Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Kadet 1.6i dławi się - nie mogę dojść co to jest!

MaksymW 31 Paź 2010 23:43 3511 28
  • #1 31 Paź 2010 23:43
    MaksymW
    Poziom 9  

    Witam!

    Otóż posiadam dopiero co kupiony Opel Combo z silnikiem Kadeta 1.6 C16NZ benzynka bez gazu. Miałem wycieki z pod głowicy więc spalnowałem głowicę, przyszlifowałem zawory i reszte dupereli jak już zdjąłem głowicę, pozakładałem nowe uszczelki no i jest wszystko ok, nie ma wycieków i silnik chodzi równo. Ale jest problem. Mam dość poprostu nikt nie wie co to moze byc, co chwile wymieniam inną rzecz i nie pomaga. Auto dławi się, na postoju potrafi zgasnąć, gdy jadę autostradą na piątce, gaz praktycznie do końca, auto nagle nie jedzie, jakbym puścił gaz, nie reaguje, dławi się, nie ma mocy, po chwili po szarpie i znów jedzie. Jak ruszam często najpierw szarpie, nie chce się zebrać, a po chwili jakby łapie paliwo i ma pełną moc. Zmieniłem świece, przewody zapłonowe, kopułkę aparatu zapłonowego, palec aparatu, termostat, czujnik temperatury na bloku, filtr paliwa, powietrza, olej z filtrem i nadal to samo. Co to może być? Proszę poradźcie mi bo nikt nie potrafi mi pomóc, jeden mówi że to może być aparat zapłonowy, drugi że pompa paliwa, trzeci że monowtrysk... Jak to wszystko sprawdzić? Zależy mi na zrobieniu tego auta bo potrzebuję go do dłuższych tras jak najszybciej a nie chcę tak jeździć. Ciśnienie na cylindrach bardzo dobre. Silnik jest zdrowy w 100%, po remoncie wkońcu. To jest jakaś pierdoła, tylko nie mogę dojść jaka. Ustawiałem zapłon nawet pod lampą stroboskopową jak również "na słuch" ale jest to samo. Może dodam jeszcze, że w tłumiku końcowym jest na górze dziura i wystaje z niego dużo waty i chodzi trochę głośniej przez to, ale czy to może być powodem aż takiego dławienia się? Wątpie w to. Od czego zacząć bez kosztów? Jak samemu sprawdzić rzeczy które mogą być wadliwe i powodować te objawy?

    0 28
  • #2 31 Paź 2010 23:47
    robokop
    Moderator Samochody

    A jak gaśnie to czego mu brakuje? Iskry, czy paliwa?

    0
  • #3 31 Paź 2010 23:47
    MaksymW
    Poziom 9  

    On chodzi chodzi, nagle delikatnie traci obroty, coraz bardziej, aż nagle powolutku bum, zgasa. Więc raczej paliwa.

    0
  • #4 31 Paź 2010 23:50
    robokop
    Moderator Samochody

    Raczej?! Nie żartuj. Raczej chyba zapłon.

    0
  • #5 31 Paź 2010 23:52
    MaksymW
    Poziom 9  

    Kolego ustawiałem zapłon i naprawdę nie pomogło. Może od pompki paliwa zacząć? Czy lepiej od aparatu?

    0
  • #6 01 Lis 2010 01:00
    ociz
    Moderator Samochody

    Pompa, a raczej zasilanie jej ginie.

    0
  • #7 01 Lis 2010 06:47
    manta
    Poziom 39  

    Zobacz co się dzieje w aparacie zapłonowym, stan przewodów łączących cewkę z modułem.

    0
  • #8 01 Lis 2010 09:47
    robokop
    Moderator Samochody

    MaksymW napisał:
    Kolego ustawiałem zapłon i naprawdę nie pomogło.

    Widzę że tyle nasze, co żeśmy się napisali. Nie jesteś jak widzę w stanie zrobić nic, oprócz kręcenia aparatem i ślepego podmieniania części. O uszkodzonych modułach zapłonowych słyszałeś kiedykolwiek i ginącej z tego tytułu iskrze? Masz sprawdzić czego brakuje w momencie gdy silnik zgaśnie inaczej całe to pisanie nie ma sensu.

    0
  • #9 01 Lis 2010 11:16
    MaksymW
    Poziom 9  

    kolego Robokop ale pomóż mi w tym jak sprawdzić czego brakuje. Zostawić odpalony silnik i co dalej? Jak daje gazu gdy przygasa to nie zgaśnie. Może to pomoże Ci w diagnozie...

    0
  • #10 01 Lis 2010 12:09
    tzok
    Moderator Samochody

    Podłącz choćby woltomierz na zasilanie pompy paliwa i obserwuj jego wskazania na pracującym silniku, lepiej jednak podłącz manometr przez trójnik i obserwuj ciśnienie paliwa.

    Przy pomocy oscyloskopu możesz obserwować impulsy sterujące wtryskiwacza i cewki.

    Nie wiem czy masz tam tylko czujnik Halla w aparacie (czujnik położenia wałka) czy masz dodatkowo czujnik położenia wału - warto sprawdzić jego/ich działanie (oscyloskop).

    0
  • #12 01 Lis 2010 12:20
    MaksymW
    Poziom 9  

    Pompa paliwa znajduje się w zbiorniku prawda?

    0
  • #13 01 Lis 2010 12:22
    trionic12
    Poziom 10  

    MaksymW napisał:
    Pompa paliwa znajduje się w zbiorniku prawda?

    Tak.

    0
  • #14 01 Lis 2010 12:35
    MaksymW
    Poziom 9  

    No dobrze, to rozbiorę zdejme zbiornik i wstawie nową pompę. W razie czego macie jeszcze jakieś pomysły?

    0
  • #15 01 Lis 2010 12:46
    manta
    Poziom 39  

    A nie taniej będzie pomiar ciśnienia i nap. zasilania?

    0
  • #16 01 Lis 2010 12:47
    tzok
    Moderator Samochody

    :arrow: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic252344.html
    Nie wiem jak w Kadecie ale w Astrze nie trzeba wymontowywać zbiornika by wyjąć pompę...

    0
  • #17 01 Lis 2010 13:39
    cursor
    Poziom 30  

    W combo tak samo jak w kombi dobrze mieć kanał, bo od góry nie ma dostępu do pompy jak w hatchbacku i sedanie.

    0
  • #18 01 Lis 2010 14:50
    MaksymW
    Poziom 9  

    Chłopaki, odczytałem błędy z komputera. Więc tak. Pokazało mi błąd nr. 13 i 45 czyli 13 Sonda Lambda - Brak Sygnału, a zaraz po tym 45 Sonda Lambda - Bogata mieszanka. Czy to może być przez zapchany tłumik końcowy? Wata u góry wyłazi z niego, jest rozpierdzielony strasznie zniszczony, kupe waty tylko wisi i czuje że spaliny cięzko sie wydostają.

    -1
  • #19 01 Lis 2010 15:41
    robokop
    Moderator Samochody

    tzok napisał:

    Nie wiem czy masz tam tylko czujnik Halla w aparacie (czujnik położenia wałka) czy masz dodatkowo czujnik położenia wału - warto sprawdzić jego/ich działanie (oscyloskop).

    Nie ma tam ani Halla, ani czujnika wału, to zapłon EZF-i, z cewką impulsatora w aparacie zapłonowym. Manometr podłączony poprzez trójnik do zasilania monowtrysku, ma być mniej więcej 0.8 atm, dalej do sprawdzenia pewność podłączenia styków wtryskiwacza - najlepszy pomiar oscyloskopem na boczniku, dalej - wtyk aparatu zapłonowego, czy nie ginie zasilanie, ponadto stan cewki impulsatora i ewentualnie moduł podmienić.

    0
  • #20 01 Lis 2010 16:35
    T5
    Admin grupy Samochody

    MaksymW napisał:
    Czy to może być przez zapchany tłumik końcowy? Wata u góry wyłazi z niego, jest rozpierdzielony strasznie zniszczony, kupe waty tylko wisi i czuje że spaliny cięzko sie wydostają.
    To go wywal i tak głośno już chodzi:D

    0
  • #21 01 Lis 2010 18:09
    blurow
    Poziom 12  

    robokop dobrze radzi,bogata mieszanka-ma paliwo ,spr iskry-proste,bierzesz 1 świece z kieszeni ,wkładasz w kabel sciągnięty z której swiecy i do masy i kręcisz,bedzie widać przez maskę,sam sprawdzisz.może to być nadajnik w aparacie

    0
  • #22 01 Lis 2010 21:02
    MaksymW
    Poziom 9  

    Powiedzcie mi, czy po wymianie sondy lambdy dalej będę miał problem z tymi kodami 13 i 45? To sonda jest zepsuta i do wymiany czy chodzi o to żebym zmniejszył dawke paliwa tak jakby i przestanie świecić błąd?

    0
  • #23 01 Lis 2010 21:06
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    He he przeczytałem sobie cały ten temat, kolega widzę chwyta się wszystkiego, tyko nie tego co koledzy radzą, masakra jakaś :D

    0
  • #24 01 Lis 2010 21:09
    MaksymW
    Poziom 9  

    Koledzy radzą sposoby bardziej fachowe, wymagające dość dobrego obeznania w elektronice i jej sprawdzaniu. Zwykły człowiek nie poradzi sobie ze zmierzeniem ciśnienia pompki czy czymś podobnym co koledzy radzą.

    0
  • #25 01 Lis 2010 21:10
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No to widzę kolega zrozumiał co to jest forum :D

    0
  • #26 01 Lis 2010 21:14
    misiek-1984
    Poziom 8  

    kolego jak na kodach wyskakuje ci uszkodzenie sondy lambda to ja wymien bo każda przerwa w impulsach z sondy oznacza złe dawkowanie paliwa jak piszesz ze za bogata miesznka to oznacza to ze komputer nie wie jaki jest skład spalin i zalewa silnik duża dawka paliwa i stad przerywanie i gasniecie ,wniosek zalewa sie.

    0
  • #27 01 Lis 2010 21:16
    robokop
    Moderator Samochody

    Słuchaj, nie sposoby fachowe, tylko jedyne prowadzące do celu. Jesli jedyne narzędzia jakie posiadasz to śrubokręt, płaski klucz 10/12 i neonówka 220V, to wybacz. Zamykam wątek, do niczego widzę nie dojdziemy. Jak kolega będzie miał wyniki to zapraszam.

    0
  • #29 01 Lis 2010 21:19
    robokop
    Moderator Samochody

    misiek-1984 napisał:
    kolego jak na kodach wyskakuje ci uszkodzenie sondy lambda to ja wymien bo każda przerwa w impulsach z sondy oznacza złe dawkowanie paliwa jak piszesz ze za bogata miesznka to oznacza to ze komputer nie wie jaki jest skład spalin i zalewa silnik duża dawka paliwa i stad przerywanie i gasniecie ,wniosek zalewa sie.

    Bzdura. Jak ECU zorientuje się że sonda jest do d...y, to przestaje korzystać z jej wskazań - nie ma to żadnego związku z gaśnięciem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    kwok napisał:
    a ja bym ten tłumik wywalił
    To już prędzej katalizator - mogą kawałki latać po puszce przytykając wylot.

    0
  Szukaj w 5mln produktów