wymianie filtra, niektórzy zakładają "gruszki" jak w PSA, można też wytworzyć ciśnienie w zbiorniku paliwa.

    Pompa wtryskowa przy pracy na sucho uszkadza się, bo jest smarowana paliwem, a przy jego braku zaciera się nastawnik dawki co z kolei powoduje przepalenie się tranzystora w sterowniku (niestety to układ hybrydowy).
  • #16
    sajmon1476
    Level 13  
    dzięki za informację na przyszłość ...
  • #17
    blurow
    Level 13  
    wyjmij filtr ,zalej puszke ropą 1 cm ponżej krawędzi włóżfiltr i przykręć,niech się przeleje nadmiar popuść przewody na wtryskach i kręć żeby przelały w czasie kręcenia drugi niech dmucha do zb paliwa-niedużo ale ciągle .i kręć do skutku,jak przeleją na wtryskach to zakręć i od nowa aż zapali.nie odkręcać żadnych przelewów!!!!od takich operacji pompy nie padają ani sterowniki-bzdury, ale odpowietrzenie tego układu to jest problem-alternatywa to serwisowa pompka odpowietrzająca POCIŚNINIOWA!!!.używałem jej pierwsze dwa razy(niewiedza),pózniej wymieniałem filtry bez pompki i ze skutkiem pozytywnym przez kilka lat odpalająć za pierwszym razem
  • #18
    tzok
    Moderator of Cars
    Normalnie jak zakręcisz na zapowietrzonej pompie nawet przez parę minut to nie padnie od tego pompa ale jak ktoś przez 2h kręcił silnikiem bez paliwa...
  • #19
    niuniu36

    Level 27  
    Kręciłeś ty kiedy takiego Opla przez 2 godziny(tak pisze sikora50)tak że to ty nie pisz bzdur bo po takich próbach to się pompy i rozruszniki naprawia
    A druga sprawa aktywny błąd 1630 = nie pali ewentualnie pali na niskich nierównych obrotach i brak reakcji na pedał gazu
  • #20
    blurow
    Level 13  
    przecież nie odpalił,owszem rozrusznik paść może po czymś takim ale on o tym nie pisał więc pewnie kręci,a na razie jeszcze nie odpowietrzył
  • #21
    sikora50
    Level 10  
    To było tak został wymieniony filtr i nie był odpowietrzany po 5 min krecenia go( nie przyniosły zadnych efektów), przystąpiłem do odpowietrzania go pompką, odkrecania rurek dochodzacych do wtryskiwaczy paliwo widac dochodziło bez powietrza ale nadal niechciał zalapać i to trwało 2 godziny w czasie tego krecenia go, został zdiagnozowany i wyszły bledy P1630, P0725.COo robić dalej??
  • #23
    wopor
    Level 32  
    Witam, kol Tzok napisałem o tym , kol niuniu wsio w tym temacie dopisał, tylko autor pewnie nie widział pompy od środka i na stole probierczym, ale info mądrze brzmi :D , kol sikora pompa wymontowana z samochodu i do bosch serwisu lub do kol niuniu :D , pozdrawiam
  • #24
    sikora50
    Level 10  
    wymontowałem sterownik pompy zawiozłem do kumpla, został naprawiony sterownik pompy paliwowej koszt 600zł,zrobił na miejscu, wmontowałem sterownik, skasowałem błedy, odpowietrzyłem i pięknie pali :)mam pytanie bo już kilkanaście razy wymieniałem ten filtr i nigdy mi się nie zepsuł ten sterownik , wiesz nie wierze że mogło to się stać przez wymiane filtra on musiał już być wcześniej nadpalony albo coś nawet jak złapał powierza to nie powinien od kilku kręcen silnika się przepalać