Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
RenexRenex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mitsubishi Eclipse 1g 1990 1.8 4G37 - uszkodzony sterownik

01 Lis 2010 19:51 2441 4
  • Poziom 15  
    Jechalem do domu na Wszystkich Swietych, grzalem tak kolo 130km/h, wszystko pieknie ładnie, po drodze musialem zjechac zatankowac LPG, zgasilem silnik, zatankowalem ale potem juz go nie odpalilem[ silnik kreci, na benzynie nic nie zaskakuje, na gazie odpala gdzy trzymam kluczyk w pozycji start-kreci rozrusznikiem, a jak puszcze to gasnie]. Poczulem ze cos zmierdzi, spaloną elektroniką. Scholowali mnie jakos do domu i dzis dopiero mialem czas zajzec co tam sie stalo. stwierdzilem ze to ECU, wykrecilem go, otworzylem no i jedyne co widze to mocno przegrzany jeden z rezystorów 15Ω 2W az plytka wokol niego jest brązowa. Sprawdzilem miernikiem parametry tego rezystorka to trzyma elegancko 15Ω [nie wiem jak pod obciazeniem] i teraz pytanie: jaka moze byc przyczyna tego?? czy moze gdzies po za ECU jest zwarcie, czy moze poprostu rezystor jest stary i nalezy go wymienic. sprawdzilem sciezki - nie są popalone, elementy polaczone z tym rezystorkiem tez nie noszą zewnętrznych oznak uszkodzenia. jak trzeba moge wrzucic zdjecia tego uszkodzonego elementu. model sterownika to: MD128658 E2T33672
  • RenexRenex
  • RenexRenex
  • Poziom 15  
    Zamieszczam linki do fotek [mam nadzieje ze bedą ok]:
    http://img823.imageshack.us/i/p1040335z.jpg/
    http://img823.imageshack.us/i/p1040328w.jpg/
    http://img149.imageshack.us/i/p1040330n.jpg/
    http://img221.imageshack.us/i/p1040332.jpg/
    http://img168.imageshack.us/i/p1040333p.jpg/

    tam ten jeden kondensator jest wymieniony i dlatego troche "brudno" wokol niego [lutownica ma za duzy grot ;/] ale zwarcia nie ma, przed podlaczeniem wyczyszcze tam te resztki lutu. jak trzeba jakies dokladniejsze foty to zrobie.
  • Poziom 12  
    albo mi się z fotek wydaje albo jest to płytka 3 warstwowa widzisz, nie sprawdzisz przejść bez schematu, a tego raczej nie dostaniesz bo już szukałem, możesz spróbować albo dać go elektronikowi do naprawy albo kupić inny, natomiast powód tego trzeba by poszukać w instalacji a to może być trudne, jeżeli dopatrzysz się lub miernikiem znajdziesz na który pin wtyczki ma przejście ten rezystor pośrednio lub bezpośrednio to będzie można ustalić od czego on jest i co spowodowało jego uszkodzenie

    puki co spróbuj odpalić auto na innym ECU, wcześniej odłącz zasilanie instalacji gazowej, nie wiadomo jak i gdzie ona jest podpięta... jest opcja że gazownik podpiął ją tam gdzie nie powinien jest wielce prawdopodobna... u mnie była podpięta pod zasilanie cewki WN
  • Poziom 15  
    Sorry ze odgrzewam ale musze zamknąć temat. Ostatecznie skończyło się na tym że oddałem ECU do fachowca w Gdańsku - magik, po prostu polecam gorąco, specjalizuje się w starych sterownikach. Jak ktoś chce to podam namiary na PRIV. Uszkodzeniu uległ układ sterujący pompą paliwa [cześć składowa ECU] - został wymieniony i auto śmiga dalej.