Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 4 tdi szarpie i kuleje

03 Lis 2010 07:20 8662 21
  • Poziom 33  
    Auto jak w temacie tdi około 2000 roku

    przy obrotach 3000 zaczyna kuleć i dymić na biało

    podmieniana pompa, wtryski, 4 razy sprawdzany rozrząd.


    Kolejna sprawa to przy zatrzymywaniu się tez strasznie kuleje chwilę.


    Brak błedów parametry ok.
  • Poziom 28  
    Witam,yaaro jak z woda i olejem czy nie masz ubytkow. Mialem podobny przypadek i bral mi troche wode po wymianie uszczelki spokuj.Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Na szybko przychodzą mi do głowy2 rzeczy: podpieranie popychaczy i woda w filtrze paliwa ale to napewno sprawdziłeś.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 33  
    Flirty nowe, do ecu nie zaglądałem jak zwykle klient chce szybko auto, też myślę o ecu albo coś z głowicą

    Ogólnie dużo 4 ma problemy z szarpaniem silnika przy zchodzeniu z obrotów w czasie jazdy i widzę że brak jednoznacznej odpowiedzi na problem. Ustawienie kąta około 60 zmiejsza problem ale go nie eliminuje.
    Ecu raczej nie grzebane bo miał wcześniej problemy z paleniem na ciepło to zrobili rozrusznik i auto pali ok, jak by był po tubingu to raczej by dawkę pociągnęli.

    Trzeba czeać może ktoś kiedyś coś bardzo podobnego zmęczył.

  • Poziom 17  
    Taki dokładnie przypadek miałem i wyszło, że wytarty był wałek rozrządu.
  • Admin grupy Samochody
    W moich przypadkach (chyba czterech) winny był filtr paliwa.
  • Poziom 19  
    A w moim jednym tylko przypadku uszkodzeniu uległ przestawiacz dawki/konta wtrysku w pompie wtryskowej. Zatarł się po prostu.
    Z tym, że objawy były podobne z Twoimi z pewna różnica autko dymiło na biało a przy mocnym "bucie" dymiło bardzo na czarno zostawiając sadzę na asfalcie.

    W tych silnikach dość łatwo jest sprawdzić i wyczyścić ten "przestawiacz" konta wtrysku.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 33  
    autkom napisał:
    Taki dokładnie przypadek miałem i wyszło, że wytarty był wałek rozrządu.


    No dobra, wytarty wałek moim zdaniem powodowałby problemy na całym zakresie obrotów,a nie tylko na tej części... Ja bym Jarku skierował się ku ECU, ale że nigdy nie miałem takowego przypadku, to ciężka sprawa, na logiczny rozum jeżeli podmieniane było to co wymieniłeś to bardziej skłaniałbym się do sterowania, no bo przypały z dolotem, EGR, gaszeniem itp. raczej nie mają tu sensu....
  • Poziom 11  
    a jak odpala? na zimnym i na ciepłym. czy dymi zawsze? ile koni?
  • Admin grupy Samochody
    Wtrysk sterujący też zamieniany?
  • Poziom 34  
    Chłopaki, zawsze jak ktoś zakłada podobny temat to aż się prosi aby podał oznaczenie silnika, tu takiego pytania nie uświadczyliśmy, Golf Mk4 z 2000 roku to może być silnik AGR, ALH, AHF i ASV (sądząc po wartości kąta wtrysku więc odpadają silniki PD). Kopcenie na biało i kulawe obroty mogą świadczyć o braku powietrza (zwłaszcza jeśli spaliny śmierdzą nieprzepaloną ropą). Sam kiedyś przerabiałem podobny problem z tym, że przy podobnych objawach silnik tracił na mocy i nie reagował na pedał gazu do tego stopnia, że z najwyższego biegu musiałem redukować aż do biegu jałowego a i tak silnik czasami gasł po nierównej pracy a kopcił przy tym na biało jak lokomotywa. Parametry nie mogą być wtedy OK. Najlepiej gdyby yaaro uchwycił ten moment w logach. Problemem okazało się zwarcie na elektrozaworze N239, który zaczął funkcjonować w czasie pracy silnika (co nie powinno mieć miejsca a sterownik silnika nie zapisywał jego błędu - podobnie jak w przypadku usterki czujnika F36 - sterownik również nie zapisze jego błędu a jednak ma on wpływ na pracę silnika).
  • Poziom 34  
    A ja bym się wcale nie zdziwił gdyby żadne wcześniejsze diagnozy nie były trafione a yaaro nie miałby ochoty powiedzieć czy problem udałoby się usunąć a to z tego względu, że nie wszystko da się naprawić, czasami lepiej powiedzieć, że nie wiemy co jest przyczyną i jeśli tak byłoby to ja się piszę na tę samą odpowiedź - czasem lepiej się poddać niż udawać, że zna się odpowiedzi na wszystkie pytania ... bo tak nie jest, czy jest ktoś taki co powiedziałby, że jest w stanie usunąć wszystkie usterki - ja nie !
  • Poziom 21  
    ja bym stawiał tez na wode w paliwie,wymien filtr paliwa i dolej uszlachetniacza co sciąga wode z paliwa
  • Poziom 29  
    świece w tym dieslu służą tylko i wyłącznie do wspomagania pracy zimnego silnika ,równej pracy itd. do ok 50 stopni , biały dym to może być niedogrzanie silnika albo zły kąt zapłonu, który jest regulowany elektronicznie, może być to czujnik temperatury, regulator kąta( tak jak jakiś kolega wspomniał bardzo trafnie), a może termostat. Podstawą do dyskusji jest sprawdzenie wszystkich parametrów jak,temp., kąta wtrysku itd. a następnie wymieniać części i myśleć jaka następna. Nie błędy komputera tylko parametry!!!!!!! Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Sprawdził bym zawór egr.poniewarz zdarzają się przypadki że zatnie się mechanicznie i na kompie nic nie wyjdzie.
  • Poziom 29  
    jezeli zatnie sie egr to bedzie dymic na czarno bo ma za malo powietrza, a przy tym silniku odrazy pokaze blad, egr za dyzo pisac jest pecyficznie sterowany. mam problem z klawiatura i dla tego tak ßmiesznie pisze przepraszam
  • Poziom 10  
    A jeśli się zatnie w pozycji wpół otwartej to tak się bedzie działo.
  • Poziom 33  
    Rozmawiałem z autorem jakiś czas temu to Golfik chyba pojechał od niego i tyle, autor chyba nie będzie ściągał głowicy :)
  • Poziom 33  
    No chłopaki odgrzewam tego starego kotleta,

    Auto śmiga winna była gruszka od turbiny tak się dowiedziałem od klienta.