Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna 2002 , 1.9 DCI turbina, kopci, wymiana

Pectore 15 Gru 2010 22:45 39603 41
  • #31 15 Gru 2010 22:45
    Pectore
    Poziom 11  

    A ze tak zapytam czy faktycznie intercooler dziurawy moze miec jakis wplyw na to zeby auto przerywalo w czasie jazdy ? bo wg mechanika to nie ma wplywu.

    Bo kupie intercooler za 500 - 600 zl okarze sie ze to nic nie daje, tzn i tak bede musial kupic bo skoro dziurawy to wiadomo.

    Ja zawsze myslalem ze dziurawy intercooler jednak ma wplyw na samochod, poniewaz sie nie spala paliwo tak jak trzeba, pozniej czarny dym idzie. To chyba cos musi jednak byc.

    A to że mechanior jeszcze mi o swiecach zarowych mowi to go troche wysmialem bo mowie ze samochod mi odpala bardzo ladnie nawet przy 20 stopniach mrozu, to on sie uparl ze trzeba je wymienic bo tak z komputera wynika heh

    No i czy jeszcze ewentualnie EGR by odpowiadal za to szarpanie samochodu?
    Co prawda niedawno go czyscilem

    Już sam nie wiem, juz tak mechanicy kity wciskaja, kazdy co innego.

    Jeden mi mierzyl kompem to niby slabe cisnienie w komorze spalania, kazal wymienic filtr paliwa, wymienialem niedawno to po co mam wymieniac.

    Zapytalem drugiego wiec czemu moze byc slabe cisnienie w komorze spalania? no to mowi a moze wtryski a moze pompa paliwa...no i pogadane.

    Także z laguną naprawa chyba nie dojdzie do skutku. Turbina byla wymieniania napewno wiec jeden problem mam z głowy, teraz następny, bardziej ciekawy i tajemniczy.

    Jeżeli chodzi o te bledy z diagnoskopu to są tylko takie
    - male cisnienie w komorze spalania
    - swiece zarowe do wymiany
    - dziurawy intercooler...

    Ale i tak mechanicy nie wiedza za co sie zabrac.

  • #32 16 Gru 2010 17:34
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Masakra.....

    Do kogo Ty jeździsz? Chłopie zrozum że diagnostyka to nie tylko odczyt błędów, to czytanie parametrów przede wszystkim! Defekt np. czujnika ciś. doładowania nie oznacza że on sam jest uszkodzony, taki defekt daje wskazówkę gdzie szukać, a szukać tego że ciś. w układzie doładowania nie ma, czaisz?

    Jakim cudem komputer może wskazać małe ciś. w komorze spalania?

    Co do dziury w intercoolerze, nie powiem Ci na 100% czy ma wpływ na to szarpanie, ale może mieć, jak sam stwierdziłeś jest dziura to i tak będziesz musiał go wymienić.

  • #33 16 Gru 2010 18:38
    Pectore
    Poziom 11  

    No wiadomo ze to nie chodzi o sam odczyt bledow, w koncu to mechanik musi posiadac do tego odpowiedni sprzet. Ja mysle ze on robil odczyty.

    To nie byl az taki byle jaki zaklad samochodowy. Z reszta samochod ten byl juz chyba u 7 mechaników. Nikt nie wie co poradzić, jedyna nadzieją będzie jeszcze zostawienie samochodu u jednego znajomego mechanika

    Hmm wiecie jak to sie przedstawia moze wam jakos to oświetle...ta sytuacja wyglada tak : bo jezeli to ma jakis czujnik gazu czy przyspieszenia, o ile ma, to hmm...

    Trzymam normalnie gaz caly czas na rownym , pedal gazu jest stale w jednym miejscu po czym silnik ogarnia cisza tak jakby sie wylaczyl i zarywa, wtedy dam mu gazu i znow slysze silnik. Ciezko to tlumaczyc. Moze ktos mial po prostu juz taka usterke.



    Cytat:
    Jeśli jest dziurawy intercooler to są właśnie objawy falowania i szarpania silnika, wymiana filtra i świec nic ci nie da, zajmij się intercoolerem. Dodatkowy objaw to puszczanie czarnego bąka roll
    Manual wymiany jest ale nie na tym forum, trzeba szukac na forum RenaultLaguna.pl w dziale manuale :)
    Jeśli będziesz kupował nowy intercooler to kup taki który jest przepasany opaskami to są wzmocnienia.
    Jeśli chodzi o liczbę chłodnic to jest ich 3 - od klimy, intercoller, chłodnica wody i wiatrak.


    Wiec juz bylby problem rozwiazany;) zobacze co sie bedzie dzialo po wymianie.[/quote]

  • #34 16 Gru 2010 23:29
    aurelka82
    Poziom 9  

    ja już odpuszczam;) bo byłam już u 3 fachowców z polecenia(podobno kompetentni)i powiedzieli mi że jest wszystko ok,i mam odpuścić i nie szukać dziury w całym, a kopcenie na czarno przy dynamicznej jezdzie w deslu to normalne,a że raz za czas mignie mi kontrolka ze świec to nic takiego, byle autko dobrze jezdzi;)więc na razie odpuszczam
    dziękuję za porady i pozdrawiam;)

  • #35 17 Gru 2010 14:27
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, kolezanko aurelko z Ty co Pan Bucek bys odpuszczała :D , u ciebie jest prawdopodobnie przepływomierz ,brudny lub zakłamuje przez uszkodzenie wewnetrzne, z tym kopceniem to nie dokońca prawda, powodzenia.

  • #36 19 Gru 2010 07:44
    mazdabg
    Poziom 10  

    Witam
    tu masz link do wymiany intercoolera
    http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?showtopic=46689
    a w skrócie wygląda to tak
    - zdjąć grill i zderzak (zderzak można odchylić)
    - odkręcić mocowanie lamp przy nadkolach i przy przedniej belce a reszta jest na zatrzaski
    - pozdejmować wszystkie blachy pasa przedniego (bez belki) + reflektory
    - odkręcić górne mocowania chłodnicy klimy (bez jej odłączania) , odkręcić wszystkie mocowania intercoolera i rury
    - odchylić chłodnicę klimy i wyciągnąć intercooler od góry
    - włożyć nowy i powtórzyć czynności o tyłu:)

    pozdrawiam

    PS. Nie proponował bym ci używki bo niewiadoma ile wytrzyma
    Tu masz link do nówki http://www.chlodnic-pol.pl/oferta.php?g=6&m=6
    Nie znam tej firmy i nie znam jakości tych chłodnic ale są nowe!!

  • #37 05 Sty 2011 19:45
    lukasz221981
    Poziom 2  

    Witam wszystkich.Ja mam lagune II z 2005r.Itez bardzo kopci na czarno poczas jazdy po przekroczeniu obrotow 1800 :cry: Bylem u mechanika podlaczyl mi pod kompa i stwierdzil ze wedlog niego wszystko jest wporzadku:|Czy gdyby byla to wina nieszczelnego intercoolera albo zabrudzony EGR to pokazaloby na komputerze jakis blad??Prosze o was o rade :angel:

  • #38 06 Sty 2011 12:04
    Driverremik
    Poziom 9  

    Witam.Właśnie jestem po wymianie turbiny z powodu kopcenia na czarno turbo załącza się właśnie od 1800 obr. i zaczyna kopcić (inaczej puszcza olej ) a komputer też pokazywał błędy EGR ,czujnik doładowania muwiono mi że to nieszczelność a to tylko turbo się sypało.
    Nie zwlekaj jeżeli już masz ubytki oleju i słychać turbo już dość głośno nie zastanawiaj się wyciągaj i daj do regeneracji jak najwcześniej to i mniejsze koszty będą
    Ja turbinę zajechałem na amen kupowałem po regeneracji 850zł na giełdzie w Poznaniu ale sprzedający mi podpowiedział gdybym jej nie zajechał na amen to bym zapłacił około 500zł zostało by na olej.
    Pozdrawiam posiadaczy Laguna II

  • #39 06 Sty 2011 13:05
    lukasz221981
    Poziom 2  

    Tak tylko wmoim przypadku komputer niepokazal zadnego bledu zwiazanego z zaworem EGR :not: I wogole niema ubydku w oleju :sm37: Turbina tez byla sprawdzana i jest ok. :wink: Wedlug mnie to poprostu moze byc zapchany zaworEGR tylko niewiem czy ma to jakis wplyw na moc silnika :?: Pozdrawiam wszystkich posiadaczy laguny :bye:

  • #40 06 Sty 2011 14:00
    Driverremik
    Poziom 9  

    W jaki sposób sprawdziłeś turbo, ubytek oleju sprawdź jak masz mocno zaolejone przewody turbospręrzarki.
    EGR ja mam zapchany i mechanik mi powiedział żebym nawet nie dotykał tego zaworu bo on odpowiada za emisję spalin na zimnym silniku a po wymianie turbo auto mi nie kopci nawet gdy wcisnę gwałtownie pedał gazu na 5tyś nie ma dumku

  • #41 06 Sty 2011 15:17
    lukasz221981
    Poziom 2  

    To to jak sprawdzales olej to na bagnecie bylo widac ubytek??Bo umnie stan oleju jest taki sam nawed po przejechaniu 10000km. bo wlasnie wymienialem olej.Dobra jeszcze pojade do innych mech. zobacze co mi inni powiedza na ten temat :?: Samochod nie jest stary bo z 2005r. ima przejechane 170000tys. to mozliwe zeby to juz turbina siadala??Tak czy tak dziekuje za podpowiedz :angel: (Jak dojde co to bylo to napisze)

  • #42 06 Sty 2011 15:28
    alex1967
    Poziom 16  

    Witam ...uszkodzenie turbiny może być dwojakie albo nieszczelność po stronie olejowej ...i mamy znaczny ubytek oleju w silniku i dymek z tyłu niebieski..Albo zły stosunek powietrza doładowania do wtryskiwanego paliwa i mamy dymek z tyłu czarny..Oczywiście w drugim przypadku przyczyn może być co najmniej parę