Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf III 1.9 TD problem z chłodzeniem

kubek107 02 Lis 2010 21:30 11104 14
  • #1 02 Lis 2010 21:30
    kubek107
    Poziom 13  

    Witam!
    Posiadam w/w VW golfa i mam z nim duży problem jeśli chodzi o chłodzenie silnika.

    Pojazd został zakupiony w marcu tego roku. Na początku zauważyłem że ubywa płynu chłodniczego podczas jazdy. Okazało się, że wyrzuca płyn dolnym przewodem chłodnicy. Poprawiłem opaskę, przestało ciec natomiast zaczęło się robić bardzo duże ciśnienie w przewodach chłodzących. Powodowało to wyciek płynu przez korek zbiornika wyrównawczego.

    Wymieniałem kilkakrotnie korki, następnie cały zbiornik, termostat, chłodnice i węże od chłodnicy. Niestety ciśnienie dalej było bardzo duże i powodowało wyciek płynu podczas jazdy.

    Więc podejrzenie padło na uszczelkę pod głowicą. Po rozebraniu silnika okazało się, że taniej będzie kupić używany silnik niż remontować ten (luzy na tłokach, pęknięcia na głowicy itp).

    W czerwcu kupiłem używany silnik 1.9 TD w dobrym stanie (sprawdzałem kompresję i wyszła bardzo dobrze). Po wymianie płynu już nie wyrzucało, natomiast temperatura podczas postoju w lato wynosiła trochę ponad 70st. a podczas jazdy spadała poniżej 70st. W lecie mi to nie przeszkadzało, ale aktualnie niedogrzany silnik spalał mi 7,5 litra/ 100km.
    Więc wymieniłem termostat oraz koło pompy wody z paskiem wielorowkowym (z powodu pisków paska na zimnym silniku) po wymianie temperatura na postoju dochodzi do 80st a podczas jazdy wynosi 75st. Wszystko byłoby ok gdyby przewody od chłodzenia znowu nie robiły się twarde i nie ubywał znowu płyn chłodniczy.

    Przed wymianą termostatu przewody do nagrzewnicy były miękkie natomiast do chłodnicy twarde ale dało się ścisnąć. Aktualnie jedne i drugie są twarde.

    Jedynym udziwnieniem w tym aucie jest większa chłodnica. Poprzedni właściciele założyli po stłuczce pas przedni oraz chłodnicę z golfa TD ale z klimą.

    Proszę o pomoc i wskazówki.

    Pozdrawiam
    Kubek107

  • #2 02 Lis 2010 22:17
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Sprawdź głowicę na szczelność.

  • #3 02 Lis 2010 22:45
    pitool
    Poziom 29  

    A pasek dobrze założyłeś? chyba z 10 razy poprawiałem pasek wieloklinowy bo był żle założony tak jak na rysunku.VW Golf III 1.9 TD problem z chłodzeniem

  • #4 02 Lis 2010 22:48
    kubek107
    Poziom 13  

    Mam założony tak jak na rysunku.

    Szwagier ma założony identycznie w golfie III 1.8, a nigdzie w książce nie było zdjęcia jak ma być ten pasek założony.

    Jeżeli dysponujecie jakimiś rysunkami to proszę o wrzucenie.

    dziękuję

    kubek107

  • #6 02 Lis 2010 22:55
    kubek107
    Poziom 13  

    Ok.

    Jutro przerzucę ten pasek i dam znać jaki efekt.

    Dziękuję za radę.

    Pozdrawiam.

    kubek107

  • #7 02 Lis 2010 22:57
    pitool
    Poziom 29  

    Chodzi o to żeby pompa wody kręciła się w tę samą stronę co wał.

  • #8 02 Lis 2010 22:59
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Przy tej zmianie ułożenia paska musisz mieć pasek 6PK923, bo teraz masz 6PK950

  • #9 02 Lis 2010 23:29
    kubek107
    Poziom 13  

    Zapomniałem dodać że jest to silnik 1.9 TD AAZ rocznik ... hmmm trudno powiedzieć.

  • #10 02 Lis 2010 23:36
    pitool
    Poziom 29  

    Nie sugeruj się tym że koło pompy jest"gładkie"tylko przeżuć tak jak na schemacie.Pompa nie stawia dużego oporu więc nie potrzebuje rowków.Każdy 1.9d i td miał tak samo ze pompa kręciła się w prawą stronę.

  • #11 02 Lis 2010 23:41
    kubek107
    Poziom 13  

    Ja na kole pompy mam rowki :) (chyba że powstały one jak pasek był dobrze założony - dzięki rowkom na pasku)
    A teraz pasek je szlifuje :(

  • #12 02 Lis 2010 23:44
    pitool
    Poziom 29  

    kubek107 napisał:
    Ja na kole pompy mam rowki :)

    A teraz pasek je szlifuje :(

    A ja miałem kilka bez stąd mój post.

  • #13 03 Lis 2010 17:20
    kajoj6661
    Warunkowo odblokowany

    być może ktoś koło pasowe od pompy wody przełożył

  • #14 09 Lis 2010 14:47
    Wojtek_Dus
    Poziom 8  

    I jak tam? Jest poprawa?

    Cytat:
    Przed wymianą termostatu przewody do nagrzewnicy były miękkie natomiast do chłodnicy twarde ale dało się ścisnąć. Aktualnie jedne i drugie są twarde.

    To chyba nie zbyt dobrze wróży. Ostatnio też przerabiałem problemy z chłodzeniem tylko, że w silniku 1Z. Wymieniłem pompę wody bo już lała, termostat, czujnik temperatury itp. a płyn cały czas uciekał.
    Okazało się, że winna była wydmuchana uszczelka pod głowicą (przewody o których piszesz też były twarde).

  • #15 09 Lut 2011 12:17
    wieslaw1241
    Poziom 2  

    pitool napisał:
    A pasek dobrze założyłeś? chyba z 10 razy poprawiałem pasek wieloklinowy bo był żle założony tak jak na rysunku.VW Golf III 1.9 TD problem z chłodzeniem
    ja mam wlasnie tak zalozony imam ten sam problem zalozylem nowa glowice i takwyzuca plyn a jezdzilem na tak zalozonym przez 2 lata no i bylo dobrze

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME