Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Discovery II 4.0 wypadające zapłony po zainstalowaniu LPG

robert01979 01 Lis 2010 13:56 2615 4
  • #1 01 Lis 2010 13:56
    robert01979
    Poziom 2  

    Witam,

    W moim Land Rover Discovery 4.0 V8 z 2000 r. po zainstalowaniu gazu zaczął się problem z wypadającymi zapłonami na obu rzędach cylindrów. Instalacja to Stag 300 plus, wtryski i parownik magic jet. Do tej pory wymieniłem przewody, świece i jedną cewkę (gaziarz twierdził, że jest uszkodzona i wypadają zapłony tylko na obsługiwanych przez nią cylindrach - diagnoza była błędna).

    Zapłony wypadają na zimnym i ciepłym silniku, na benzynie i na gazie, czasem rzadziej czasem cały czas. Czuć, że silnik przerywa i nie chodzi równo na jałowym, a czasami chodzi idealnie tak jak przed montażem. Gaziarz twierdzi że podpinał się wyłącznie do wtryskiwaczy. Będę wdzięczny za sugestie i pomoc bo do tej pory wydałem 500 zł w błoto...

    Pozdrawiam!

    0 4
  • #2 03 Gru 2010 16:18
    robert01979
    Poziom 2  

    Witam ponownie. Czy nikt nie spotkał się z podobnym problemem i nie ma pomysłów co mogło zostać uszkodzone w trakcie instalacji gazu?

    0
  • #3 03 Gru 2010 16:53
    ZslawZ
    Poziom 11  

    Musisz zacząć od podstawowych rzeczy sprawdź ciśnienie na cylindrach

    0
  • #4 04 Gru 2010 15:41
    robert01979
    Poziom 2  

    ZslawZ - za takie podpowiedzi to dziękuje, niby dlaczego miała spaść kompresja po założeniu gazu jak wcześniej było dobrze?? Bez sensu.

    Zrobiłem coś innego, co Danek napisał tu: http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=141870&c=0&f=38

    Tzn jeżeli jest coś nie tak z gazem (wtryski, komputer LPG, emulacja) to ECU samochodu łapie te błędy i później jak przerzuci się na benzynę, to koryguje benzynę o te błędne wskazania złapane podczas jazy na gazie.

    Tak więc zdjąłem klemę na 10 minut, następnie odpaliłem na benzynie, dałem mu się nagrzać na jałowym i jeździłem na benzynie. I co? Żadnych błędów, żadnych wypadających zapłonów po podłączeniu do skanera. Po przełączeniu na LPG od razu wskoczyły błędy.

    Efekt: gazownik uznał w końcu że to instalacja gazowa i komputer od gazu pojechał do reklamacji na gwarancji. Zobaczymy co będzie jak wróci - dam znać.

    W każdym razie fajna metoda na sprawdzenie elektroniki w instalacji LPG.

    Pzdr!

    0
  • #5 28 Gru 2010 11:51
    robert01979
    Poziom 2  

    Witam!

    no więc komputer gazowy wrócił z reklamacji z naklejką, że jest ok. Być może coś zrobili i nie przyznali się, żeby nie było pierwszej naprawy gwarancyjnej. Jednak gazownik twierdzi, że komputer chodzi jak wcześniej.

    Natomiast dystrybutor poradził gazownikowi, żeby wykorzystał obydwa wyjścia z reduktora - to jest silnik V8. Wcześniej jedno wyjście było zaślepione, z drugiego było wyprowadzone zasilanie gazu następnie rozdzielone na dwa rzędy cylindrów (dwie "fałki"). Trochę była to dziwna kombinacja, na która wcześniej nie zwróciłem uwagi.

    Po wykorzystaniu obu wyjść z reduktora do zasilenia silnika na gazie chodzi super, przestały wypadać zapłony i check engine się nie zapala. Dam znać czy tak już zostało.

    Pozdrawiam!

    0