Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Falownik LG SV055 iG5A-4 praca przy małych częstotliwościach

kulawikm 02 Lis 2010 22:24 2823 8
  • #1 02 Lis 2010 22:24
    kulawikm
    Poziom 9  

    Witam,
    Potrzebuję pomocy z falownikiem LG (typ SV055 iG5A-4) 5,5kW.
    Przy niskich częstotliwościach zadanych (rzędu 3-10Hz) silnik bez obciążenia pracuje równo natomiast z obciążeniem ma trudności z rozruchem i praca nie jest płynna (falowanie). Tak samo rozruch z obciążeniem (do np 40Hz) nie jest płynny.

    Testowałem na charakterystyce U/f (par. H40=0)
    Później na sterowaniu wektorowym (H40=3) + autotuning (H41=1)
    Zachowanie bez zmian.

    Proszę o pomoc, na które parametry zwrócić szczególnie uwagę ewentualnie o podpowiedź co w takim przypadku należy regulować (parametr odpowiadający za co?).

    0 8
  • #2 03 Lis 2010 07:09
    kaltron
    Poziom 17  

    Cześć,

    spróbuj zwiększyć forsowanie momentu - parametry F28 i F29

    0
  • #3 03 Lis 2010 11:10
    cranky
    Poziom 26  

    Klasyczny silnik nie jest przystosowany do pracy z częstotliwością poniżej 10 HZ, że o 3 nie wspomnę. Tragedią jest próba pracy dla 0 Hz (hamowanie zatrzymanym).
    LG/LS nie jest falownikiem dźwigowym, też nie można się po nim spodziewać cudów.

    1 Jeśli masz możliwość spróbuj z innym falownikiem.
    2 Jeśli zestaw ma koniecznie pracować niezawodnie to dobry falownik+ dobry silnik.
    3 A może przekładnia zmniejszająca obroty?

    0
  • #4 03 Lis 2010 15:11
    kulawikm
    Poziom 9  

    Z tym silnikiem i w tym samym układzie pracował inny falownik (NordAC Vector) i nie było takich problemów. Falownik się uszkodził i chciałem go zastąpić nowym (wybrałem LG SV055 iG5A-4 głównie ze wzg na cenę).
    Przekładnia nie wchodzi w grę.
    Co do forsowania (F28 i F29) to muszę spróbować. Rozumiem że F27=0 (forsowanie ręczne) i F28, F29 podjeżdżam do góry?

    0
  • #5 04 Lis 2010 14:04
    cranky
    Poziom 26  

    Jest jeszcze parametr odpowiedzialny za bezwładność obciążenia. Czyli H37 na 2 (bezwładność ponad 10 x). W jednym przypadku pomogło mi właśnie przy podmianie z innego falownika na LG.
    Może jeszcze czas rozbiegu, jeśli się da.
    Sprawdź czy silnik włączany na wyższą częstotliwość i zwalniany na biegu to jest ok?

    0
  • #6 04 Lis 2010 18:00
    Leszek Augustyniak
    Poziom 19  

    Witam.
    Nie wiem który parametr,akurat w twoim falowniku, odpowiada za częstotliwość kluczowania tranzystorów(czestotliwośc nośna),ale możesz spróbować obniżyć tą częstotliwość.
    Wysoka, przy nastawionej niskiej częstotliwości wyjściowej,powoduje że wypadkowa reaktancja uzwojeń silnika wzrasta, tym samym moc silnika maleje.
    Miałem podobny przypadek i zmiana tego parametru pomogła.

    0
  • #8 04 Lis 2010 19:36
    kulawikm
    Poziom 9  

    Dzięki za wszystkie rady. Jutro będę na obiekcie to popróbuję wszystkiego.
    1. Parametr H37 zmieniłem wcześniej na 1 (bez efektu), spróbuję z 2.
    2. Częstotliwość nośna (H39=3kHz - standardowe ustawienie falownika - nie zmieniałem).

    3. Co do parametrów H30-H36 to jest tak:
    H30=5.5 (moc)
    H31=4 (bieguny)
    H32 - ?? (poślizg, sprawdzę jutro - ewentualnie ustawię na tyle ile powinno być wyliczone ze wzoru w dokumentacji)
    H33=12 (prąd znamionowy)
    H34=6.6 (prąd bez obciążenia)
    H35- nie ma takiego parametru
    H36=83 (sprawność)
    F22=50 (częstotliwość znamionowa silnika)
    Jutro napiszę jakie efekty.

    0
  • #9 10 Lis 2010 20:53
    kulawikm
    Poziom 9  

    Witam.
    Dopiero dziś dorwałem się do falownika.
    Sprawdziłem powyższe parametry i okazało się że przeoczyłem F22 (To chyba dlatego że z tymi falownikami nie miałem za wiele do czynienia.). Było standardowo na 60Hz.
    Po zmianie na 50Hz silnik przy 6Hz pracuje stabilnie. I tyle mi wystarczy :)
    Zmieniłem jeszcze H37 na 2 (tak dla pewności).
    Wszystkim dziękuję za pomoc.

    0