Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Octavia 1, zamek centralny kierowcy martwy dlaczego? Wroclaw

02 Lis 2010 15:01 4714 5
  • Poziom 20  
    UWAGA, jak pisze dodatkowo na dole, po zamontowaniu w drzwiach zamek zaczął działać... być może testując "na sucho" zbyt słabo zasymilowałem zamknięcie drzwi (objęcie przez łape zamka stalowego pręta w karoseri, być może tak było. Problem sam się rozwiązał!

    Witam...

    Ah mam pecha z tą moją staruszką, wymienialem podnośnik szyb (czyli odłączałem złącze od modułu przy silniku szyby, to takie wielkie - nie bylo w nim grama rdzy i wilgoci!), zamontowalem nowy podnośnik i jeszcze odłączylem wtyczke od modułu zamka (to co rygluje drzwi) by się dolutować do przewodów otwarcia/zamkniecia z domknięciem szyb.

    Tylko podałem masę na biało żółty przewód z PIN4 (jak na schemacie na dole) i się zamknęły drzwi. Później odłączałem jeszcze raz ten wtyk po coś tam i zorientowałem się że nie działa silnik w zamku drzwi kierowcy! Tzn aby zamknąć drzwi musze ręcznie mechanizm przekręcić, tak samo nie rygluje drzwi z klapy bagażnika. Na silniczek (pin 1 i 2) nie dochodzi żadne napięcie jak rygluje drzwi z panelu na drzwiach :-(

    Nie wiem w którym momencie przestało mi to działać ale zanim jeszcze robiłem tę szybę (jakiś miesiąc temu) także wyraźnie ciężko czasami chodził zamek od kierowcy, silniczek też nie pomagał. Było to sporadycznie, na ogół działało.

    Boje się (ten brak napięcia!) że upalilem coś w module sterowania drzwi kierowcy ale nie wiem jakim cudem....

    Otworzyłem także cały zamek w środku i nawet nie było zimnych lutów na oko ale poprawiłem każdy lut i tak. Nic te zabiegi na daly. Micoswitche działają poprawnie, testowałem.

    Także co mogło paść? Już ręce mi opadają, tyle roboty i się zepsuło... moduł drzwi pod silnikiem szyby nie podaje napięcia by zamknąć/otworzyć elektrycznie ten jeden zamek...

    Octavia 1, zamek centralny kierowcy martwy dlaczego? Wroclaw
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 20  
    saly napisał:
    A elektroniki z podnośnika drzwi zamieniałeś też czy tylko sam silnik bez elektroniki, może zamontuj do silnika szyby twój oryginalny moduł komfortu.


    Nie zmienialem modulu, jest ten co był :-( Zmienilem tylko mechanizm szyby bez silnika i elektroniki. Zlacze w tym wielopinowym module CZYSTE, zero sniedzi i korozji. Co ciekawe na oko w srodku zamka brak zimnych lutow ale poprawilem je dla spkoju.

    Silnik tego zamka sprawny, podlaczam zasilanie do 1 i 2 pinow i smiga, zmiana polaryzacji zamkyka/otwiera ryglowanie. Nie dziala sam silniczek, nie ma sterowania z modulu przy silniku szyby :/ Kabel musi byc caly...

    UWAGA, dopisek - nowa sytuacja

    Wcześniej gdy testowałem dupa, teraz włożyłem cały zamek do drzwi, przykręciłem śruby i ... zaczał działać :-) a raczej :-| tylko czy to nie jest pułapka i za chwile znów się nie spppp jak juz zamkne wszystko na amen...?

    Jak testowalem "na sucho" to zamek był na stoliku przy aucie, blokade drzwi (ten rygiel co łapie za ucho na karoseri) aktywowalem śrubokrętem, zamek myślał że drzwi są zatrzaśnięte. Zresztą nie działało ryglowanie z panelu na boczku (tam gdzie szyby itd), nawet jak drzwi pasażera są otwarte to rygluje zamek (dyngs idzie w dół). Magia i czary... może nie było zimnych lutów a pęknięta ścieżka tuż przy padzie i cynie (tak że to przeoczyłem?). Ale też to nie może być bo sygnał do zamknięcia drzwi szedł - wszystkie inne drzwi niż kierowcy się ryglowały, tylko od kierowcy musiałem ręcznie kluczem dociągnąc...

    Czyli co możemy wywnioskować? Nie pogubiliście się? Ryglował każde drzwi automatycznie, ale nie od strony kierowcy (silniczek nie pomagał). Rozebrałem drzwi, wyjąłem zamek i otwarłem go - poprawiłem luty choć pęknięc nie było, przełączniki sprawne testowałem je po kilka razy multimetrem. Tak "naprawiony" zamek nadal nie zaciągał rygla, leżał na taborecie przy drzwiach (nie był wkręcony na miejsce). Włożyłem zamkek do drzwi, przykręciłem spline M8 i ... zaczął działać gnojek...

    Jak ktoś jest trzeźwy to prosze o ocene, czy jak nie zamkne boczku, pozaklejam tą cholerną folie (zmasakrowną przez panów z ASO) to by mi nie odmówiła skódka ryglowania ponownie....
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 32  
    A jak przewody w gumie przelotowej może to jest przyczyna problemów, raz działa raz nie.
    Najprościej podłączyć VAGa jak nie działa i zobaczyć o co chodzi modułowi w drzwiach czy wogóle się zgłasza.
    Jak wkładałeś wtyk do modułu nie podgiołeś jakiegoś pina w wtyku.
    Jak nic nie znajdziesz i działa, to poskładaj, najwyżej rozbiórka i naprawa, w octavi prosta tapicerka.
  • Poziom 20  
    A nie wiem jak sprawdzić gumy, nie chce ich wyrwać... jak zdjeme to i tak pewnie kable wygladaja ok bo w izolacji :) Wiem ze migało mi światło w tylnich od pasazera podswietlajace przycisk szyby, ale CAN bus musi byc całe bo by nie zamykało zamka...

    VAG nie mam ale ten problem chyba da sie metodą prób i błędów i obserwacji naprawić. Z tym ze jak napisałem juz zaczeło działać magicznie, jak włożyłem do auta (a wcześniej nie działało choć symulowałem pełne zamkniecie przestawiając rygiel ten czarny co łapie karoserie). Teraz mam inny problem ale to na nowy wątek...