Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki DR 125- odpala tylko po wlaniu paliwa do cylindra

kamilo1409 02 Lis 2010 20:50 5989 11
  • #1 02 Lis 2010 20:50
    kamilo1409
    Poziom 7  

    Witam. Zakupiłem ostatnio crossa suzuki DR 125 starszego niż 10 lat i mam z nim problem. Mianowicie nie chce mi palić. Sądzę, że jest to wina gaźnika, ponieważ prawdopodobnie nie podaje paliwa do cylindra. Naleciało mi przy wsadzaniu gaźnika parę kropel do komory spalania i motor zapalił za pierwszym kopnięciem i po chwili zgasł i już nie zapalił. Według mnie to wina źle wyregulowanych dysz. Prosił bym o instrukcje regulacji, bądź jeśli to inna przyczyna to proszę ją podać i najlepiej wytłumaczyć jak to naprawić. Gaźnik jest oryginalny z tego modelu.

    0 11
  • #2 03 Lis 2010 07:20
    bartosz789
    Poziom 30  

    A gaźnik czyściłeś ?
    Co z kompresją ?

    0
  • #3 03 Lis 2010 08:23
    jack63
    Poziom 42  

    Dysz się nie reguluje. Jeżeli gaźnik jest oryginalny i nikt ich nie wymienił na niewłaściwe, to wystarczy porządne mycie i dmuchanie.
    Czy paliwo dopływa do gaźnika?
    Co z filtrem powietrza?
    Czy ssanie działa prawidłowo?
    Czy iskra jest dobra? Minimum 8 mm na samym kablu!
    Nikt nie poda ci jednego gotowego rozwiązania. Trzeba po kolei sprawdzać i wykluczać układy i ich elementy.

    0
  • #4 03 Lis 2010 14:37
    kamilo1409
    Poziom 7  

    Filtra niestety niema. Znaczy jest, ale niema wkładu. Gąbeczki czy co tam powinno być. Ssanie ok. Paliwo dochodzi do gaźnika prawidłowo i świeca też ok. Nie wiem co może być jeszcze.

    0
  • #5 03 Lis 2010 14:43
    jack63
    Poziom 42  

    Nie pytałem o świecę czy jest OK, tylko czy iskra spełnia opisane warunki!
    Czy świeca po nieudanym odpaleniu jest sucha czy mokra?
    Czy wszystkie przeloty (dysze itp) w gaźniku są drożne?
    Jakie są luzy zaworowe? Zmierz szczelinomierzem!

    0
  • #6 03 Lis 2010 22:23
    kamilo1409
    Poziom 7  

    Próbowałem dzisiaj dojść co może być nie tak i myślę, że dochodzę do sedna. Wlewałem paliwo do komory spalania przez świece i odpalał i co ciekawe wlałem troszke paliwa do gaźnika przez iglice i też zapalił. Na obrotach chodzi normalnie a jak puszczę gaz to gaśnie. Ale znalazłem malutką usterkę w gaźniku i nie wiem czy ona coś znaczy. Na samym środku gaźnika jest taka dysza pod iglicą i między ta dyszą a iglicą jest taki pierścień. I on jest ułamany w pół. I nie wiem czy przez to też mogą być problemy. Jeśli to nie to to proszę mi powiedzieć jak wyregulować obroty i dawkę powietrza. albo podać mi jakąś stronę gdzie jest dobrze wytłumaczona regulacja gaźnika.

    0
  • #7 04 Lis 2010 12:39
    jack63
    Poziom 42  

    Koniecznie daj bardzo dobre zdjęcia tego podejrzanego elementu i przy okazji gaźnika. Ocenimy czy to faktycznie jest uszkodzone i powiemy które śrubki i jak kręcić.
    Co już "regulowałeś" bo na pewno coś robiłeś.
    Zrób próbę. Przytkaj (nie zatkaj całkiem zostaw małą szparkę) wlot do gaźnika ręką i spróbuj zapalić na różnych otwarciach przepustnicy.

    0
  • #8 04 Lis 2010 19:01
    kamilo1409
    Poziom 7  

    Sory za jakość zdjęć, ale były one robione wieczorem i lampa błyskowa mi oślepiała wszystko. Przy śrubkach oczywiście kręciłem oraz wykręcałem dysze w celu przeczyszczenia gaźnika.
    Suzuki DR 125- odpala tylko po wlaniu paliwa do cylindra Suzuki DR 125- odpala tylko po wlaniu paliwa do cylindra Suzuki DR 125- odpala tylko po wlaniu paliwa do cylindra Suzuki DR 125- odpala tylko po wlaniu paliwa do cylindra

    0
  • #9 05 Lis 2010 08:37
    jack63
    Poziom 42  

    Na zdjęciach faktycznie nie wiele widać, zrób na spokojnie lepsze przy dobrym oświetleniu BEZ lampy błyskowej. Jednak zdjęcia już niosą sporo informacji.
    Gaźnik to typowa konstrukcja z lat 60 ze śrubą regulacyjną położenia przepustnicy. To jedna ze śrubek która trzeba kręcić, ale bardzo delikatnie!
    Na drugim zdjęciu zaznaczyłeś strzałką uszkodzenie. Nie powinno ono wpłynąć na pracę gaźnika jeżeli dysza nie jest uszkodzona w obrębie otworu. Kup nową, ana razie nie ruszaj!
    Niestety z trzeciego zdjęcia nie wynika czy jest coś ułamane (spore szanse). To dysza rozpylacza i wg. mnie powinna cala, ale nie wiadomo co konstruktor gaźnika miał na myśli. Obejrzyj pod lupą czy powierzchnia uskoku jest poszarpana czy może gładka jakby była frezowana.
    Kup sobie lepsze śrubokręty! Jak dalej tak pójdzie to będziesz musiał kupic nowy gaźnik.
    Nie zrobiłeś próby o której pisałem!
    Co ze ssaniem?
    Co jest z dyszą biegu jałowego? To "śrubka" obok tej ze strzałką na drugim zdjęciu. Czy ma przelot?

    0
  • #10 13 Sty 2011 22:03
    kamilo1409
    Poziom 7  

    Witam. Chciałbym powrócić do tematu. Zakupiłem filtr powietrza i ustawiałem gaźnik na różne sposoby i nic to nie zmieniło. Są może jakieś inne rady?

    0
  • #11 13 Sty 2011 22:42
    panam
    Poziom 29  

    sprawdź sprężanie tak jak korega ci podpowiadał, przypuszczam że masz tłok z pierścieniami do wymiany

    Dodano po 1 [minuty]:

    czy na ciepłym normalnie pali

    0
  • #12 14 Sty 2011 08:53
    jack63
    Poziom 42  

    Ale jesteś bezczelny.
    Najpierw prosisz o pomoc i rady. Dostajesz rady w postaci poleceń diagnostycznych.
    Nie robisz nic, co zostało ci polecone.
    Nie odpowiadasz dokładnie na pytania.
    Wstawiasz nieczytelne zdjęcia.
    A po dwóch miesiącach piszesz:

    Cytat:
    Są może jakieś inne rady?
    :!:

    Baw się dobrze sam. Przy takim podejściu do tematu szanse na pomoc masz niewielkie.

    0